Permalänk
Medlem

Bios återställer sig/fuckar upp

Tja !
När jag drar ur min strömsladd till min nätdel så återställer sig min Bios på något sett.
Jag får upp en helt annan boot-bild och den vägrar boota upp. jag får då återställa bios för att få igång den dvs öppna upp chassiet varje gång....
Jag har läst runt lite och folk hävdar att det kan vara batteriet i moderkortet som har gett upp men mitt moderkort är ju bara 1 månad gammalt (knappt)
Vad tror ni ?

Tacksam för alla svar (snälla) : )

Mvh Simon

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk

Hur har du gått tillväga för att uppdatera BIOS?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

som vanligt. usb sticka.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Hur har du gått tillväga för att uppdatera BIOS?

Som vanligt. Med usb sticka.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Skrivet av scj:

Tja !
När jag drar ur min strömsladd till min nätdel så återställer sig min Bios på något sett.
Jag får upp en helt annan boot-bild och den vägrar boota upp. jag får då återställa bios för att få igång den dvs öppna upp chassiet varje gång....
Jag har läst runt lite och folk hävdar att det kan vara batteriet i moderkortet som har gett upp men mitt moderkort är ju bara 1 månad gammalt (knappt)
Vad tror ni ?

Tacksam för alla svar (snälla) : )

Mvh Simon

Batteriet kan ändå vara slut. Det beror helt på hur länge det har legat sedan det tillverkades. Varför inte skaffa ett nytt batteri och testa.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*