Dixons säljer Pixmania till tyskt holdingbolag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zin:

Varför så mycket negativitet och barnsligheter i kommentarerna. Har beställt från Pixmania en minst två gånger och både pris och utbud var helt OK. Servicen kanske inte är den bästa men många återförsäljare, lokala såsom webbutiker, kan man säga det om. Krävs en hel del att lyckas då så många konsumenter här i Sverige är allt för kräsna.

Visst eftertraktar vi god service, pris och kvalité men ha i åtanke att de inte har sina rötter i Svenska marknaden på samma sätt som Inet, Webbhallen och Komplett har. Hur förväntar ni er att "mindre" kända företag skall klara sig om ni inte ger dem en ärlig chans utan att till fullo förlita sig på recensioner. En nöjd kund känner sig oftast mindre åtagen till att skriva en god recension än en missnöjd kund att skriva en negativ, därmed ser den negativa feedbacken ut att vara en majoritet.

Barnsligheter? Snarare verkligheten.. Pixmania är hemsk att ha och göra med. Speciellt när det gäller garantiärenden. Majoriteten av deras anställda på deras "Sverigekontor" kan inte ens prata svenska och knappt ens engelska. Dessutom brukar de ta 1-2 månader att sända dina grejor (om de sänder dem i huvudtaget dvs.) och de tar dem ytterligare en månad att svara på mails och då går det inte att förstå det. Därav all negativitet. Har du lyckats med ett köp? Grattis du är en minoritet. Själv försök beställa saker från Pixmania och jag väntar fortfarande (6 månader efter beställning) på min vara så jag kan sända tillbaka den. Har gått fyra månader sedan de sa att den var skickad och nu har de slutat svara på mina mail. Tom. "Peter" som skriver som en kråka.

Permalänk
Medlem

Det var faktiskt bara nyligen jag insåg att PIXmania och Webhallen hade samma ägare. (inte nu längre).

På PIXmania köpte jag min första digitalkamera för över 10år sen, och har inte haft en tanke på att handla där sen dess. Ja, kameran var trasig vid leverans, och ja det var ett helvete, och ja leveranstiderna var inte vad som sagts. Sen dess har jag varit försiktig med att beställa sake från billigaste stället. Har fått lov att skicka tillbaka många saker köpta online sen dess, men har inte haft I närhetan av de problem jag hade med PIXmania.

Dixons retail plc har jag inte mycket till övers för. PCworld och Currys affärerna här I UK är ett stort skämt. Trodde faktiskt inte att Webhallen tidigare var ägda av Dixons då jag aldrig har haft problem med Webhallen. Men även om PIXmania har en ny ägare så kommer jag aldrig vara kund hos dem igen. Fool me once... But fool me twice? Ain't gonna happen.

Permalänk
Medlem

Jag fick vänta i 2.5 månader, på en mobiltelefon jag köpte av dom.
Jag väntar nog tills Tyskarna har tagit över:)

Permalänk
Medlem

Amazon

Angående Amazon:

Skrivet av Elakekocken:

OK bara för det ska jag köpa någonting därifrån nu, och skylla på dig om det går åt helsinki! Hur är det med reklamationer om en vara är trasig etc?

Har haft ett icke-fungerande inköp (3D-glasögon som ite fungerade med TVn). Fri retur med förbetald frakt utan kostnad. En annan leverantör har skickat batterier som inte har kommit fram. Krediterat direkt vid chat och e-mail. Det senare har hänt två gånger. ade jag varit Amazon hade jag varit tveksam att en kund kan ha sådan otur (men det hade jag).
Inga problem med returer alltså, men priserna är oftast inte så låga...

Permalänk
Medlem

Köpte en Xbox elite för många år sen från pixmania.
Fick den dagen efter, otroligt snabb leverans och billig var den, dom måste ha skickat den på en gång.
Fick bu så klart rrod senare men behövde aldrig ta det med pixmania utan ms på en gång så har inga erfarenheter av supporten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pixmania är ju fruktansvärt dåligt. Ena gången jag handlade där saknades fick jag en fransk version utan svensk manual (lag för att få sälja i Sverige såvitt jag vet) och andra gången skickade de fel produkt TVÅ gånger. Skit rakt igenom, handlar aldrig där igen.

Permalänk
Medlem

Jag har också handlat från pixmania inga bra erfarenhet, men vi får hoppas det tyska bolaget tar hand om hemsidan som suger och supporten blir bättre. Jag säger aldrig nej till en bra konkurrens på marknaden.

Permalänk
Medlem

Jag har hamdlat från Pixmania 2ggr och det har gått smärtfritt och ganska snabbt båda gångerna. Inte behövt skicka tillbaka något.

Permalänk
Medlem

Har handlat flera hårddiskar, grafikkort, ritplatta m.m från Pixmania. Köpte en vattenpump som dock la av efter två veckor. Tog ytterligare två veckor att få den utbytt. Ingen big deal egentligen. Aldrig haft några större problem med dem.

Permalänk
Medlem

Förstår inte allas klagomål angående garantiärenden, jag beställde en bilstereo där för ca 4 år sedan, moderkortet i stereon pajjade under garanti tiden så pass att inte Jvc inte kunde laga den, då ringde kundtjänst upp mej, efter en stund så kom vi fram till att jag skulle få krediter hos dom i bilstereons värde vid inköp, så jag beställde bara en ps3för dessa krediter, och att dom knappt skulle ha kunnat prata svenska är ju rent skitsnack, dom har väl svensk support anställda här i Sverige, så nog prata hon på kundservice flytande svenska, ifall dom nu inte tagit bort den svenska supporten senaste året, ni som har problem med kundtjänster måste uppföra er dåligt själva, jag har sällan blivit dåligt bemött på dom ställen jag har ringt och sagt som det varit när saker har gått sönder, och det är på ställen där folk i allmänhet hat spytt galla över hur dåligt bemötta dom blivit och att dom ej fått hjälp, är man trevlig och saklig är dom det tillbaks, iaf 98% av fallen.

Permalänk

Billiga halvkriminella bondfångare

Har handlat där ett par gånger.

Dom är billiga, men har moral som en kriminell MC-liga.

När man beställer så försöker dom smyga in ej beställda produkter i ordern, VARJE GÅNG.
Dvs klicka köp på produkt X, betala, och upptäck sedan att du har betalt för produkt X, PLUS produkt Y, PLUS produkt Z, osv som du aldrig ens har hört talas om,
som pixmania så jävla "hjälpsamt" har stoppat in i ordern

Bedrägeri är så att säga inbyggt i deras IT-system, på ett sätt jag aldrig har sett maken till någon annanstans.

Och dessutom kan du glömma att reklamera saker som går sönder efter mer än ett halvår, eftersom dom inte respekterar Svensk konsumentlag.
Att snacka med deras kundtjänst är som att snacka med Sjökvisten i Åsa Nisse.

- Min pryl har gått sönder, och det har gått mer än 6 månader sedan jag köpte den, kan jag skicka in den och få den fixad utan kostnad?
- Jajamänsan, skicka in den så fixar vi den gratis! (så länge det inte har gått mer än 6 månader sedan du köpte den)
- eh... så det kostar mig om jag skickar in den, det har ju gått över 6 månader, som sagt...??
- Neeej då! det kostar aldrig något att få den fixad inom garantin, (bara det inte har gått mer än 6 månader)!
- Men för helv... kostar det något eller ej!!???

osv,osv, etc... tills man ger upp.

Det är med andra ord lite lotteri att handla hos dom.
Jag förstår att folk som har haft tur, och har lyckats få loss något billigt utan att råka bli blåst, kan vara nöjda med dom.
Själv har jag en trasig bildskärm stående, vilket många gånger om har käkat upp all ev vinst jag har gjort på deras priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Ibanez_:

Förstår inte allas klagomål angående garantiärenden, jag beställde en bilstereo där för ca 4 år sedan, moderkortet i stereon pajjade under garanti tiden så pass att inte Jvc inte kunde laga den, då ringde kundtjänst upp mej, efter en stund så kom vi fram till att jag skulle få krediter hos dom i bilstereons värde vid inköp, så jag beställde bara en ps3för dessa krediter, och att dom knappt skulle ha kunnat prata svenska är ju rent skitsnack, dom har väl svensk support anställda här i Sverige, så nog prata hon på kundservice flytande svenska, ifall dom nu inte tagit bort den svenska supporten senaste året, ni som har problem med kundtjänster måste uppföra er dåligt själva, jag har sällan blivit dåligt bemött på dom ställen jag har ringt och sagt som det varit när saker har gått sönder, och det är på ställen där folk i allmänhet hat spytt galla över hur dåligt bemötta dom blivit och att dom ej fått hjälp, är man trevlig och saklig är dom det tillbaks, iaf 98% av fallen.

Inte för att jag har någon direkt kärlek över för Pixmania och deras affärsmetoder men detta speglar min erfarenhet också, låter som lite väl mycket bullshit och hörsägen från kompisar i denna tråd. Beställde en ny Samsung tv förra året från dem eftersom dom var 15% billigare än någon annan och den kom en dryg vecka efter beställning.

Dock så visade det sig att det inte var en ny tv utan ett demoex vilket naturligtvis var kass gjort av dem. Men jag ringde deras svenska support och pratade med två olika som jobbade där, båda svenskar. Returen funkade utan krångel och det tog en vecka till innan jag fick en ny tv.

Summa summarum så är det inte omöjligt att returnera saker och de har svensk support. I övrigt håller jag med om kass hemsida, dålig precision, omständliga rutiner och allt annat strul som gör att man helst beställer av någon annan.

Permalänk
Medlem

1200 anställda? En webbutik? Vad gör alla dessa människor?