FC3 Blood Dragon: Buggat uppdrag "Punch it!"

Permalänk
Medlem

FC3 Blood Dragon: Buggat uppdrag "Punch it!"

Har nyligen börjat spela Blood Dragon efter att ha skjutit på det rätt länge. Men stötte ganska tidigt på en bugg som gör spelet helt ospelbart eftersom det buggar sönder ett story mission.

Det är alltså uppdraget där man ska spränga dammen, "Punch it". När jag kommit fram till dammen och ska plocka upp C4000 ur lådan, så går inte det. Så jag kommer inte längre än så.

Långa versionen: Jag kunde först köra igenom uppdraget normalt, men avbröt mitt i för att jag dog(vid reaktorn), det var sent och jag förutsatte att jag skulle få börja om vid senaste checkpointen. Men när jag skulle fortsätta idag så fick jag börja om från checkpointen som är precis när man kommit till dammen. Nå väl, jag började om och tog mig utan problem till där man eskorterar ingenjören. Men vid första fighten så dog ingenjören av att jag kastade en granat på en fiende som var långt bort och i ett annat rum. Wtf? Men i alla fall fick man ju då börja om från en checkpoint, men det var där som uppdraget började bugga ur ordentligt. Storyn återställdes till att jag skulle hämta C4 igen, men jag var kvar inne i dammen och jag kunde inte komma ut därifrån. Försökte jag fick jag bara "Leaving mission area" och så startade det om på samma ställe. Att stänga av spelet, spränga mig själv, etc, hjälpte inte ett dugg. Jag fick ta abandon mission så att jag fick börja om från noll. Då funkade det som det skulle, fram tills jag skulle plocka upp Dr Darlings sprängmedel i grottan. Inget jag provat hjälper. Och självklart så har jag enbart autosave filen.

Vad är det här? Troligen den största buggen jag vart med om i ett spel. Men ändå hittar jag inte ett dugg när jag googlar på det.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

uppdatera spelet om det finns en uppdatering

Permalänk
Medlem

Kan inte se att det går att uppdatera. Uplay uppdaterade sig självt senast idag i alla fall.

Har skickat ett meddelande till supporten. Får höra vad det har att säga. Men som grädde på moset så buggade mailformuläret till supporten ur och gjorde att första meddelandet försvann utan att skickas. Börjar bli less på Ubisoft redan, och då har jag väldigt lite erfarenhet av deras produkter.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Kan inte se att det går att uppdatera. Uplay uppdaterade sig självt senast idag i alla fall.

Har skickat ett meddelande till supporten. Får höra vad det har att säga. Men som grädde på moset så buggade mailformuläret till supporten ur och gjorde att första meddelandet försvann utan att skickas. Börjar bli less på Ubisoft redan, och då har jag väldigt lite erfarenhet av deras produkter.

om du ska prata om ubisoft o deras buggar då kommer det ta ett bra tag tills du är klar
ac3 är fullt med buggar! så det förvånar mig inte!

Permalänk

Samma problem, hjälpte att starta om spelet från tidigare savegame.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Som sagt, jag har bara en autosave fil och den är tydligen korrupt.

Antar att jag får börja om helt om jag vill fortsätta spela då. FFS.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |