Apple lanserar Iphone 5S och 5C

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkesk8:

£549 - 5S 16gb
£469 - 5C 16gb

£629 - 5S 32GB

lågprismobil - 5000 kronor. skulle inte bli förvånad om det ser lika illa ut för apple om 5 år som det gör för nokia idag... om nu inte världsekonomin kraschat tills dess.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Snälla, det är Australiensisk dollar...

1 AUD = 6.06 SEK
1 USD = 6.55 SEK

Inte så jättestor skillnad, med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini_rappen:

Tycker att 5C känns lite fel för varumärket Apple, man kommer se ut som en som vill ha en iPhone men som inte har råd med det.

Apple har tidigare haft billigare modeller av sina produkter. iBook, iPod Mini i massor av färger och så vidare. Detta är ingenting nytt för Apple utan följer snarare deras tidigare mönster exakt. Dock intressant att de inte hakar på trenden med enorma 5+-skärmar.

Det är vidare intressant att alla telefonföretag nu för tiden har sådana förväntningar på sig att de skall revolutionera marknaden för varje ny modell som släpps.

Visa signatur
Permalänk

Tycker både samsung och apple förändrar för lite mellan modellerna. Någon ny gimmick, lite bättre kamera, 6000 kr tack.

Permalänk
Medlem

Gillar utseendet på iOS7 skarpt. iOS6 och neråt ser så JÄVLA tråkigt ut. Skulle tröttna på att ha en sån telefon efter 3 dagar eller nåt med det där blå-grå tråkiga gränssnittet.

Utsidan är dock fortfarande rätt trist. Elegant men trist.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn1982:

4 tum skärm haha de följer verkligen inte med tekniken.

Jag gillar inte apples telefoner så mycket, men det är en sak jag måste säga. Stora creds till att de håller sig kvar med skärmmåtten vid high-end telefoner.

Alla vill inte ha 5" telefoner idag, finns ingen anledning till det för vissa personer. Det är tråkigt när man ser alla företag, Samsung, HTC, Nokia, Oppa, Blackberry, Sony osv... gå på större modeller hela tiden i sina high-end telefoner. Kan de inte skapa high-end med en mindre skärmlösning också? (Min pref ligger mellan 4" och 4.5", men 4.5" är egentligen för stort)

Skrivet av tcntad:

You can always count on Nokia

Jo Det kan man!

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Varför det?

Antagligen eftersom folk associerar 64-bit med Windows 64-bit och det ökade stödet för RAM-minne över 3,25GB.
Men självklart så glömmer folk att 64-bit processorer är standard tillbaka sedan länge i datormiljö - innan 64-bit operativsystem var riktigt aktuellt för privatpersoner.

Permalänk
Medlem

Åh, så himla najs! Nu ska jag slänga bort min Iphone 5 för den är inge bra längre, och köpa en 5S!

...närå

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag gillar inte apples telefoner så mycket, men det är en sak jag måste säga. Stora creds till att de håller sig kvar med skärmmåtten vid high-end telefoner.

Alla vill inte ha 5" telefoner idag, finns ingen anledning till det för vissa personer. Det är tråkigt när man ser alla företag, Samsung, HTC, Nokia, Oppa, Blackberry, Sony osv... gå på större modeller hela tiden i sina high-end telefoner. Kan de inte skapa high-end med en mindre skärmlösning också? (Min pref ligger mellan 4" och 4.5", men 4.5" är egentligen för stort)

Jo Det kan man!

Håller med, 4-4,5 är tillräckligt och alldeles lagom.
Man ska inte behöva baxa upp en surfplatta från baklomman

Permalänk

Nån som vet om iOS7 beta "gold master" släppts till utvecklare ännu?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Håller med, 4-4,5 är tillräckligt och alldeles lagom.
Man ska inte behöva baxa upp en surfplatta från baklomman

+1. Går ju knappt att få ner galaxy telefonerna i fickan. Tycker skärmstorleken som den är, är jätte bra

Permalänk
Medlem

"Nya Samsungdödaren" - eller hur var det nu?

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Varför ändra något som är välprövat fungerandes?

Se MickeySoft som gärna ändrar saker bara för ändrandets skull, det är jättehäftigt när man är 14 år men mindre trevligt om man använder verktygen som jobbmedel exempelvis.

Jaha... OSet funkade inte alltså?

Permalänk
Medlem

iPhone 5 släpptes i svensk handel den 28:e September 2012.

Troligen lär vi inte behöva vänta ända till December denna gång heller.

Men det säger ändå en del om kraften i Apples och Samsungs distributionsnät att de kan få ut Note 3 och i5S samma månad som den utannonseras till länder som Sverige medan LG G2 släpptes i början av Augusti och släpps inte förrän i Oktober i Svea Rike och då är inte direkt LG ett dvärgföretag.

Size matters.
Synd bara att Apple inte fattar det när det gäller skärmstorlek.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av BlackBird:

Gillar utseendet på iOS7 skarpt. iOS6 och neråt ser så JÄVLA tråkigt ut. Skulle tröttna på att ha en sån telefon efter 3 dagar eller nåt med det där blå-grå tråkiga gränssnittet.

Utsidan är dock fortfarande rätt trist. Elegant men trist.

Så snyggt är det väl inte?

Platt och regnbågsaktigt? Sticker i ögonen osv:)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Men vad kostar C då?!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kauge:

1 AUD = 6.06 SEK
1 USD = 6.55 SEK

Inte så jättestor skillnad, med andra ord.

Det skiljer nästan $100 på högsta priset som listades mot US dollar, dvs samma nivåer som tidigare?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Nån som vet om iOS7 beta "gold master" släppts till utvecklare ännu?

Kanske under kvällen.... Typ runt 23-tiden.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av DDemis:

+1. Går ju knappt att få ner galaxy telefonerna i fickan. Tycker skärmstorleken som den är, är jätte bra

För små fickor;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naxos:

64 bit är ju nytt, men hela prestanda race'et börjar bli old nu. Fingerprint sensor har funnits i flera år på flera olika modeller. 120 FPS kamera hade jag på min LG mobil, 2007.

Så inte så mycket nytt trots allt.

Nä, det hade du inte Och Fingerprint är det vad jag vet bara en telefon till på marknaden som har. Vilka modeller menar du har haft det i flera år ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Du tänker nog mest på en av de mest omtalade sakerna som skilde 32bit och 64bit-versionerna av Windows. Det är lite annat på tal här.

Well, det är inte specifikt för Windows. 32bit adressering är begränsad till just 32bitars adress. Det finns tekniker typ PAE (googla Linus Torvalds artikel/inlägg om PAE) men grundproblemet kvarstår.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini_rappen:

Tycker att 5C känns lite fel för varumärket Apple, man kommer se ut som en som vill ha en iPhone men som inte har råd med det.

I princip alla med fast inkomst och någorlunda koll på ekonomin har råd med en "riktig" iPhone, man får fyra styckna på en snickarmånadslön om man vill det. Problemet är väl egentligen ungdomar som inte har råd, och föräldrar som inte tycker det är rimligt att slanta 6 lax på en lur som någon kommer robba deras telning på förr eller senare. Det är ett segment det absolut kan vara värt att etablera sig i.

Tanken är absolut rätt, tror det är en bra ide att diversifiera produktutbudet. Apple har nog det rätt tufft att konkurrera med alla de Android-lurar i alla tänkbara prisklasser som finns på marknaden idag, men man får nog jobba ner priset ytterligare lite om det ska bli någon succe. Med en billigare variant kan man säkert locka över användare därifrån, användare som inte velat gambla vad en iPhone kostar på vinst eller förlust bara för att testa på om det där med iOS var något för dem.

Olämplig formulering borttagen.
Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

40x bättre än första iPhonen, mhm, möjligt. Dock är ett helt IRRELEVANT,t.ex. vem sitter och jämför prestanda mellan en dator från 2007 och 2013? Nä, iPhone håller jag mig borta från.

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Opinionsundersökningar tyder på att iPhone 5C kan vara dött på ankomst i Kina

Jag bryr mig inte om "Apples nya- iPhone 5C - produkter" för mig så är dom så design lösa alltså kan inget om design, så extremt fula liksom mjukvaran, de kör med samma design om och om och om igen vad är deras poäng med det? jo de är ju "Apple" för äpplen ser likadana ut på träden. Bara en liten liten design ändring och en liten liten ändring i mjukvaran. Så blir Apple/iPhonefolket helt galna i, jaja dom få ju liksom vara det för mig är de okej.

*OBS jag är beredd på arga Apple/iPhonefolks kommentarer - men håller er på en god ton här på Sweclockers*

//Macke

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Nä, det hade du inte Och Fingerprint är det vad jag vet bara en telefon till på marknaden som har. Vilka modeller menar du har haft det i flera år ?

Snälla människa, googla lite så ska du se att det visst finns en mobil från 2007 utav märket LG som kan filma i 120 FPS.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naxos:

Snälla människa, googla lite så ska du se att det visst finns en mobil från 2007 utav märket LG som kan filma i 120 FPS.

Länka då, ska bli mycket intressant! Och vilka var de flertalet mobiler som funnits i flera år som har fingeravtrycksläsare?

Permalänk
Avstängd

Givet inte-köp

Permalänk
Skäggig legend

Vad jag har kollat upp så kommer 5S fungera med svenska LTE nätet: band: 7 och 20

dvs: 2600mhz och 800mhz

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

För att dom inte har en gigantisk skärm? Jag tycker 4 tum är tillräckligt stort. Det är ju dock för mina användningsområden.
Äger personligen en iPhone 5 och har aldrig tyckt att jag behöver en större skärm.

Dagens "mode" på telefonerna är att dom ska gränsa mellan tablet och telefon verkar det som.

Stor skärm är NAJS! (du borde testa, tog en dag att vänja mig vid 4.7", hade 3.5 innan det)
Jag tycker 4.7" är lite litet men det är en personlig åsikt. 4" kan jag knappt använda.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Fingeravtrycksläsare med direktlänk till NSA Låter toppen.