Permalänk
Medlem

Fönstermod 500r

Tjena, är less på att jag inte kan se mina komponenter i datorn så jag tänkte ta saken i egna händer och göra ett eget fönster.

Någon som kan rekommendera ett lätt mörktonat akryl (gärna även vita LED's som ser bra ut i kombination med detta också som är lätt att arbeta med och inte spricker när man sågar det (tänkte såga med sticksåg).
Vet någon vart kan man köpa gummilisten som man sätter på kanten av plåten så att det se bra ut.

Detta är även min första chassimod så tips är mer än välkommna.

Tack på förhand

Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk

gummilisten brukar väl vara silikon har jag för mig.
Det du ska leta efter är plast för att kunna såga i som du kanske förstod. Det finns nästan på vilken järnhandel, bygghandel och hobby butik som helst. Tror att jula ska ha det. Om de är tonade vet ajg tyvärr inte

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kroonos:

Tjena, är less på att jag inte kan se mina komponenter i datorn så jag tänkte ta saken i egna händer och göra ett eget fönster.

Någon som kan rekommendera ett lätt mörktonat akryl (gärna även vita LED's som ser bra ut i kombination med detta också som är lätt att arbeta med och inte spricker när man sågar det (tänkte såga med sticksåg).
Vet någon vart kan man köpa gummilisten som man sätter på kanten av plåten så att det se bra ut.

Detta är även min första chassimod så tips är mer än välkommna.

Tack på förhand

jag brukar leka med min dremel i det mesta metal, plats osv och göra hål i. väldigt enkelt och går fort. Rekommenderar dremel Finns på biltema för runt 160kr.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av bonehead:

Tack så mycket! Precis vad jag letade efter!

Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem

Kör för f*n inte med dremel !
Lätt att den slinter och du får fula märken, kör på sticksåg ifall du har tillgång till en Och se till att hålla fingrarna borta när du kapar

Permalänk

Jag tycker att du inte borde ha mörker tonat. Jag har en Fractal Design Arc midi r2 och man kan inte se in för att det är svart insida

Visa signatur

ASUS B350 PRIME PLIS, AMD RYZEN 1600 (OC 3.8 GHz), ANTEC KÜHLER H2O 1220 (med 2 Noctua NF-F12), EVGA GTX 970 ACX 2.0 Superclocked, HYPERX 8GB DDR5, Fractal Design Define S, Seagate 1TB,
A-DATA SSD SX900-Series 128GB, Fractal Design Silent Series R2 140mm x3

Permalänk
Proffsmoddare

Ska du använda sticksåg så köp ett sågblad för metall.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC