Märklig leverans - vet inte vad jag ska göra
Hej
Jag beställde en dator som skulle komma monterad och testad från inet.se för ungefär 2 veckor sedan. blev dock kontaktad via mail några dagar senare där det stod att den processorkylare jag valt vägde för mycket och att de rekommendera en annan. Det var inga problem för min del och jag gick med på det, fick bekräftat senare att datorn hade satts i kö till byggnation och att det skulle ta 8-10 dagar i leveranstid.
I tordags (12/9) så fick jag reda på att två paket hade skickats till mig och att kvittot skulle mailas nästa dag. Mycket riktigt kom det två paket och jag blev kontaktad av posten att de kunde leverara dem till mig på måndag vilket jag tyckte var ok. Jag gick in på min mail och undersökte kvittot som jag hade fått och insåg att det stod en annan summa (mindre) än det som jag betalt där. Blev lite fundersam och gick in på inet.se för att kolla in min beställning och där stod den andra delen av summan.
Ringde chauffören på posten och frågade om jag själv kunde komma och hämta paketen idag (fredag 13/9) det gick bra och jag körde dit och hämta paketen. Tog bara bort följesedeln och där saknades det delar till datorn (det stod beställt 1 och levererat 0 på det som saknades). Nu har jag inte öppnat något av paketen och mailade supporten om vad som hade hänt, men då det är helg så får jag väl svar först på måndag.
Jag har dock ingen aning om hur det här ska reda ut sig och tänkte se om någon hade tips på vad man ska göra. Ska också nämna att jag valde vissa delar till datorn specifikt för att den skulle kunna monteras hos Inet och skickas till mig.
Har någon haft liknande fall eller känner någon som haft det skulle jag gärna uppskatta om ni skrev vad som hände i deras eller ert fall.
EDIT: fick detta mail nyss
"From: x <x@inet.se>
To: "x@mail.nu" <x@mail.nu>
Subject: SV: Något misstag?
Date: Sat 09/14/13 04:11 AM
Hej x
Det är ett systemfel ser jag. Allt skall vara korrekt med det som skickats till er, dator + skärm. Dock har inte er order levererats korrekt i systemet så det blir fel på kvittot.
Ber vår systemtekniker fixa detta direkt på måndag. Hoppas för övrigt att gått bra och att ni är nöjd med ert köp."
EDIT 2: hm godis här också