Steam får delade spel för familj och vänner

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Detta har redan sågats av EU domstolen. En digital version av spelet skall likställas vid att äga en fysisk skiva och skall gå att sälja vidare osv. Valve, MS och Sony kommer snart få bakläxa. Rätten att nyttja något på obestämd tid skall också räknas som ett ägande av produkten sades det i en dom. Det går inte att säga att man"hyr" på obestämd tid eller liknande. Det enda Valve hade kunnat göra var att införa en månadskostnad på varje spel så du hyr dem en månad i taget eller något. Men då hade Steam dött. Så vill man fortsätta att existera inom EU så kommer de komma förändringar som ger oss medborgare rätt att utöva vår lagliga rätt att sälja vidare (och inom sverige kanske även rätten att kopiera enligt privat kopierings lagen, men det tror jag har svårare att få gehör)

Trevligt att höra!
Frågan är bara när sådana förändringar kan tänkas bli genomförda.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Den här funktionen har jag saknat länge!
Jag vill inte behöva logga in på mitt STEAM-konto för att mina barn ska kunna spela de spel jag köpt till oss.
(Och vi har bara en speldator i familjen, så flera samtidiga användare är inget problem.)