Orolig över tyngden av "Arctic Accelero Xtreme III"

Permalänk
Medlem

Orolig över tyngden av "Arctic Accelero Xtreme III"

Tjenare, jag funderar att skaffa den populära Arctic Accelero Xtreme III-kylaren. Men jag är som sagt jävligt orolig över att den kommer få grafikkortet att luta och kanske till och med att bli skevt. Den väger 653g, den siffran gör mig orolig som fan. Jag har att jämföra med grafikkort jag köpt som har DCII-kylaren, dom har lutat en del. Då borde väl den här monsterkylaren nästan bryta sönder kortet till slut!?

Någon som har haft problem med detta eller som kanske vet hur man ska lösa liknande problem på ett både praktiskt och estetiskt sett?

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Inaktiv

Det är inte så svårt att lösa det är bara att den ska kunna hållas upp/stödjas av något t.ex: buntband, pinne, rör eller http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/1150779-tungt-grafi... Om man vill det, men att göra det "snyggt" och osynligt är rätt svårt om man inte har datorn ligger på sidan. Kan inte komma på några andra lösningar.

Permalänk

Jag har 2 st gtx780 kort med den kylarn på båda, och det e inga problem alls.

Permalänk
Medlem

Köp en Cooler Master Haf XB, om du undrar varför googla en bild på ett monterat system

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Alla som oroar sig över såna här saker brukar oroa sig helt i onödan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GFriberg:

Tjenare, jag funderar att skaffa den populära Arctic Accelero Xtreme III-kylaren. Men jag är som sagt jävligt orolig över att den kommer få grafikkortet att luta och kanske till och med att bli skevt. Den väger 653g, den siffran gör mig orolig som fan. Jag har att jämföra med grafikkort jag köpt som har DCII-kylaren, dom har lutat en del. Då borde väl den här monsterkylaren nästan bryta sönder kortet till slut!?

Någon som har haft problem med detta eller som kanske vet hur man ska lösa liknande problem på ett både praktiskt och estetiskt sett?

ett moderkort håller mer än du tror, bara o köpa kylaren

Permalänk
Medlem

Har haft kylaren ett bra tag och slängt hit och dit med burken.
Inte rubbat sig en millimeter, utmärkt kylare och sitter som klostret.

Låter absolut inget och kortet är extremt svalt, väl värt pengarna

Bytte ut asus DC2 kylaren då den lät förjävligt, hemskt ljud.

Permalänk
Medlem

Så länge du inte har tänkt hoppa studsmatta med datorn i famnen så ska det nog hålla. Om du tänkt göra det så filma gärna

Permalänk
Medlem

Du behöver inte oroa dig, använde Arctic Accelero Xtreme som är likvärdig i allt på ett GTX285 i flera år utan problem, likaså Arctic Accelero Xtreme II på 2st GTX580 kort samt Arctic Accelero Xtreme III på ett GTX 680 ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Du behöver inte oroa dig, använde Arctic Accelero Xtreme som är likvärdig i allt på ett GTX285 i flera år utan problem, likaså Arctic Accelero Xtreme II på 2st GTX580 kort samt Arctic Accelero Xtreme III på ett GTX 680 ett bra tag.

Skrivet av VituraZ:

Så länge du inte har tänkt hoppa studsmatta med datorn i famnen så ska det nog hålla. Om du tänkt göra det så filma gärna

Skrivet av JimmieSan:

Har haft kylaren ett bra tag och slängt hit och dit med burken.
Inte rubbat sig en millimeter, utmärkt kylare och sitter som klostret.

Låter absolut inget och kortet är extremt svalt, väl värt pengarna

Bytte ut asus DC2 kylaren då den lät förjävligt, hemskt ljud.

Skrivet av JSvanberg:

ett moderkort håller mer än du tror, bara o köpa kylaren

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Alla som oroar sig över såna här saker brukar oroa sig helt i onödan.

Skrivet av Woods:

Köp en Cooler Master Haf XB, om du undrar varför googla en bild på ett monterat system

Skrivet av Shadow1980:

Jag har 2 st gtx780 kort med den kylarn på båda, och det e inga problem alls.

Skrivet av anon218473:

Det är inte så svårt att lösa det är bara att den ska kunna hållas upp/stödjas av något t.ex: buntband, pinne, rör eller http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/1150779-tungt-grafi... Om man vill det, men att göra det "snyggt" och osynligt är rätt svårt om man inte har datorn ligger på sidan. Kan inte komma på några andra lösningar.

Skrivet av GurraBiffen:

Tjenare, jag funderar att skaffa den populära Arctic Accelero Xtreme III-kylaren. Men jag är som sagt jävligt orolig över att den kommer få grafikkortet att luta och kanske till och med att bli skevt. Den väger 653g, den siffran gör mig orolig som fan. Jag har att jämföra med grafikkort jag köpt som har DCII-kylaren, dom har lutat en del. Då borde väl den här monsterkylaren nästan bryta sönder kortet till slut!?

Någon som har haft problem med detta eller som kanske vet hur man ska lösa liknande problem på ett både praktiskt och estetiskt sett?

Ok, tack för hjälpen alla! Då vet ja att det inte ska vara någon fara. Haha jag oroar mig över kylaren redan innan jag valt kort.

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Skrivet av GFriberg:

Tjenare, jag funderar att skaffa den populära Arctic Accelero Xtreme III-kylaren. Men jag är som sagt jävligt orolig över att den kommer få grafikkortet att luta och kanske till och med att bli skevt. Den väger 653g, den siffran gör mig orolig som fan. Jag har att jämföra med grafikkort jag köpt som har DCII-kylaren, dom har lutat en del. Då borde väl den här monsterkylaren nästan bryta sönder kortet till slut!?

Någon som har haft problem med detta eller som kanske vet hur man ska lösa liknande problem på ett både praktiskt och estetiskt sett?

Skrivet av anon218473:

Det är inte så svårt att lösa det är bara att den ska kunna hållas upp/stödjas av något t.ex: buntband, pinne, rör eller http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/1150779-tungt-grafi... Om man vill det, men att göra det "snyggt" och osynligt är rätt svårt om man inte har datorn ligger på sidan. Kan inte komma på några andra lösningar.

Skrivet av Bulltazar:

Du behöver inte oroa dig, använde Arctic Accelero Xtreme som är likvärdig i allt på ett GTX285 i flera år utan problem, likaså Arctic Accelero Xtreme II på 2st GTX580 kort samt Arctic Accelero Xtreme III på ett GTX 680 ett bra tag.

Skulle nog vara en bra idé att montera denna på min http://www.guru3d.com/miraserver/images/2012/gtx680-soc/IMG_6728.jpg Så slipper man 40 mm fläktarna! (Gigabyte GeForce GTX 680 Super Overclock)

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart