Permalänk
Medlem

Skrivare till dagis

Hej!

Har fått i uppgift att undersöka vilken skrivare som passar dotterns dagis bäst. Det som skulle tas i beaktande var framförallt:
- Inte för dyr (billigare att leasa?)
- inte behöva dyra byten av toners/patroner så ofta
- Stor skrivare som kan skriva ut från ett trådlöst nätverk.
- Bra kvalité

Nu när jag skriver detta (som förskolechefen sagt till mig) så låter det som en riktig high end apparat. Frågan är kanske snarare: Vart får vi mest för pengarna?

Mvh Thomas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thella:

Hej!

Har fått i uppgift att undersöka vilken skrivare som passar dotterns dagis bäst. Det som skulle tas i beaktande var framförallt:
- Inte för dyr (billigare att leasa?)
- inte behöva dyra byten av toners/patroner så ofta
- Stor skrivare som kan skriva ut från ett trådlöst nätverk.
- Bra kvalité

Nu när jag skriver detta (som förskolechefen sagt till mig) så låter det som en riktig high end apparat. Frågan är kanske snarare: Vart får vi mest för pengarna?

Mvh Thomas

Skickades från m.sweclockers.com

Är det en kommunal förskola så borde väl kommunens IT-avdelning kunna ordna det, kan man tycka?

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Vad ska den användas till? Måste den vara färg? Hur många sidor i månaden skrivs ut?

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Leasar man skrivaren får man ju ofta support och service i hyran. Kan man vara utan skrivare en vecka (ännu längre om den går på service?) om den krånglar?

Antar att det är färg som gäller? Stor, du menar att den ska kunna ta a3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Leasar man skrivaren får man ju ofta support och service i hyran. Kan man vara utan skrivare en vecka (ännu längre om den går på service?) om den krånglar?

Antar att det är färg som gäller? Stor, du menar att den ska kunna ta a3?

Det är färg som gäller och jag tror att den ska ta A3. Det är en privat förskola så det finns inga it avdelningar eller dylikt..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej A3 var inget krav. Dom skriver ut ca 10 sidor om dagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ge ungarna en yoghurt till och lite nya färgkritor så är saken biff.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Om det bara handlar om tio sidor per dag så borde valfri billig skrivare duga i princip. För den lilla kapaciteten så känns det omöjligt att ni skulle tjäna något på och köpa / leasa en större företagsmodell. Jag säger köp en billig skrivare, kolla bara så det går att få tag på toners som inte är kalasdyra. (Tvivlar på att toners till billiga skrivare har chip i sig för att identifiera originaltillbehör).

Jag har dock bara erfarenhet av företagslösningar, men för detta så känns det som bortkastade pengar, lägg pengarna på barnen istället och köp en billig skrivare med wi-fi funktion.

Kolla t.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1503308

Bra recensioner, verkar lättinstallerad, verkar finnas mycket toners, även originaltillbehören var billiga.

Se Inkclub Pixma MG6350

Permalänk
Medlem

Mitt tips

HP LaserJet Pro 400 color - ca 3k +moms

Driftscykel per månad (max) 40000 sidor
Rekommenderad månatlig volym 750 - 2 000 sidor

Toner som räcker till ca 2500sidor dvs ca 1 år med 10 sidor per dag.
wifi och trådbundet nätverk

Permalänk
Medlem

re

10 sidor om dagen då behöver dom ju inte leasa en gigantisk maskin från prodoc eller någon annan printerfirma.

Köp en http://www.dustin.se/product/5010622959/hp-laserjet-pro-300-c... duger gott och väl för dom

Permalänk

Det beror helt på användningsområdet, kontorsutskrifter= svartvit laser, kul saker till barn = bläckstråle i färg med utskrifter som tål vatten (t.ex Epson Durabrite), ofta skall de rita skriva etc på det som skrivs ut. Ska man spara pengar så se till att gör utskrifterna till barnen i en lägre kvalitet kanske en draft, mång köra allt i foto-kvalitet och det drar bläck. Köp två billiga skrivare och använd dem rätt

(kontorsmaskin) http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=596919
( färgskrivare under 1000kr) http://www.epson.se/se/sv/viewcon/corporatesite/products/main...

Permalänk
Medlem

Tack för tips!

Skickades från m.sweclockers.com