Sixense samlar in pengar för Stem – handkontroll för Virtual Reality

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alicorn:

Jag hoppas de integrerar denna kontrollern med detta. http://tacticalhaptics.com/

Borde inte vara svårt att göra själv med lite silver tejp Den modulära designen med STEM packen, gör att du kan fästa dom på praktiskt taget vad du vill, som du vill ha motion tracking på.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Avstängd

detta kommer antagligen slakta kinect 2.0 rätt ordentligt, verkar som om PC kommer bli det skälvklara valet för oss som gillar motionbaserade kontroller, jag fick blodat tand när jag spelade wii och nu hoppas vi PC spel kommer börja dra nytta av dessa kontroller.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av anjora:

detta kommer antagligen slakta kinect 2.0 rätt ordentligt, verkar som om PC kommer bli det skälvklara valet för oss som gillar motionbaserade kontroller, jag fick blodat tand när jag spelade wii och nu hoppas vi PC spel kommer börja dra nytta av dessa kontroller.

Ja gud ja. Kinect är helt fel ände att börja jobba i. Det här är verkligen rätt väg att gå!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Sword Art Online. Hallåja, kommer aldrig att hända. Inte inom dom närmsta 300 åren (och kanske en nolla till)

Har du provat occulus rift?

Sa jag nå annat eller ? Och nej, föredrar så lite rörelser som möjligt vid datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

ska jag silvertejpa fast vikter på dom menar du XD ?

Eller bara köra med hantlar eller en skivstång ?

Dock förstår jag inte grejen med att köra något verkligt VR? typ som att titta på någon som sitter och spelar dator? :/

Jag vill veta vad kontrollerna väger det är viktigt

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

En hjälm som skickar till och tar information direkt ifrån hjärnan, jo det lär ju hända snart...

Annars får dessa kontroller mig att tänka lite på kontroller i mechaserier, typ Neon Genesis Evangelion.

Kanske inte är så långt bort som man tror. Man kan i alla fall hoppas http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-21604005

Permalänk
Medlem

Stöttade kickstarter programmet, och kommer därmed få hem en STEM med ytterligare en sensor till huvudet. Äger även en Oculus Rift.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pledgade $299, blir nice till Riften detta.