Fått sug efter dayz igen!

Permalänk
Medlem

Fått sug efter dayz igen!

Hej, efter en lång pause från cherno (och dom andra kartorna med) så har jag fått tillbaka suget att döda lite zombies och banditer

Har sett att arma 3 alphan är släppt + dayz mod så jag undrar hur den är? Värt att köpa den iväntan på stand alone? Hur pass aktivt är det, mer eller mindre buggit än dayz till arma2?

Är det samma hive system i arma 3 som det var i arma 2 eller blir man bunden till servern man spelar på där?

Sist men inte minst kan man få tips på en bra server (arma 2 och arma 3)

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Köp inte arma3 om du inte är intresserad av Just Arma3 som spelet det är. DayZ får ju en standalone sen.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

Köp inte arma3 om du inte är intresserad av Just Arma3 som spelet det är. DayZ får ju en standalone sen.

Jag vet, men har väntat på stand alone länge och det är fortfarande osäkert på exakt när den kommer.. spelet kostar ju bara 250 kr på steam så det kan ju lätt va värt att lägga 250 kr för 1-2 månaders bra underhållning! (Mer värde än va man fick för diablo 3!)

Så frågan är om spelet är roligt/aktivt/bättre än arma 2 dayz

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Spara ditt sug till Dayz Standalone. Mitt sug återkommer titt som tätt för Dayz men tröttnar väldigt snabbt när jag går tillbaka. Har därför bestämt mig att inte röra spelet förrän Standalone kommer ut. Skulle inte rekommendera att köpa Arma 3 Alphan enbart för Dayz moddet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Spara ditt sug till Dayz Standalone. Mitt sug återkommer titt som tätt för Dayz men tröttnar väldigt snabbt när jag går tillbaka. Har därför bestämt mig att inte röra spelet förrän Standalone kommer ut. Skulle inte rekommendera att köpa Arma 3 Alphan enbart för Dayz moddet.

Sant, dock så kommer jag att ge efter för mitt begär av att krypa omkring i chernos buskar åter igen!
Har du spelet dayz till arma 3 själv?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Sant, dock så kommer jag att ge efter för mitt begär av att krypa omkring i chernos buskar åter igen!
Har du spelet dayz till arma 3 själv?

Jag har suttit bredvid min trogna vapendragare när han spelade Dayz i Arma 3 motorn. Grafiken ger spelet ett mycket bättre intryck och det spelas mycket bättre. Är inte lika segt, mer responsivt. Men absolut, har du pengarna över så slå till. Ingen ska ju få stoppa dig förutom dig själv. Arma 3 ser ju ut att bli ett jävligt bra spel dessutom.

Lite gameplay:

http://www.youtube.com/watch?v=xxj3YqkaO8E

Moddets hemsida:
http://zoombiesmod.com/index.php?threads/help-how-to-play-day...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Jag har suttit bredvid min trogna vapendragare när han spelade Dayz i Arma 3 motorn. Grafiken ger spelet ett mycket bättre intryck och det spelas mycket bättre. Är inte lika segt, mer responsivt. Men absolut, har du pengarna över så slå till. Ingen ska ju få stoppa dig förutom dig själv. Arma 3 ser ju ut att bli ett jävligt bra spel dessutom.

Lite gameplay:

http://www.youtube.com/watch?v=xxj3YqkaO8E

Moddets hemsida:
http://zoombiesmod.com/index.php?threads/help-how-to-play-day...

Sweet, hur pass aktivt är det på dayz fronten, mycket fulla servrar?
Hur pass ligger det till med cheaters där? Lika illa eller värre?

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

kör lite pvp sålänge tills stand alone
146.185.30.234:3051

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Sweet, hur pass aktivt är det på dayz fronten, mycket fulla servrar?
Hur pass ligger det till med cheaters där? Lika illa eller värre?

Tror det enbart är moddets hemsida som hostar servrar. De verkar vara lite konservativa. Deras hive verkar lite buggig också. Läs på lite innan.

Permalänk
Avstängd

Tjena alla har väntat på dayz standalone men det värkar inte ha lagt nån datum än på den, så min fråga är ska man köpa Arma II: Complete Collection tills Standalone kommer utt ? eller äre ingen som kör längre ?

Tacksam för svar
Mvh Panos

Permalänk
Medlem

Standalone verkar dröja väldigt länge. Om alphan ens kommer snart (som de har sagt hela tiden) så lär det dröja ett bra tag innan färdiga spelet kommer.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Avstängd

aa jag vet kunde inte hålla mig så jag köpte arma 2 hehe.... får helt enkelt köra på dayz modden tills standalone kommer utt... äre nån som kör fortfarande ?

Permalänk
SpelClockers

I senaste devbloggen så pratade Dean om att det dom nu höll på att arbeta med var en viktig förbättringar i nätkoden och det lät också som att det var det sista han kände att dom måste göra innan dom släpper det till öppen beta/alpha, så förhoppningsvis så är det inte så långt bort (vilket vi av och till trott nu i snart 1 år).

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir Hitman:

I senaste devbloggen så pratade Dean om att det dom nu höll på att arbeta med var en viktig förbättringar i nätkoden och det lät också som att det var det sista han kände att dom måste göra innan dom släpper det till öppen beta/alpha, så förhoppningsvis så är det inte så långt bort (vilket vi av och till trott nu i snart 1 år).

Hoppas beta/alphan kommer utt snart då :p....

Permalänk
Medlem

Kan ju kolla DayZ mods för Arma 3 klart men de är de flesta av dem väldigt buggiga och inte så stora än iom att Arma 3 just släppts helt, om de släpper Arma 2 koden m.m. i helhet (som de tydligen gjorde med ettan) så kommer det ofta fram spännande lösningar.
Alternativ är att kolla DayZRP eller DayZ Epoch, de finns ett par bra servrar även om vissa admins verkar lite sådär. Jag har kört Epoch en del och det är en ganska stor skillnad från DayZ pga tilläggen och i min egen uppfattning är det mer utmaning att överleva med så värt att kolla in så slipper du köpa ett nytt spel.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Sant testade köra Dayz Epoch lite innan med nåra från Sc... och det värkar jä**igt kul :)... så man får hoppas att man kör mer idag