Någon som vet när GTA V kommer till pc?

Permalänk
Avstängd

Någon som vet när GTA V kommer till pc?

Hejsan GTA V kommer ju till konsol om några dagar och nu blev jag lite fundersam på när egentligen pc versionen kommer. Är det någon som har en blekaste aning?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Ingen utannonsering ännu, men skulle tippa på omkring mars 2014.

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Hejsan GTA V kommer ju till konsol om några dagar och nu blev jag lite fundersam på när egentligen pc versionen kommer. Är det någon som har en blekaste aning?

Rockstar har väl inte sagt ett pip om PC än så länge, så det är väl egentligen ingen som vet om/när det kommer en PC-version?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Prova ring till rockstar och fråga, är du riktigt snäll kanske du får svar!

Permalänk

The amount of threads, använd sökfunktionen i forumet!! denna diskussion genomverkats i ett flertal trådar redan..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Sitter själv och sörjer då det kanske inte ens kommer till pc.. Vill inte spela på konsol med dålig framrate och kass upplösning/ grafik

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk

Går bara att spekulera om när och om det kommer öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Rockstar har väl inte sagt ett pip om PC än så länge, så det är väl egentligen ingen som vet om/när det kommer en PC-version?

Korrekt.

Permalänk
Avstängd

Man får hoppas att det kommer till PC

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Hedersmedlem

Om portningen är lika kass som på IV så är det bättre att köpa en konsoll och spela det på..

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[

Permalänk
Medlem

De vill väl sälja så många som möjligt till konsol först så de tjänar lite pengar. Många kommer nog köpa spelet till PC också även fast de äger det till konsol för man vill ju gärna spelet som det är tänkt att se ut.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Var en nyhet på Swec för några veckor sedan där man såg i slutet av en trailer "PC"-loggan nästintill PS- och Xbox-loggan.

Varför jag inte kan hitta den nyheten på Swec längre vet jag inte. Kanske drömde jag ihop det hela...

Eller? Är det någon mer än jag som kommer ihåg den nyheten, och varför är den borta?

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The:

Om portningen är lika kass som på IV så är det bättre att köpa en konsoll och spela det på..

Vad jag läst/hört så var det minst lika kasst på konsol...

Permalänk
Skrivet av The:

Om portningen är lika kass som på IV så är det bättre att köpa en konsoll och spela det på..

Nej. Porten må ha varit "kass", men bara om man hade 1080p och 60fps som mål. Konsolversionen slog den med hästlängder på en hyffsad speldator.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

De senaste ryktena säger att Gta V till PC släpps den 13:e december i år.

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att det kommer ett halv år efter konsol release precis som det var med gta iv till pc.

Permalänk
Medlem

Kommer säkert komma 2014, men vi kommer behöva vänta på hårdvara från 2017 för att få det att flyta hehe

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Nej. Porten må ha varit "kass", men bara om man hade 1080p och 60fps som mål. Konsolversionen slog den med hästlängder på en hyffsad speldator.

Xbox versionen jag spelade hade 720p med låga texturer, ingen Anti-Aliasing osv med ~25fps,
tror min skoldatorn (se sign) även skulle kunna klara det. Har ej prövat dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av The:

Om portningen är lika kass som på IV så är det bättre att köpa en konsoll och spela det på..

Det har patchats rejält och efter man har laddat det med alla möjliga mods så ser det helt fantastiskt ut samt flyter perfekt på min dator i 60 fps utan att knappt belasta cpu'n/gpu'n

när jag körde det på en athlon x2 64 och ett 8600gts som jag hade när detta spelet släpptes i 1024x768 så var resultatet också okej men det kan ju haft mycket med att göra att jag körde låg upplösning samt inte försökte maxa spelet

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Läste att det kommer 22 november 2013. Kan det stämma?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Sitter själv och sörjer då det kanske inte ens kommer till pc.. Vill inte spela på konsol med dålig framrate och kass upplösning/ grafik

Näe jag tänker då fan inte köpa det till svindyrt pris till mitt PS3 för att köra på trött grafik när jag har en vettig dator.

Permalänk
Avstängd

Är det mycket FPS drops på Xbox 360?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Specs
Grafikkort: MSI N580GTX Lightning Processor: i5 3570k 3.40ghz Nätaggregat: 420w (vet ej något om märket) Moderkort: Gigabyte GA-Z77-DS3H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heaglu:

Fakedatum och fakeinfo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Näe jag tänker då fan inte köpa det till svindyrt pris till mitt PS3 för att köra på trött grafik när jag har en vettig dator.

Helt sant så känner jag med! Blir att vänta! Finns många andra vettiga spel under tiden

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av heaglu:

Lär ju inte vara riktigt när det inte går att boka på steam eller någonananstans än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenzz:

Lär ju inte vara riktigt när det inte går att boka på steam eller någonananstans än?

Vad jag vet har rockstar inte gått ut med ett datum än. Det blir en förstasidesnyhet när datumet kommer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Vad jag vet har rockstar inte gått ut med ett datum än. Det blir en förstasidesnyhet när datumet kommer

Vad sorgligt. Vad tänker rockstar med? Dom skulle tjäna ännu mer ca$h om dom sålde till pc

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slimdex:

Vad sorgligt. Vad tänker rockstar med? Dom skulle tjäna ännu mer ca$h om dom sålde till pc

Nja. Dom tjänar mest på det här sättet, släppa till konsoler först och PC sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Vad jag vet har rockstar inte gått ut med ett datum än. Det blir en förstasidesnyhet när datumet kommer

Om man håller koll på SweC så lär man inte missa när det kommer