Den stora tråden om iPhone 5s

Permalänk
Medlem

kan bara konstatera att jag definitivt kommer att skaffa en 5S när mitt nuvarande abonnemang går ut eller min 4S lämnar in.

Funktionerna känns bra, jag är extremt nöjd med min 4S efter snart 2 år. Den känns inte rapplig, svarar snabbt och klarar de appar som finns idag.

Det enda som jag egentligen kan irritera mig på är att det börjar få problem med de lite tyngre websidorna. Hänger sig lite för länge för att falla mig i smaken.

Jämför jag med frugans Galaxsy S2 och Galaxsy S4 anser jag mig varit mer nöjd med min under samma period, så en 5S lär leverera samma upplevelse, gissar jag.

Är det där med 64bitars cpu som gäckar mig ännu.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Tycker de nya mobilerna verkar OK och bra, har ingen Iphone för tillfället men kan tänka mig en igen OM vissa saker förbättrats. Först och främst är skärmen alldeles för liten! (De som tycker den duger.. vet inte vad de talar om... de gillar bara mobilen pga att detta är en "Iphone" och tillverkat utav Apple...och vet inget annat!!!).
Dessutom är allt för låst.. jag har inte sett nya IOS 7 (är mycket möjligt kanon!) utan de äldre versionerna tills idag.. visst det är snyggt.. men välfungerande??? Jag skulle vilja ha lite mera funktioner samt mera inställningar i dessa system! Jag har testat både iPhones samt Android under åren.
Använder numera hellre en Android mobil än en Iphone om man säger så... har nu en Ipad av senaste modellen men kan inget göra på den mera än surfa.. dessutom är den seg som sirap! Som surf duger den om man inte har bråttom (är ju en större skärm på den) men normalt så går allt fortare på min S4:a som jag äger idag (dessutom kan man tanka hem film ifrån piratebay mm. samt mm.). Tyvärr finns det få surfplattor med en bra skärm på (där är Apple bäst!).
Vad jag önskar av Apple är att dessa går att användas som ett USB minne (som alla andra mobiltelefoner) samt större skärm så man ser något (jag har bra syn!)... samt inte är så låsta till hmm..att vara just en "smartphone".
Iphones är numera inga smartphones... men duger till att ringa med samt se numret man ringer till men inte mycket mera!!
Finns multum av mera finessrika och bra funktioner på Android som saknas på Iphone (ha skärmen påslagen så länge man tittar på den, ha den som USB minne, pausa film när man tittar bort, visa skärmen rätt beroende på hur huvudet lutar, överföra filer snabbt, ha kontroll på bankkonton via Widgets, ladda batteriet trådlåst mm)... tycker Iphone anhängarna verkar vara en typ av sekt.. att allt Apple är gör är GUD och kommer alltid vara bäst oavsett vad de gör! )
Visst är dessa mobiler är givetvis inte dåliga! Men det finns mycket mera smartare alternativ, alla har ju olika krav..vissa låga... som tex Iphone användare.
Givetvis har Apple bra produkter och utav bra kvalité! Men inte så användarvänliga egentligen... eller hur? ) Den fysiska hårdvaran är det egentligen inga fel på... de är välbyggda! En Iphone på minst 5" skärm och Android.. kanske vore något!
Men klart...ska man bara ringa och inte kräver en smartphone... duger nog bara 4" ..... möjligtvis.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Ja det finns i många telefoner och ändå har NFC inte slagit igenom. Varför? Jo för att det är för dyrt.
Enda jag vet som använder nfc är jojo-kortet som Skånetrafiken har (möjligt andra kort för lokaltrafik kör med liknande kort). Ngt betalsystem som använder NFC har jag inte sett röken av.

Vi får se vad som händer med BT 4.0. Android har iaf stöd för det och IOS också så det täcker upp 90% av marknaden eller så. NFC lär vi aldrig få se i en Apple enhet iaf.

Visa håller på att rulla ut NFC-betalningar på flera marknader, bla så får vi i Finland snart ta nytta av det(denna eller nästa månad, kommer ej ihåg exakt på rak arm).

http://www.visa.se/se/guldkammaren/varfor_betala_med_visa/vara_nya_betalningssatt.aspx

Flera butiker här har redan terminaler förberedda för NFC och jag har redan ett NFC debit-kort (frun också, för den delen)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk

Jag tror (kan ha fel), som förgående skrev.. att NFC kanske kan bli användbart! Dock saknar Apple dess teknik fortfarande.
Något som de har... och gärna dock hänvisar till är...är fingertrycks tekniken (uppköpt utav ett svensk företag) vilket är verkligen ett unikt och en revolution inom detta, väldigt avancerat! Tekniken har funnits men används först nu i en större utsträckning! Vad jag vet används detta bara just nu denna utav Apple... stämmer detta?
Vilket som, så är detta kanon! ! (hoppas Android får detta snart) Liksom deras 64 bitars processor. Kameran på senaste Iphone bör vara det bästa som finns på mobiler??

Permalänk
Skrivet av MetalSlayer:

... Kameran på senaste Iphone bör vara det bästa som finns på mobiler??...

Lumia 1020

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk

Hm... sorry! Mycket riktigt! Nokia Lumia 1020 har nog även den bästa kameran en mobil kan ha! Men megapixlar säger inget.. än så länge finns inga test resultat på Iphone:s nya kamera! Den kan vara superrb!
Samsungs kamera på s4:s skäms inte för sig heller! Trots lägre Megapixlar... Nokia 1020 har väl 41Mp? Vilket bör vara rekord i MP.. inte bara på mobilsidan utan även extremt på även vanliga "Svensson kameror". Kring 10 MP får man bättre bilder än någon mobil kan skapa. (Även Lumia 1020)

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av MetalSlayer:

Hm... sorry! Mycket riktigt! Nokia Lumia 1020 har nog även den bästa kameran en mobil kan ha! Men megapixlar säger inget.. än så länge finns inga test resultat på Iphone:s nya kamera! Den kan vara superrb!
Samsungs kamera på s4:s skäms inte för sig heller! Trots lägre Megapixlar... Nokia 1020 har väl 41Mp? Vilket bör vara rekord i MP.. inte bara på mobilsidan utan även extremt på även vanliga "Svensson kameror". Kring 10 MP får man bättre bilder än någon mobil kan skapa. (Även Lumia 1020)

Megapixlar har ingenting med bildkvaliteten att göra alls, hur högupplöst sensorn är har ingenting med kvaliteten på färger, skärpa, brushantering och djup att göra.

Det brukar vara en marknadsföringsteknik för att mörklägga hur dålig en sensor är på andra aspekter.

Ska du redigera bilder för professionellt bruk har du så klart nytta av en högupplöst sensor för att göra ändringarna så diskreta som möjligt, men för att du ska ha nytta av bilderna du får från dessa telefoner måste du skala ner bilderna så grovt att upplösningen inte längre är imponerande. Och då har du fortfarande samma tråkiga bilddjup (eller brist på).

Därmed inte sagt att Lumia 1020 har en dålig kamera för att vara en telefon, men för att man ska ha nytta av bilderna den levererar "måste" man skala ner dessa så grovt att sensorupplösningen inte längre är speciellt imponerande. Bilderna i originalupplösning är inte heller jätteimponerande om man jämför sensor mot sensor (utan att ta hänsyn till vad den är monterad på), väldigt utsmetade.

Vill inte fördjupa mig för mycket på detta, då det är en telefon och inte en kamera, men i grova slängar. Jag har inte speciellt bra 3G-mottagning i min systemkamera om vi säger så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalSlayer:

Tycker de nya mobilerna verkar OK och bra, har ingen Iphone för tillfället men kan tänka mig en igen OM vissa saker förbättrats. Först och främst är skärmen alldeles för liten! (De som tycker den duger.. vet inte vad de talar om... de gillar bara mobilen pga att detta är en "Iphone" och tillverkat utav Apple...och vet inget annat!!!).
Dessutom är allt för låst.. jag har inte sett nya IOS 7 (är mycket möjligt kanon!) utan de äldre versionerna tills idag.. visst det är snyggt.. men välfungerande??? Jag skulle vilja ha lite mera funktioner samt mera inställningar i dessa system! Jag har testat både iPhones samt Android under åren.
Använder numera hellre en Android mobil än en Iphone om man säger så... har nu en Ipad av senaste modellen men kan inget göra på den mera än surfa.. dessutom är den seg som sirap! Som surf duger den om man inte har bråttom (är ju en större skärm på den) men normalt så går allt fortare på min S4:a som jag äger idag (dessutom kan man tanka hem film ifrån piratebay mm. samt mm.). Tyvärr finns det få surfplattor med en bra skärm på (där är Apple bäst!).
Vad jag önskar av Apple är att dessa går att användas som ett USB minne (som alla andra mobiltelefoner) samt större skärm så man ser något (jag har bra syn!)... samt inte är så låsta till hmm..att vara just en "smartphone".
Iphones är numera inga smartphones... men duger till att ringa med samt se numret man ringer till men inte mycket mera!!
Finns multum av mera finessrika och bra funktioner på Android som saknas på Iphone (ha skärmen påslagen så länge man tittar på den, ha den som USB minne, pausa film när man tittar bort, visa skärmen rätt beroende på hur huvudet lutar, överföra filer snabbt, ha kontroll på bankkonton via Widgets, ladda batteriet trådlåst mm)... tycker Iphone anhängarna verkar vara en typ av sekt.. att allt Apple är gör är GUD och kommer alltid vara bäst oavsett vad de gör! )
Visst är dessa mobiler är givetvis inte dåliga! Men det finns mycket mera smartare alternativ, alla har ju olika krav..vissa låga... som tex Iphone användare.
Givetvis har Apple bra produkter och utav bra kvalité! Men inte så användarvänliga egentligen... eller hur? ) Den fysiska hårdvaran är det egentligen inga fel på... de är välbyggda! En Iphone på minst 5" skärm och Android.. kanske vore något!
Men klart...ska man bara ringa och inte kräver en smartphone... duger nog bara 4" ..... möjligtvis.

Om du nu är så nöjd med android, ha kvar det da. De som väljer iPhone gör det för någon anledning. För mig så duger den till det jag gör. 4" är lagom för mig, har testat större men tycker inte det blir optimalt att använda med en hand. Visserligen skulle 4.3" funkar för mig. Men de mobiler på 5" är jag inte intresserad av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalSlayer:

Hm... sorry! Mycket riktigt! Nokia Lumia 1020 har nog även den bästa kameran en mobil kan ha! Men megapixlar säger inget.. än så länge finns inga test resultat på Iphone:s nya kamera! Den kan vara superrb!
Samsungs kamera på s4:s skäms inte för sig heller! Trots lägre Megapixlar... Nokia 1020 har väl 41Mp? Vilket bör vara rekord i MP.. inte bara på mobilsidan utan även extremt på även vanliga "Svensson kameror". Kring 10 MP får man bättre bilder än någon mobil kan skapa. (Även Lumia 1020)

Som någon skrev ovan ger inte en massa mpix bättre bild. Däremot om sensor och optik är bra kan man använda alla pixlar för att zooma digitalt, någon som fungerar riktigt bra om man gör det på rätt sätt. Det som imponerar på mig är Lumia 1020's sensorstorlek, tror det är den som kommer göra den stora skillnaden.

Permalänk
Medlem

Ja det är inget snack om att Lumian har en bättre kamera

Permalänk
Medlem

NSA lär gillar fingeravtrycksläsaren iaf

edit, hur funkar avläsaren vid fuktigt klimat?

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av empo021:

NSA lär gillar fingeravtrycksläsaren iaf

edit, hur funkar avläsaren vid fuktigt klimat?

Så länge du inte är under vatten borde det inte vara några problem. Din hud inehåller olja, och olja brukar inte kunna blandas ut med vatten eller fukt.

Permalänk
Skrivet av MetalSlayer:

Tycker de nya mobilerna verkar OK och bra, har ingen Iphone för tillfället men kan tänka mig en igen OM vissa saker förbättrats. Först och främst är skärmen alldeles för liten! (De som tycker den duger.. vet inte vad de talar om... de gillar bara mobilen pga att detta är en "Iphone" och tillverkat utav Apple...och vet inget annat!!!).
Dessutom är allt för låst.. jag har inte sett nya IOS 7 (är mycket möjligt kanon!) utan de äldre versionerna tills idag.. visst det är snyggt.. men välfungerande??? Jag skulle vilja ha lite mera funktioner samt mera inställningar i dessa system! Jag har testat både iPhones samt Android under åren.
Använder numera hellre en Android mobil än en Iphone om man säger så... har nu en Ipad av senaste modellen men kan inget göra på den mera än surfa.. dessutom är den seg som sirap! Som surf duger den om man inte har bråttom (är ju en större skärm på den) men normalt så går allt fortare på min S4:a som jag äger idag (dessutom kan man tanka hem film ifrån piratebay mm. samt mm.). Tyvärr finns det få surfplattor med en bra skärm på (där är Apple bäst!).
Vad jag önskar av Apple är att dessa går att användas som ett USB minne (som alla andra mobiltelefoner) samt större skärm så man ser något (jag har bra syn!)... samt inte är så låsta till hmm..att vara just en "smartphone".
Iphones är numera inga smartphones... men duger till att ringa med samt se numret man ringer till men inte mycket mera!!
Finns multum av mera finessrika och bra funktioner på Android som saknas på Iphone (ha skärmen påslagen så länge man tittar på den, ha den som USB minne, pausa film när man tittar bort, visa skärmen rätt beroende på hur huvudet lutar, överföra filer snabbt, ha kontroll på bankkonton via Widgets, ladda batteriet trådlåst mm)... tycker Iphone anhängarna verkar vara en typ av sekt.. att allt Apple är gör är GUD och kommer alltid vara bäst oavsett vad de gör! )
Visst är dessa mobiler är givetvis inte dåliga! Men det finns mycket mera smartare alternativ, alla har ju olika krav..vissa låga... som tex Iphone användare.
Givetvis har Apple bra produkter och utav bra kvalité! Men inte så användarvänliga egentligen... eller hur? ) Den fysiska hårdvaran är det egentligen inga fel på... de är välbyggda! En Iphone på minst 5" skärm och Android.. kanske vore något!
Men klart...ska man bara ringa och inte kräver en smartphone... duger nog bara 4" ..... möjligtvis.

För mig är nästan alla funktioner du nämner helt värdelösa. Visst vore det kanske smidigt att min iPhone skulle funka som ett usb-minne, men det är en funktion jag hade använt kanske tre gånger sen 2007 om den fanns. Trådlös laddning vore väl bra men tekniken behöver mogna lite mer och komma ner i pris / bli standard först. Större skärm vore ok men telefonen får inte bli mycket större. Jag hade en HTC One X, skärmstorleken var lite för stor, men framför allt var telefonen enorm! 4,5" kanske vore lagom kan jag tänka mig, absolut inte större, och då med minimal kant runt skärmen, och fortfarande lika tunn som iPhone 5. För mig har iPhone viktiga funktioner som Android helt saknar. Varför vill ni att iPhone ska bli precis som Android? Är väl bättre att hålla er till Android och låta de som föredrar iPhone köra på iPhone?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Pratade precis om detta, min gissning runt 8000:-

Kan nog garantera att den kommer kosta precis som iPhone 5 gjorde, dvs 5990. Med reservation för dollarkursjusteringar.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av Whine:

För att säga så var inte Apple först med fingerprints, Siemens SL 10 D. Fingerprint sensor, lanserades 1999.

Läste inte hela tråden, men för att påpeka

För det jag ju verkligen slagit igenom i stor skala, nästan alla använder ju Siemens SL 10 D som vi vet. Som vanligt kommer Apple lansera en befintlig teknik på ett genomtänkt sätt som fungerar såpass bra i praktiken att det kommer bli mainstream. Alla andra kommer kopiera, och sen börjar folk hävda att "det var inte alls Apple som uppfann det", precis som vanligt.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Varför kan inte alla köpa en Android, Med bättre prestanda till ett lägre pris, Och sist men inte minst ett bättre operativsystem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Varför kan inte alla köpa en Android, Med bättre prestanda till ett lägre pris, Och sist men inte minst ett bättre operativsystem.

För att jag tycker inte att det är ett bättre operativsystem? Jag skulle kunna lista en rad saker som jag stör mig på i Android, men jag känner inget behov att basha andras val av system.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cenorida:

Varför kan inte alla köpa en Android, Med bättre prestanda till ett lägre pris, Och sist men inte minst ett bättre operativsystem.

Lite fel tråd va? Eller är du ute efter blod, svett, tårar och en låst tråd?

5S är den första som jag faktiskt tycker är någorlunda intressant, har dock en S4 så köp blir det inget av:)
IOS 7 ser ju måttligt spejsat ut, kanske är 10 ggr bättre än IOS 6.x men vad gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Lite fel tråd va? Eller är du ute efter blod, svett, tårar och en låst tråd?

5S är den första som jag faktiskt tycker är någorlunda intressant, har dock en S4 så köp blir det inget av:)
IOS 7 ser ju måttligt spejsat ut, kanske är 10 ggr bättre än IOS 6.x men vad gör det.

Apple är ju fantastiska på Design och det är ju det som är hela grejen med Apple, Dock är det ingen som ska behöva betala 4 gånger mer än mobilens tillverknings-kostnad bara för design(Tycker jag)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Varför kan inte alla köpa en Android, Med bättre prestanda till ett lägre pris, Och sist men inte minst ett bättre operativsystem.

Av samma anledning inte alla kör Volvo, eller bara äter på McDonalds. Smaken är som baken..

Jag började med Android men ville testa iOS och tycker både är bra OS på sitt sätt. Även om JAG föredrar iOS och iPhone kastar jag inte skit på andra som gillar WP8 eller Android.

Hade lätt köpt 5s om jag inte redan hade en 5:a

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cenorida:

Apple är ju fantastiska på Design och det är ju det som är hela grejen med Apple, Dock är det ingen som ska behöva betala 4 gånger mer än mobilens tillverknings-kostnad bara för design(Tycker jag)

Inte med IOS 7 iaf^^
Nej det ska man ju inte göra.

Permalänk
Skrivet av empo021:

NSA lär gillar fingeravtrycksläsaren iaf

edit, hur funkar avläsaren vid fuktigt klimat?

NSA har redan mina fina fingrar blir så när man åkt till staterna då får man trycka alla 5 fingrar på plattan

så känns som minsta problemet !

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Varför kan inte alla köpa en Android, Med bättre prestanda till ett lägre pris, Och sist men inte minst ett bättre operativsystem.

Android, bättre prestanda?????

Hahahahaha, den var bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Android, bättre prestanda?????

Hahahahaha, den var bra

Det är ju nästan sant, i de livsviktiga benchmark-apparna har android bättre prestanda.
Att det sen inte klarar sitt eget UI är ju en femma

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Det är ju nästan sant, i de livsviktiga benchmark-apparna har android bättre prestanda.
Att det sen inte klarar sitt eget UI är ju en femma

Fast det beror på att hårdvaran i dessa fall är betydligt kraftfullare.
Inte att android är snabbare än iOS.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bajenvraket:

NSA har redan mina fina fingrar blir så när man åkt till staterna då får man trycka alla 5 fingrar på plattan

så känns som minsta problemet !

Alla 5 fingrar? har du inte 10?

Permalänk

Jag är riktigt sugen på en 5s faktiskt. Hade varit skönt att komma tillbaka till iOS efter min misslyckade utfärd till windows phone. Dock kommer den väl att bli ganska dyr att köpa kontant, och jag har redan att abonnemang.... Får se om man kan betala lite kontant och ta lite på avis...!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Fast det beror på att hårdvaran i dessa fall är betydligt kraftfullare.
Inte att android är snabbare än iOS.

Sant.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Varför kan inte alla köpa en Android, Med bättre prestanda till ett lägre pris, Och sist men inte minst ett bättre operativsystem.

gjorde just de säger att man ska göra.. Nu sitter man här med en S3a och kan konstatera att det var sant som applefolket sa, iOS är ett OS för telefoner ,Android herregud, så sjukt äckligt trött på alla fel som finns.

Efter ett år av använding så tar Android OS mellan 15-30% batteri under natten.
suger väldigt mkt batteri, även när jag kör med Tasker med profiler som, endast ha igång gps med program som kräver det, samma med wifi. endast ha igång wifi när jag är på vissa platser som hemma, jobbet, föräldrarna, svärföräldrarna, osv.

Android laggar , segt, sms dampar ibland (kör med go sms pro)
Nej, listan kan bli längre... Innan någon säger 'lämna in den' det har jag gjort, två gånger, senast fick jag en ny telefon, efter tre veckor var det samma skit.

Och säg inte att S4an ska man ha, samma motor iden, faildroid. Men det jag kan sakna är swiftkey världens bästa tangentbord!!! Sen har android några bra funktioner typ som att dela bilder till andra appar.

Tack vare att jag förnyade förra året kunde jag inte ta 5an, men nu kan jag förnya abonnemanget.

Ni som bytt telefon senast, Har en 32gb funnits för bokning eller bara 16gb?
Blir en 5S Champange (gold)! Sedan köper jag sexan nästa år, 4.3 eller 4.7" blir det säkert då.

Blir äntligen tillbaka i Apple land igen.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bajenvraket:

NSA har redan mina fina fingrar blir så när man åkt till staterna då får man trycka alla 5 fingrar på plattan

så känns som minsta problemet !

tänkte mer på att dom kan bevisa mycket mer när dom kan verifiera att JUST DU använt telefonen iom att dom har ditt fingeravtryck som bevis.