Apple lanserar Iphone 5S och 5C

Permalänk
Skrivet av mini_rappen:

kommer se ut som en som vill ha en iPhone men som inte har råd med det.

Om du är 12år kanske.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

5S ser ut att vara en riktigt bra telefon, men hur tänkte man med 5C?

Ok om 5C hade varit riktigt billig, men av allt döma så blir det en ganska dyr telefon jämfört med konkurrenterna ($99-$199 på 2 årskontrakt när en mid-end Android går för $0 på 2 årskontrakt).

Innanmätet på 5C är samma som 5:an, men 5C är tyngre och något bredare == sämre. Att lansera en ny A6 telefon nu verkar inte heller helt vettigt då det garanterat kommer flytta fram övergången till 64-bitars "appar" då iOS inte använder sig av en virtuell maskin. 64-bitars stöd var en av de stora nyheterna med 5S.

Om jag förstått rätt kommer 4S finnas kvar och ersätta 4 som den billigaste iPhonen för nyförsäljning. Om 5C är dyrare än 4S (5C verkar ju vara rätt nära 5S i pris) så undrar jag vem man tror målgruppen är. Men kanske underskattar hur många som sätter värde på ett skal i grälla färger.

Tror helt enkelt de Taiwanesiskägda fabrikerna har svårt att producera aluminumskalen, och man anpassade den för massproduktion. Kunderna ska ju ha en iPhone och det får dem. Tycker de har tillräckligt med arv från 2G/3G/3Gs för att man ska känna igen produkten. De vill nog hur som helst ha maskintiden till iPhone5S.

Skrivet av Aleshi:

De flesta länder?

Länder har självklart mer pengar, bland företag kan det vara värre.

Kontanter har visserligen inte så många, det är nog bara Saudi Aramco som kan skrapa ihop mer pengar, men det finns väl t ex 3000 miljarder kronor i pensionssystemet och 4500 miljarder kronor i Norska oljefonden. Sen har de ju lovat att betala till aktieägarna hos Apple nu så de kan inte bara lägga de på hög, plus att de har börjat köpa tillbaka aktier. De planerar väl att spendera 60 miljarder dollar på att köpa tillbaka aktier. Så de försvinner snart. Sen har ju t ex USA över 500 miljarder dollar i handelsunderskott och har inte haft ett positivt år sedan 1973, men det är en annan femma.

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Yoshman;13870886]5S ser ut att vara en riktigt bra telefon, men hur tänkte man med 5C?

Ok om 5C hade varit riktigt billig, men av allt döma så blir det en ganska dyr telefon jämfört med konkurrenterna ($99-$199 på 2 årskontrakt när en mid-end Android går för $0 på 2 årskontrakt).

Innanmätet på 5C är samma som 5:an, men 5C är tyngre och något bredare == sämre. Att lansera en ny A6 telefon nu verkar inte heller helt vettigt då det garanterat kommer flytta fram övergången till 64-bitars "appar" då iOS inte använder sig av en virtuell maskin. 64-bitars stöd var en av de stora nyheterna med 5S.[/QUOTE]

Men iPhone 5 säljer fortfarande bra ett år efter introduktionen, så jag förstår inte varför en A6 telefon på 32-bitar skulle ha några problem på marknaden. Jag förstår att du i egenskap av "datavetare" är mycket intresserad av möjligheterna att övergå til 64-bitars OS rakt genom i morgon. Men när Apple stoppar i en 64-bitars A7 SOC i sin telefon är det inte för att kunna porta hela sitt OS till 64-bitar i morgon, utan om några år. Precis som när Athlon 64 kom 2003.

Övergången till plastskal har som jag ser det tre klara fördelar för Apple:

  • Större marginal på en produkt som säljs i en marknad där negativ priselasticitet är ett faktum

  • Lättare att producera i fler färger och med högre "yield" (sparar tid i tillägg till ovan).

  • Tåligare är glas / aluminiumbaksidan på föregående modeller

Personligen skulle jag hellre ha en iPhone 5C än en iPhone 5, om inte annat så för riktigt 4G stöd.

Jag tycker att du snöar in dig på tekniken, det är inte tekniken som säljer. Tekniken är en "enabler" för funktion, som säljer. De funktioner som 64-bitars stöd ger genererar nämnvärt med intäkter idag. Senare möjligtvis, men inte idag.

[QUOTE=Yoshman;13870886]Om jag förstått rätt kommer 4S finnas kvar och ersätta 4 som den billigaste iPhonen för nyförsäljning. Om 5C är dyrare än 4S (5C verkar ju vara rätt nära 5S i pris) så undrar jag vem man tror målgruppen är. Men kanske underskattar hur många som sätter värde på ett skal i grälla färger.
[/QUOTE]
Målgruppen är de som vill ha en iPhone, målgruppen för 5S är de som vill ha den "bästa och mest påkostade" iPhonen. Apples strategi är att det finns telefoner och iPhones. De behöver inte stå till svars sålänge produkterna säljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Men du, LG luren filmade i 320×240, iPhone filmar i 720P, det är GIGANTISK skillnad, det går inte ens att jämföra.
Det var EN telefon med fingeravtrycksläsare, du pratade om flera olika modeller. Nyfiken på alla dessa modeller du pratar om!

Du är medveten om att du sitter och jämför en mobil ifrån 2007 med en mobil som snart ska släppas 2013?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @4.3 Ghz | Asus Geforce GTX 770 2gb directcuii oc | MSI Z87-G45 | 16GB RAM @ 1600Mhz | Samsung 840 EVO 120GB | Fractal Design Define XL R2 | Corsair HX750 750W | Frifrakt Inet |

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför jag läser kommentarerna i en Applemyhet när de är samma sak varje gång, dvs att folk med androidmobiler ska snacka skit.

Har länge funderat på att köpa en androidmobil men blir tveksam när jag läser kommentarer från folk med android. De verkar ju inte som att ni är nöjda iom att ni måste snacka skit om allt annat? Ofta är de ju så att man måste trycka ner allt annat för att sitt eget ska uppfattas bättre. Inte ofta iPhonefolk spyr galla i androidtrådar och de betyder ju nått!

Sedan allt snack om specs hit och dit. Iom att Apple anpassar hårdvaran till mjukvaran så behöver de inte va 4gb och en quadcore cpu på 2Ghz för att de ska flyta okej.

Men de är klart, ser ju ''coolt'' ut på pappret att den är si och så snabb.

Sedan skärmstorleken, någon nämnde att dom inte hänger med tekniken. Va har de med saken att göra? Dom tänker på användarupplevelsen, inte tävla om att göra större och större mobiler som inte går att få ner i en fick. Men de är ju personligt va man gillar, men har ju inget med ''att hänga med i tekniken'' att göra.

En annan sak är funktioner och de är en sak jag gillar med apple. Dom släpper inte en funktion om de inte fungerar klockrent. Typ samsung S4 har ju massa nya funktioner tex att man kan scrolla i hemsidor via ögonen/huvudet. Men att bara släppa en funktion för att de ska återigen se bra ut på pappret är ju fult. Testade denna funktion på en kompis S4 och de funkade sämst. Följde me ibland, ibland inte. Och funkar de inte alltid så skiter man i att använda de.

Men återigen, det säljer om de ser coolt ut på pappret, och de visar sig ju här på sweclockers där alla barn skräpar ner appletrådar för att dom nyligen köpt sig en spröd plastig samsung som är jättesnabb och har jättemånga funktioner som inte fungerar. Grattis till er, och är ni så nöjda och hatar Apple så varför ägna tid i en tråd som handlar om Apples produkter?;)

Permalänk
Avstängd

Äntligen en 64-bit processor!
Hoppas på fler tar efter och kommer med en 64-bit processor.

64-bit processorn var en överaskning, trodde Apple numera låg efter konkurrenterna.

iOS 7 ser ut att vara inspiererat lite av Android och Windows Phone 8.
Men tycker inte det ser lika bra ut.

Permalänk
Skrivet av Simcon:

http://imgur.com/gallery/m5vqEW7
Trevligt med innovation och utveckling :), men man kan ju fråga sig vad man kan tänkas göra med informationen ;)?

Det räcker tydligen inte med att samla in information om alla nu skall man ta fingeravtrycken också
Finns det krav på alla tio fingrarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Ja du... det där är ett väldigt trevligt önsketänkande men du lär du få vänta väääldigt länge.

ICA grejjen lär ju ta ett bra tag (säkert kräva att android har liknande lösning också så det täcker större del av befolkningen), tror dock bank appar kommer vara snabba på att lägga till fingeravtryck så fort apple öppnat api:et (vilket de kommer göra, är för stor grej bara för att ha till appstore, tror bara de vill testa mer först)

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Förstår inte varför jag läser kommentarerna i en Applemyhet när de är samma sak varje gång, dvs att folk med androidmobiler ska snacka skit.

Har länge funderat på att köpa en androidmobil men blir tveksam när jag läser kommentarer från folk med android. De verkar ju inte som att ni är nöjda iom att ni måste snacka skit om allt annat? Ofta är de ju så att man måste trycka ner allt annat för att sitt eget ska uppfattas bättre. Inte ofta iPhonefolk spyr galla i androidtrådar och de betyder ju nått!

Sedan allt snack om specs hit och dit. Iom att Apple anpassar hårdvaran till mjukvaran så behöver de inte va 4gb och en quadcore cpu på 2Ghz för att de ska flyta okej.

Men de är klart, ser ju ''coolt'' ut på pappret att den är si och så snabb.

Sedan skärmstorleken, någon nämnde att dom inte hänger med tekniken. Va har de med saken att göra? Dom tänker på användarupplevelsen, inte tävla om att göra större och större mobiler som inte går att få ner i en fick. Men de är ju personligt va man gillar, men har ju inget med ''att hänga med i tekniken'' att göra.

En annan sak är funktioner och de är en sak jag gillar med apple. Dom släpper inte en funktion om de inte fungerar klockrent. Typ samsung S4 har ju massa nya funktioner tex att man kan scrolla i hemsidor via ögonen/huvudet. Men att bara släppa en funktion för att de ska återigen se bra ut på pappret är ju fult. Testade denna funktion på en kompis S4 och de funkade sämst. Följde me ibland, ibland inte. Och funkar de inte alltid så skiter man i att använda de.

Men återigen, det säljer om de ser coolt ut på pappret, och de visar sig ju här på sweclockers där alla barn skräpar ner appletrådar för att dom nyligen köpt sig en spröd plastig samsung som är jättesnabb och har jättemånga funktioner som inte fungerar. Grattis till er, och är ni så nöjda och hatar Apple så varför ägna tid i en tråd som handlar om Apples produkter?;)

Som sagt, att man följer vad som händer andra märken och har åsikter är just för att man vill se dem som alternativ. Om jag som Apple-fanboys så ofta gör, bestämmer mig för att aldrig köpa något annat än mitt favoritmärke, ja då kommer jag ju inte följa nyheter om andra märken heller. Att man följer nyheter och har åsikter om andra märken är just för att man inte murat in sig på att hålla till ett och samma märke. Jag vill inte klaga på Apple, men jag har åsikter för att jag vill att de ska släppa telefoner som är bättre, just för att jag vill ha ett stort utbud och vill att utvecklingen ska gå framåt. Angående prestanda, du kanske är nöjd med att bara arbeta iOS och aldrig göra mer än det, då förstår jag att du klarar dig på en iPhone och med 1GB RAM. Men som en annan som använder sin telefon lite mer så vill man gärna ha mer, oavsett operativsystem, detta beror på hur mycket man använder telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz_88:

http://www.uniquemobiles.com.au/media/catalog/product/cache/1...

tycker 5c påminner lite om lumia 620. Vad tycker ni?

Lumia 620 påminner i sin tur om iPhone 3G(S). Särskilt när man håller den i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Äntligen en 64-bit processor!
Hoppas på fler tar efter och kommer med en 64-bit processor.

64-bit processorn var en överaskning, trodde Apple numera låg efter konkurrenterna.

Vad har du för användning av det i en mobil?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Ni som tycker om 5C designen men tycker den är för dyr och inte har något emot Android kika in Basic Bear.

http://techdy.com/shop/basic-bear/

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenka27:

Ni som tycker om 5C designen men tycker den är för dyr och inte har något emot Android kika in Basic Bear.

http://techdy.com/shop/basic-bear/

Med tanke på att den verkar köra samma skärm och i övrigt ser ut att ha lika dyr hårdvara så säger det lite om marginaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Förstår inte varför jag läser kommentarerna i en Applemyhet när de är samma sak varje gång, dvs att folk med androidmobiler ska snacka skit.

Har länge funderat på att köpa en androidmobil men blir tveksam när jag läser kommentarer från folk med android. De verkar ju inte som att ni är nöjda iom att ni måste snacka skit om allt annat? Ofta är de ju så att man måste trycka ner allt annat för att sitt eget ska uppfattas bättre. Inte ofta iPhonefolk spyr galla i androidtrådar och de betyder ju nått!

Sedan allt snack om specs hit och dit. Iom att Apple anpassar hårdvaran till mjukvaran så behöver de inte va 4gb och en quadcore cpu på 2Ghz för att de ska flyta okej.

Men de är klart, ser ju ''coolt'' ut på pappret att den är si och så snabb.

Sedan skärmstorleken, någon nämnde att dom inte hänger med tekniken. Va har de med saken att göra? Dom tänker på användarupplevelsen, inte tävla om att göra större och större mobiler som inte går att få ner i en fick. Men de är ju personligt va man gillar, men har ju inget med ''att hänga med i tekniken'' att göra.

En annan sak är funktioner och de är en sak jag gillar med apple. Dom släpper inte en funktion om de inte fungerar klockrent. Typ samsung S4 har ju massa nya funktioner tex att man kan scrolla i hemsidor via ögonen/huvudet. Men att bara släppa en funktion för att de ska återigen se bra ut på pappret är ju fult. Testade denna funktion på en kompis S4 och de funkade sämst. Följde me ibland, ibland inte. Och funkar de inte alltid så skiter man i att använda de.

Men återigen, det säljer om de ser coolt ut på pappret, och de visar sig ju här på sweclockers där alla barn skräpar ner appletrådar för att dom nyligen köpt sig en spröd plastig samsung som är jättesnabb och har jättemånga funktioner som inte fungerar. Grattis till er, och är ni så nöjda och hatar Apple så varför ägna tid i en tråd som handlar om Apples produkter?;)

Jag tänkte inte kommentera något alls, men känner mig tvungen. Jag äger själv en iPhone och diverse andra produkter från Apple, men att Apple inte släpper en funktion om den inte fungerar klockrent? Maps? Dödsgreppet? Finns även en massa andra exempel.

Visa signatur

Top Gun?

Permalänk
Medlem

Helt sjukt hur upprörda folk kan bli över en mobiltelefon.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av beh:

Men iPhone 5 säljer fortfarande bra ett år efter introduktionen, så jag förstår inte varför en A6 telefon på 32-bitar skulle ha några problem på marknaden. Jag förstår att du i egenskap av "datavetare" är mycket intresserad av möjligheterna att övergå til 64-bitars OS rakt genom i morgon. Men när Apple stoppar i en 64-bitars A7 SOC i sin telefon är det inte för att kunna porta hela sitt OS till 64-bitar i morgon, utan om några år. Precis som när Athlon 64 kom 2003.

Det var inte min poäng, tror knappast 64-bitars tillför något överhuvudtaget på en mobil/pekplatta under ganska lång tid framöver. Skrev ju att jag var förvånad över att man överhuvudtaget bryr som om 64-bitars just nu då det helt enkelt inte finns någon teknisk anledning att använda det på mobiler/pekplattor för tillfället. Däremot så behöver iPad en starkare CPU, har en iPad4 och vissa webbsidor som använder mycket JS kan orsaka ganska mycket "lagg", något som bara kommer fixas med snabbare CPU. På iPhone tror jag CPUn redan är tillräckligt stark då de mobilanpassade sidorna ofta är nedskalade, har i princip aldrig upplevt att iPhone5 laggar när man surfar.

Men anledningen till att Apple introducerar en 64-bitars systemkrets nu måste vara att man inser att övergången till 64-bitars "appar" kommer ta väldigt lång tid (p.g.a. av hur iOS appar fungerar), men om man samtidigt introducerar nya produkter som är 32-bitars blir ju incitamentet för apputvecklare att ens fundera på 64-bitars totalt noll. Så frågan är varför 5C inte körde en enklare/långsammare variant av en 64-bitars systemkrets alt. varför körde man inte vidare på 32-bit på 5S.

Ska bli intressant att se hur bra/dåligt 5C säljer för personligen tycker jag den är rätt ful och då den inte kostar speciellt mycket mindre än 5S ser jag helt enkelt inte vem som väljer 5C över 5S. Tror dock inte det är något problem med kvalitén på 5C, den verkar vara tillverkad på samma sätt som Nokia N9 och den telefonen kändes verkligen gedigen (har fortfarande kvar min).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Vart tog kreativiteten vägen?

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Du har inte läst min sign ser jag?Då vet du var min standard ligger om du inte kör crossfire eller sli själv så:)

För det är relevant hur? Jag kanske kör en bil för en miljon, det har väl inte med saken att göra öht? Min sista mening var mest ironisk dessutom, min poäng var: sluta posta personliga inlägg som om de vore fakta.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av XaNoR:

Tänk om Volvo skulle släppa nya Volvo 740 i år och BARA ha som nyhet att de har något starkare lampor, den finns i guld och du kan öppna den med ditt fingeravtryck? Folk får gärna ha Apples produkter det är helt ok men denna !"¤!&!=!&?!"&##! hype över INGENTING?!?!? När ska ni komma ur bubblan?

När Apple väl introducerar NFC så kommer det var de som har uppfunnit det

Varför släppte de inte fungerande 4G i första versionen av iPhone 5? Jo för att kunna mjölka sina kunder på mer pengar och sälja en ny modell igen.

Stackars alla föräldrar och framförallt alla försäkringsbolag nu när alla snorungar "råka" tappa sina telefoner på alla möjliga konstiga sätt bara för att få en "ny" iPhone...

Det är folk som du som verkligen får diskussioner att bli HELT JÄVLA VÄRDELÖSA. Folk måste lära sig att sluta göra andra jämförelser om saker som inte ens är relevanta! Detta är en telefon som APPLE definerade redan år 2007. Folk vet vad APPLE handlar om, och dom som tycker om det, köper det! Är det så satans jävla svårt att förstå utan att lägga dumma exempel om en jävla 740?! Vi snackar om en telefon, inte en bil.

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Det räcker tydligen inte med att samla in information om alla nu skall man ta fingeravtrycken också
Finns det krav på alla tio fingrarna?

Höger hand, fyra fingrar
Höger hand tumme
Vänster hand, fyra fingrar
Vänster hand, tumme

Därefter gäller det att le och titta in i Apples, nu än mer högupplösta, kamera som kan ta högkvalitativa bilder på dig... givetvis endast för att veta hur du mår idag och automatiskt ladda upp till instagram med slumpvis vald effekt... eller kanske för att kontrollera så att allt går rätt till...

Under pågående procedur kommer SIRI att fråga och kontrollera anledningen till att du använder telefonen och göra en bedömning om du får komma in eller ej. Gäller att svara rätt här, omoraliska och olämpliga svar undanbedes. Siri har inte humor, och ifall du är av tveksamt etnisk härkomst kommer SIRI hänvisa dig att gå in i ett rum när Apple anställda kommer intyga att du blivit slumpmässigt utvald och få svara på frågor om allt du gjort i ditt liv...

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

När gjorde jag ett personligt påhopp tycker du?Jag har tyvärr testat en iphone 4 och det var ingen rolig upplevelse med en spräckt baksida,men det påverkade inte funktionen i telefonen givetvis.Men den kunde inte leverera det jag ville ha av en smartphone idag tyvärr.Så jag är väldigt nöjd med min galaxy s 2 den gör det jag vill och levererar hela tiden.Sen förstår jag inte vad du menar med ålder eller sånt,det finns många som är medelålders eller äldre som gärna vill lära sig allt det nyaste hela tiden,jag är en av dom:)
MvH jonas(41ÅR)

Du gjorde ett personligt påhopp när du kallar alla som använder iPhone inskränkta. Jag har inget som helst problem med att du föredrar Android, och jag kan på många sätt också förstå det. Skulle jag köpa surfplatta idag skulle jag nog köpa en Nexus 7, och ha iPhone som telefon. Men att du inte på något sätt kan förstå varför man föredrar iOS säger en del.

Jag håller för övrigt med om att Apple totalt tappade bollen här med iPhone 5C och 5S. Inget alls som får mig sugen på att uppdatera (förutom fördubblingen av hastighet, men min iPhone 5 är snabb nog just nu).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Väldigt spännande att de släppte en 5C, trodde aldrig de skulle överge sitt premium märke förens de var i botten på riktigt. Synd att 5C inte finns i någon lite neutral färg dock.

Svart + Vit är väl hyfsat neutral?

Permalänk
Medlem

Jag skaffar en ny iPhone vid varje lansering och jag är fortfarande lika nöjd med varje produkt som jag var när jag först importerade den första iPhonen. Enkelt, för mig så uppfyller den alla behov jag har. Det är en produkt jag kan lita på, alla appar är optimerade och mjukvaran känns optimerad när den släpps. Förlåt mig, men Android känns fortfarande som en ofärdig produkt, som en beta. Jag kan plocka fram min snart tre år gamla iPhone 4 ur kartongen och installera det senaste iOS:et och den flyter på lika bra som om den vore ny. Jag kommer att fortsätta köpa iPhones för att dom passar mig.

Visa signatur

- Macbook Pro -Mid 2012
- iPhone 5 Black 16GB
- iPad Mini 16GB 1st Gen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn1982:

4 tum skärm haha de följer verkligen inte med tekniken.

Större skärm ≠ bättre telefon. Det är min och X miljoner andras åsikt, sedan finns det X miljoner som anser "more is more" och att "bigger is better".

iOS har du inte valet med större än 4" på Android är det väl det omvända - du måste köpa en GigaPhone för att få de bästa lurarna.

Smaken är som baken.

Permalänk
Medlem

Är det inte lite läskigt med telefoner som kräver fingeravtryck för att kunna öppnas ?
Får vi se rånare som nu inte bara själ telefonen, utan även kapar ens finger för att kunna använda den ?
Eller finns det något i tekniken som förhindrar att avhuggna fingrar fungerar ?

Förutom detta så verkar det väldigt behändigt med ett lås som bygger på ens fingeravtryck.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Susas:

Du är medveten om att du sitter och jämför en mobil ifrån 2007 med en mobil som snart ska släppas 2013?

Du är medveten om att det inte var jag som jämförde dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Är det inte lite läskigt med telefoner som kräver fingeravtryck för att kunna öppnas ?
Får vi se rånare som nu inte bara själ telefonen, utan även kapar ens finger för att kunna använda den ?
Eller finns det något i tekniken som förhindrar att avhuggna fingrar fungerar ?

Förutom detta så verkar det väldigt behändigt med ett lås som bygger på ens fingeravtryck.

Att sno nåns iphone är numera ganska meningslöst, de går att remote döda dem så det kräver ditt apple-lösenord för att få igång den igen och att
återställa går inte heller. Gamla iOS (6.1.x och äldre) går ju jailbreaka om det är en stulen enhet men så länge de inte knäckt 7an är det kört.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av orka_krull:

Haha, du har inte fattat något va?
Det finns en viss skillnad med att vara först och göra det rätt. Det Apple har lyckats med är att göra det rätt, tänk bara på vad fingeravtryckläsaren kan göra för appstore. Jag vet många gånger jag inte har orkat skriva in lösenord för att ladda ner en app och det finns nog fler än mig som har suttit i samma sits. Fingeravtryckläsaren kommer att göra det enklare att ladda ner och köpa apps, vilket medför en högre profit. Smart val Apple! ska bli kul att se alla andra tillverkare göra samma sak

En papercut senare och det är färdighandlat eller

Själv jag sitter på en IP5 och är nöjd, lite kass kamera men den uppfyller mina krav jag har på en "nalle". Jag skulle däremot inte köpa IP5S eftersom jag inte alls är imponerad av de "förbättringar" som gjorts sedan 5:an.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Skrivet av beh:

Är det bara jag som ser iPhone 5S som den årliga inkrementella uppgradering det är?

  • Snabbare processor och grafik

  • Bättre möjlighet för att läsa av sensorer i bakgrunden (utan att tömma batteriet)

  • Förbättringar av batteritiden

  • Bättre kamera med nya funktioner i mjukvara som antagligen kommer leda till bättre bilder, 120 fps video slow-mo effekt i 720p, Snabbare autofokus, Auto gelling av blixt (!),

  • Fingeravtrycksläsare

  • Stöd för samtliga i sverige använda 4G-frekvensband (!)

Vad var t.ex. de stora nyheterna med Samsung Galaxy S4 eller HTC One? Apple har redan definierat vad en iPhone är, det enda de behöver göra är att konturnerligt förfina produkten. När nästa nya marknads-segment kommer så börjar det hela om igen eller så gör Apple en "pivot" och riktar in iPhone på detta nya segment. Många av de nya funktionerna i 5S är sådant som gemene man kommer att uppskatta och som inte kräver en civilingenjörsexamen för att få glädje av.

Något man ofta lätt glömmer också är att den första iPhonen spenderade de många år (uppåt 10 år) att utveckla. Svårt att vara lika revolutionerande om man bara har ett år på sig att uppdatera modellen.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn1982:

4 tum skärm haha de följer verkligen inte med tekniken.

Hur stor skärm man har på telefonen har ingenting med hur bra man hänger med i tekniken. Skärmstorlek är helt och hållet en smaksak. En del gillar mindre skärmar, och andra större. Jag själv gillar också stora skärmar, men jag vet fortfarande att andra vill ha mindre skärmar.

Otrevlig formulering borttagen.
Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |