Permalänk

Secret

Välkommen!

INFO: Idén är att hålla borta allt från er och överraska er så mycket som möjligt, sedan får ni försöka komma på vad min idé är!

Stort tack till Inet/Bitfenix som gör detta möjligt!

Det var allt för nu!

en sak finns det kvar att säga

Ronin.....

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Jag gissar på att din idé är att bygga en dator!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Chassi används även i bilsammanhang, bla, som synonym för underredet med alla komponenter. Alltså kommer du bygga en bil av ett dator chassi.

Nuff' said.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Välkommen!

INFO: Idén är att hålla borta allt från er och överraska er så mycket som möjligt, sedan får ni försöka komma på vad min idé är!

Det är det för tillfället!

en sak finns det kvar att säga

Ronin.....

http://imageshack.us/a/img825/2350/p86r.jpg

http://imageshack.us/a/img823/5589/hdr0.jpg

http://imageshack.us/a/img153/1536/vsq6.jpg

http://imageshack.us/a/img842/1298/u16u.jpg

http://imageshack.us/a/img31/3908/44i.JPG

http://imageshack.us/a/img208/5466/urk3.jpg

Vad är grejen med Bitfenix och väldigt stora t-shirts? (se chassi-nyheten)

I övrigt chansar jag på att du ska ta installera fransk balkong istället för fönster och sätta markis över, det vore hard core!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Jag gissar på att din idé är att bygga en dator!

You got me

Skrivet av Videoapan:

Vad är grejen med Bitfenix och väldigt stora t-shirts? (se chassi-nyheten)

I övrigt chansar jag på att du ska ta installera fransk balkong istället för fönster och sätta markis över, det vore hard core!

Haha, det vore det

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Update!

Nu var det dags igen!

Välkommen tillbaka till "The Secret".

Hoppas Jobbet alternativt skolan går bra , för mig så ser min framtid ljus ut.

Livet är på topp förtillfället!

Därför så välkomnar vi en ny sponsor till detta projekt!

IceModZ Gör Comeback och sponsrar mig med vissa produkter

Här har ni några bilder medans jag väntar på ett par saker

Ha en trevlig helg, så hörs vi snart igen!

Med vänlig hälsning,
Nils Julius Byrjeland
aka
NJB Mods

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Inaktiv

..

Loggan upp och ner??

Skrivet av NJB Mods:

Nu var det dags igen!

Välkommen tillbaka till "The Secret".

Hoppas Jobbet alternativt skolan går bra , för mig så ser min framtid ljus ut.

Livet är på topp förtillfället!

Därför så välkomnar vi en ny sponsor till detta projekt!

IceModZ Gör Comeback och sponsrar mig med vissa produkter

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/482418...

Loggan är hmm. Upp och ned??

Logga upp och ned??
Här har ni några bilder medans jag väntar på ett par saker

http://imageshack.us/a/img841/1737/nfrr.jpg

http://imageshack.us/a/img4/5083/lmwp.jpg

http://imageshack.us/a/img203/3127/ehkr.jpg

http://imageshack.us/a/img405/8854/efho.jpg

http://imageshack.us/a/img856/8616/5kyv.jpg

Ha en trevlig helg, så hörs vi snart igen!

Med vänlig hälsning,
Nils Julius Byrjeland
aka
NJB Mods

Permalänk
Skrivet av anon217901:

Loggan upp och ner??

Om du menar på BitFenix chassit, Ja, tyckte det vart mycket snyggare på det viset

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Om du menar på BitFenix chassit, Ja, tyckte det vart mycket snyggare på det viset

Frågaru mej?? (litet insiderskämt)

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk

Update!

Nu har man fått ordning på massor med saker, Väntar på att sleeving ska komma hit från Island, sedan ska... ni får se

Ska försöka hitta Vita PCI-E skydd så det blir ännu mer vitt

vad tycker ni?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

vad tycker ni?

Du borde lägga betydligt mer kraft på att göra saker ordentligt. Det är repor och förstörd färg överallt. Bl.a. läcker den röda färgen igenom på minnena och alla kylflänsar på moderkortet ser ut att vara målade i träslöjden på mellanstadiet, att vända på deras logga känns lite respektlöst och kabelgenomföringshålet ser förfärligt misshandlat ut.

Lägg mer tid på att planera och förbereda än att faktiskt göra. Det kan ta 30 minuter att enbart maskera en sak som tar 3 minuter att lackera.

Varför ändra allt grönt till vitt? Det skulle matchat bra med gröna kylflänsar på minnena med det moderkortet.

Edit: Ett mATX-moderkort i ett ATX-chassi? Why...?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Jag gillar idén med att måla komponenterna i en speciell färg. Problemet är bara att du hade den PERFEKTA färgen på alla för att matcha ett 780/titan. Och du bytte det mot vitt.

Jag har tanken att måla mina komponenter i neongrön, och har samma färg på sleeving som du har.

Väntar på resultat längre fram :).

Permalänk
Medlem

Ska du ha kvar frågetecknen på burken när allt är klart? Jag tycker att allting var väldigt snyggt förutom just det.

Förresten, hur har du råd med dessa skönheter!? Var inte du bara 14 år gammal? (Försöker inte vara nedlåtande åt din ålder, är själv bara 15)

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Gillar chassits utseende men inte designen med all plast, om Silverstone skulle göra ett motsvarande i bara aluminium och minimalt med plast så skulle det vara fantastiskt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Skrivet av Thorulk:

Jag gillar idén med att måla komponenterna i en speciell färg. Problemet är bara att du hade den PERFEKTA färgen på alla för att matcha ett 780/titan. Och du bytte det mot vitt.

Jag har tanken att måla mina komponenter i neongrön, och har samma färg på sleeving som du har.

Väntar på resultat längre fram :).

Tackar,Resultatet blev inte det bästa... men så kan det gå

Skrivet av Pertanbus:

Du borde lägga betydligt mer kraft på att göra saker ordentligt. Det är repor och förstörd färg överallt. Bl.a. läcker den röda färgen igenom på minnena och alla kylflänsar på moderkortet ser ut att vara målade i träslöjden på mellanstadiet, att vända på deras logga känns lite respektlöst och kabelgenomföringshålet ser förfärligt misshandlat ut.

Lägg mer tid på att planera och förbereda än att faktiskt göra. Det kan ta 30 minuter att enbart maskera en sak som tar 3 minuter att lackera.

Varför ändra allt grönt till vitt? Det skulle matchat bra med gröna kylflänsar på minnena med det moderkortet.

Edit: Ett mATX-moderkort i ett ATX-chassi? Why...?

Så dåligt blev det inte, det som vart förfärligt vart ju RAM minnet, men syd och nordbryggan vart inte så dåligt..... sedan tycker jag inte att just hålet där kablarna ska komma nedifrån inte behöver vara det "finaste". man ser ju ändå inte det.

Ibland måste man riskera lite

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Ska du ha kvar frågetecknen på burken när allt är klart? Jag tycker att allting var väldigt snyggt förutom just det.

Förresten, hur har du råd med dessa skönheter!? Var inte du bara 14 år gammal? (Försöker inte vara nedlåtande åt din ålder, är själv bara 15)

Japp, vart lite "The Joker" så därav frågetecknet. Släkten

Skrivet av skogsvilden:

Gillar chassits utseende men inte designen med all plast, om Silverstone skulle göra ett motsvarande i bara aluminium och minimalt med plast så skulle det vara fantastiskt.

Ja precis, skulle vara enormt skönare med detta chassi i aluminium

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Så dåligt blev det inte, det som vart förfärligt vart ju RAM minnet, men syd och nordbryggan vart inte så dåligt..... sedan tycker jag inte att just hålet där kablarna ska komma nedifrån inte behöver vara det "finaste". man ser ju ändå inte det.

Ibland måste man riskera lite

Varför inte göra om och göra rätt?

På den ena bryggan är det en stor färgklick där det inte ska vara och på båda är det dåligt färgat i mellanrummen mellan flänsarna.

I slutprodukten kommer det inte märkas, men ser bättre ut i byggloggen om det är snyggt rakt igenom!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag är..hm, förvånad
Stackars Inet, Gigabyte, Bitfenix etc som blir misshandlade på det här viset

Ska du göra något sådant här, och någonsin vill bli sponsrad igen, så gör det VÄL, det där ser ut som roadkill

Jag har i tidigare trådar varit ganska uppmuntrande mot dig också osv, men också givit dig raka svar och rak kritik men nu tröttnade jag lite på när jag såg det här, det ser faktiskt för hemskt ut

Ska man modda så ska man naturligtvis börja någonstans, mitt råd till din släkt eller vem som nu ger dig delar obehållningslöst är att de slutar med det, så att du själv får betala det du förstör, då kommer du helt plötsligt uppskatta att göra ett bra jobb istället för ett hafsigt och dåligt sådant som bara resulterar i att man får motsvarande kritik från folk
Särskilt härinne där många kan sin sak med att modda

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Bra sätt att förstöra minnesmoduler på... Slita bort kylflänsen utan att värma först och därmed dra bort minneskretsarna. Suck.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Skrivet av Dimman:

Bra sätt att förstöra minnesmoduler på... Slita bort kylflänsen utan att värma först och därmed dra bort minneskretsarna. Suck.

Tänkte precis samma sak, undrar om det är samma RAM han målat och monterat som det förstörda på bilden? Kan bara hoppas för TS skull att det gick bättre med de andra...

I övrigt är jag inte lika hård och dömande som många andra här med dessa "osynliga" fel på detaljer som inte kommer synas när chassit är färdigt men när det kommer till tex målningen och andra detaljer som är just estetiska och ska synas så hade det gått att göra så mycket bättre om du bara tog dig tiden och var lite noggrann

Permalänk
Medlem

Om nu Inet m.fl har sponsrat dig för det där så hoppas jag vid min själ att dom upptäckt sitt misstag och aldrig kommer göra om det igen.

Det där ser förjävligt ut, är man sponsrad så skall man göra sakerna till 110% för det är det som företagen förväntar sig. Hade det varit dina egna prylar som du hade spenderat dina surt förvärvade slantar på så hade jag bara skrattat och tyckt att det såg ut som skit. Men nu blir jag snarare arg på hur respektlöst du behandlar och utnyttjar dina "sponsorer".

Gör om, betala delarna själv, men framförallt GÖR RÄTT OCH LÄGG NED TID PÅ DET!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av godspeed:

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag är..hm, förvånad
Stackars Inet, Gigabyte, Bitfenix etc som blir misshandlade på det här viset

Ska du göra något sådant här, och någonsin vill bli sponsrad igen, så gör det VÄL, det där ser ut som roadkill

Jag har i tidigare trådar varit ganska uppmuntrande mot dig också osv, men också givit dig raka svar och rak kritik men nu tröttnade jag lite på när jag såg det här, det ser faktiskt för hemskt ut

Ska man modda så ska man naturligtvis börja någonstans, mitt råd till din släkt eller vem som nu ger dig delar obehållningslöst är att de slutar med det, så att du själv får betala det du förstör, då kommer du helt plötsligt uppskatta att göra ett bra jobb istället för ett hafsigt och dåligt sådant som bara resulterar i att man får motsvarande kritik från folk
Särskilt härinne där många kan sin sak med att modda

Kan inte annat än hålla med dig. Killen får sakerna sponsrade och företagsnamn hängs ut i ett projekt som ser ut som ett skämt, rent ut sagt. Det finns inte ett uns till professionalism över bygget, inte ens respekt till företagen som ger bort sakerna.

"så kan det gå" - är svaret...herregud.

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag är..hm, förvånad
Stackars Inet, Gigabyte, Bitfenix etc som blir misshandlade på det här viset

Ska du göra något sådant här, och någonsin vill bli sponsrad igen, så gör det VÄL, det där ser ut som roadkill

Jag har i tidigare trådar varit ganska uppmuntrande mot dig också osv, men också givit dig raka svar och rak kritik men nu tröttnade jag lite på när jag såg det här, det ser faktiskt för hemskt ut

Ska man modda så ska man naturligtvis börja någonstans, mitt råd till din släkt eller vem som nu ger dig delar obehållningslöst är att de slutar med det, så att du själv får betala det du förstör, då kommer du helt plötsligt uppskatta att göra ett bra jobb istället för ett hafsigt och dåligt sådant som bara resulterar i att man får motsvarande kritik från folk
Särskilt härinne där många kan sin sak med att modda

Skrivet av Dimman:

Bra sätt att förstöra minnesmoduler på... Slita bort kylflänsen utan att värma först och därmed dra bort minneskretsarna. Suck.

Skrivet av lanbonden:

Tänkte precis samma sak, undrar om det är samma RAM han målat och monterat som det förstörda på bilden? Kan bara hoppas för TS skull att det gick bättre med de andra...

I övrigt är jag inte lika hård och dömande som många andra här med dessa "osynliga" fel på detaljer som inte kommer synas när chassit är färdigt men när det kommer till tex målningen och andra detaljer som är just estetiska och ska synas så hade det gått att göra så mycket bättre om du bara tog dig tiden och var lite noggrann

Skrivet av MrBoXon:

Om nu Inet m.fl har sponsrat dig för det där så hoppas jag vid min själ att dom upptäckt sitt misstag och aldrig kommer göra om det igen.

Det där ser förjävligt ut, är man sponsrad så skall man göra sakerna till 110% för det är det som företagen förväntar sig. Hade det varit dina egna prylar som du hade spenderat dina surt förvärvade slantar på så hade jag bara skrattat och tyckt att det såg ut som skit. Men nu blir jag snarare arg på hur respektlöst du behandlar och utnyttjar dina "sponsorer".

Gör om, betala delarna själv, men framförallt GÖR RÄTT OCH LÄGG NED TID PÅ DET!

Skrivet av Segas:

Kan inte annat än hålla med dig. Killen får sakerna sponsrade och företagsnamn hängs ut i ett projekt som ser ut som ett skämt, rent ut sagt. Det finns inte ett uns till professionalism över bygget, inte ens respekt till företagen som ger bort sakerna.

"så kan det gå" - är svaret...herregud.

Ja vad ska man säga...finner inga ord... Men för att "försvara"
Mig så är det enbart chassit inet/bitfenix har sponsrat mig med, alla andra delar är självbetalda...iaf nu har jag gått ner och lackerat både ram
Och nord/sydbryggan... Vände även om bitfenix loggan, nu ska jag bara fixa det där lilla hålet på toppen...

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

"Secret, projektet som skulle förblivit en hemlighet."

Nej, förlåt för den ordvitsen. Allvarligt talat lyssna på den feedback du har fått och ägna mer tid åt planering och förberedelse. Jag tror att du kan göra allt mycket bättre än vad vi har fått se hittills.

Permalänk
Skrivet av twk:

"Secret, projektet som skulle förblivit en hemlighet."

Nej, förlåt för den ordvitsen. Allvarligt talat lyssna på den feedback du har fått och ägna mer tid åt planering och förberedelse. Jag tror att du kan göra allt mycket bättre än vad vi har fått se hittills.

Det ska jag göra, tack för en viss uppmuntran

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Det ska jag göra, tack för en viss uppmuntran

Vi har som sagt inte sett de andra minnena, men jag skulle rekommendera dig att testa all ram, för denna stickan är till 100% död nu i alla fall och kanske de andra också beroende på resultat med dom så du slipper få en chock att ingenting funkar när du är färdig.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Vi har som sagt inte sett de andra minnena, men jag skulle rekommendera dig att testa all ram, för denna stickan är till 100% död nu i alla fall och kanske de andra också beroende på resultat med dom så du slipper få en chock att ingenting funkar när du är färdig.
http://imageshack.us/a/img692/8062/ph7h.jpg

Jodå de andra fungerar prima,
Har fixat massor med datorn nu hoppningsvis blir resultatet bättre, har även gjort planerings planen mycket bättre. Lägger upp bilder när det är perfekt.....

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Jodå de andra fungerar prima,
Har fixat massor med datorn nu hoppningsvis blir resultatet bättre, har även gjort planerings planen mycket bättre. Lägger upp bilder när det är perfekt.....

Dold text

Julius, Du måste ta det lugnare när du moddar.
Se till att göra allt ordentligt när förbereder, speciellt då företagen sponsrar dig och du väljer att ha en bygglogg. som t.ex. lackeringen bör du göra ett varv till åtminstånde, då det lyser igenom det bör inte störa värmen för mycket.
Man ser från dina byggloggar att du gärna "kör på" utan att se hur man gör innan (RAM-minnena visar detta ganska tydligt).

Jag ska ta och plastidippa mitt moderkort (en gummi-liknande färg) jag har hållt på och maskerat i sammanlagt 3 timmar nu för att när jag väl lackar har man bara en chans att få det bra, annars är det bara att slipa ner.

När du ska modda, se till att du sätter upp mål som är hållbara för varje gång du sätter dig ner (t.ex. så lägg inte 15 minuter till att maskera upp allt för att på kvällen har du läxor eller ska gå ut eller något. Tänk istället "Jag ska försöka få den här kylflänsen perfekt maskerad ikväll och om jag inte hinner så fortsätter jag imorgon" ta en paus då och då och stressa inte igenom något, du har ingen deadline.

Det är kul att du försöker lära dig nya saker, detta kommer vara uppskattat senare i livet, men du måste samtidigt se till att lära dig saker och färdigställa helt innan du går vidare till nästa punkt!

Jobba på!
__________________

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av OskarW90:
Dold text

Julius, Du måste ta det lugnare när du moddar.
Se till att göra allt ordentligt när förbereder, speciellt då företagen sponsrar dig och du väljer att ha en bygglogg. som t.ex. lackeringen bör du göra ett varv till åtminstånde, då det lyser igenom det bör inte störa värmen för mycket.
Man ser från dina byggloggar att du gärna "kör på" utan att se hur man gör innan (RAM-minnena visar detta ganska tydligt).

Jag ska ta och plastidippa mitt moderkort (en gummi-liknande färg) jag har hållt på och maskerat i sammanlagt 3 timmar nu för att när jag väl lackar har man bara en chans att få det bra, annars är det bara att slipa ner.

När du ska modda, se till att du sätter upp mål som är hållbara för varje gång du sätter dig ner (t.ex. så lägg inte 15 minuter till att maskera upp allt för att på kvällen har du läxor eller ska gå ut eller något. Tänk istället "Jag ska försöka få den här kylflänsen perfekt maskerad ikväll och om jag inte hinner så fortsätter jag imorgon" ta en paus då och då och stressa inte igenom något, du har ingen deadline.

Det är kul att du försöker lära dig nya saker, detta kommer vara uppskattat senare i livet, men du måste samtidigt se till att lära dig saker och färdigställa helt innan du går vidare till nästa punkt!

Jobba på!
__________________

Detta var ett otroligt bra inlägg. Konstruktiv bra kritik, ta till dig av detta NJB.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Fy fan vad det ser ut

Det viktigaste är dock att du är nöjd och hoppas att du får till det som du vill, lycka till!

Skrivet av NJB Mods:

Japp, vart lite "The Joker" så därav frågetecknet. Släkten

Frågemärket är väl ändå The Riddel´s grej? Inte stenkoll på batman men det spelar väl ingen roll iofs..

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB