Märklig leverans - vet inte vad jag ska göra

Permalänk

Märklig leverans - vet inte vad jag ska göra

Hej

Jag beställde en dator som skulle komma monterad och testad från inet.se för ungefär 2 veckor sedan. blev dock kontaktad via mail några dagar senare där det stod att den processorkylare jag valt vägde för mycket och att de rekommendera en annan. Det var inga problem för min del och jag gick med på det, fick bekräftat senare att datorn hade satts i kö till byggnation och att det skulle ta 8-10 dagar i leveranstid.

I tordags (12/9) så fick jag reda på att två paket hade skickats till mig och att kvittot skulle mailas nästa dag. Mycket riktigt kom det två paket och jag blev kontaktad av posten att de kunde leverara dem till mig på måndag vilket jag tyckte var ok. Jag gick in på min mail och undersökte kvittot som jag hade fått och insåg att det stod en annan summa (mindre) än det som jag betalt där. Blev lite fundersam och gick in på inet.se för att kolla in min beställning och där stod den andra delen av summan.

Ringde chauffören på posten och frågade om jag själv kunde komma och hämta paketen idag (fredag 13/9) det gick bra och jag körde dit och hämta paketen. Tog bara bort följesedeln och där saknades det delar till datorn (det stod beställt 1 och levererat 0 på det som saknades). Nu har jag inte öppnat något av paketen och mailade supporten om vad som hade hänt, men då det är helg så får jag väl svar först på måndag.

Jag har dock ingen aning om hur det här ska reda ut sig och tänkte se om någon hade tips på vad man ska göra. Ska också nämna att jag valde vissa delar till datorn specifikt för att den skulle kunna monteras hos Inet och skickas till mig.

Har någon haft liknande fall eller känner någon som haft det skulle jag gärna uppskatta om ni skrev vad som hände i deras eller ert fall.

EDIT: fick detta mail nyss

"From: x <x@inet.se>
To: "x@mail.nu" <x@mail.nu>
Subject: SV: Något misstag?
Date: Sat 09/14/13 04:11 AM

Hej x

Det är ett systemfel ser jag. Allt skall vara korrekt med det som skickats till er, dator + skärm. Dock har inte er order levererats korrekt i systemet så det blir fel på kvittot.

Ber vår systemtekniker fixa detta direkt på måndag. Hoppas för övrigt att gått bra och att ni är nöjd med ert köp."

EDIT 2: hm godis här också

Permalänk
Medlem

Har du beställt den monterad och testad kommer säkerligen Inet lösa det hela på bra sätt. Förstår inte riktigt poängen med tråden eftersom du inte haft någon dialog med kundtjänsten ännu.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Dold text
Skrivet av twit:

Har du beställt den monterad och testad kommer säkerligen Inet lösa det hela på bra sätt. Förstår inte riktigt poängen med tråden eftersom du inte haft någon dialog med kundtjänsten ännu.

Han frågar ju om folks erfarenhet. Man har rätt att oroa sig och söka råd

Permalänk
Medlem

Vad var det som inte var levererat, det som var 0, dvs restat.

Troligen är det nått som kommer skickas så snart det finns på lager, men antar att det inte var nått för datorn väsentlig del, typ minne, cpu, moderkort, nätagg osv.
Hör efter med Inet så löses det säkert på ett bra sätt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Vad var det som inte var levererat, det som var 0, dvs restat.

Troligen är det nått som kommer skickas så snart det finns på lager, men antar att det inte var nått för datorn väsentlig del, typ minne, cpu, moderkort, nätagg osv.
Hör efter med Inet så löses det säkert på ett bra sätt.

MSI Z87-G45 GAMING ATX
Corsair AX 760W 80+ Platinum Modulär
ASUS DVD±RW DRW-24F1ST Black
Montering och test av dator med valfria
Noctua NH-U9B SE2

det där är vad som saknas och allt finns på lager enligt deras hemsida. det fanns på lager när jag beställde det också, ändrade vissa komponenter som inte fanns på lager när jag beställde som t.ex moderkortet och minnena för att de skulle kunna skicka datorn så snabbt som möjligt

Permalänk
Medlem

Dont worry! Du får säkert en extra pingvinstång.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Kontakta Inet på måndag, dom har en riktigt snäll och bra support som kommer ta hand om ditt ärende på bästa sätt.
Jag har bara bra erfarenheter med Inet hittills.
(Låter nästan som jag fick betalt för att säga detta )

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Han frågar ju om folks erfarenhet. Man har rätt att oroa sig och söka råd

Naturligtvis har man det, men i detta fall finns väldigt lite information att tillgå och vi vet de facto inte ens om något problem föreligger. Det enda relevanta någon kan göra innan Inet svarat är om TS väljer att öppna paketen och faktiskt ta en kik, allt annat är ren gissningslek.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sedsglove:

MSI Z87-G45 GAMING ATX
Corsair AX 760W 80+ Platinum Modulär
ASUS DVD±RW DRW-24F1ST Black
Montering och test av dator med valfria
Noctua NH-U9B SE2

det där är vad som saknas och allt finns på lager enligt deras hemsida. det fanns på lager när jag beställde det också, ändrade vissa komponenter som inte fanns på lager när jag beställde som t.ex moderkortet och minnena för att de skulle kunna skicka datorn så snabbt som möjligt

Menar du att dom skickat en halv dator till dig?
Verkar lite konstigt om du begärt och betalat för montering osv.

Men ring Inet på måndag...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Menar du att dom skickat en halv dator till dig?
Verkar lite konstigt om du begärt och betalat för montering osv.

Men ring Inet på måndag...

Om det stämmer vad som står på följesedeln/deras hemsida så ja. Vet inte om jag vill öppna och kolla, då de förmodligen vill ha tillbaka de här delarna för att kunna montera ihop datorn. Ett av paketen är en skärm men jag låter nog den också vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sedsglove:

Om det stämmer vad som står på följesedeln/deras hemsida så ja. Vet inte om jag vill öppna och kolla, då de förmodligen vill ha tillbaka de här delarna för att kunna montera ihop datorn. Ett av paketen är en skärm men jag låter nog den också vara.

Så du har inte ens öppnat paketet och kollat om sakerna är med innan du skapar en klagotråd här?

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Så du har inte ens öppnat paketet och kollat om sakerna är med innan du skapar en klagotråd här?

Ville höra med kundtjänst innan, litade på deras hemsida+följesedel. ifall det hade saknats grejer och det skett något misstag och jag varit tvungen att skicka tillbaka paketet ville jag ha det i precis samma skick som det hade skickats till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Så du har inte ens öppnat paketet och kollat om sakerna är med innan du skapar en klagotråd här?

Som du säkert märker i hans text så klagar han inte. Han ber om råd. Är det fel av honom?

Permalänk
Medlem

Öppna paketet.

Permalänk
Medlem

Öppnat paketet datorn är säkert monterad.
Du kan ju inte sitta och gissa om den är det eller ej då du inte öppnat paketet.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Om du vill vara extra säker är det ju bara att filma när du packar upp datorn.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Som du säkert märker i hans text så klagar han inte. Han ber om råd. Är det fel av honom?

Det var sant ser jag nu, inte så jag tänkte skriva tyvärr. Men reagerade på att det första man borde göra är att öppna paketet och kolla där om allt är med, vilket Inet självklart kommer att ha förståelse för att man gör även om de senare vill ha tillbaka produkten.

Permalänk
Medlem

Ja plus nått du direkt du kan se om du öppnar och lyfter ur datorn är ju om nätagget sitter i + DVD, det ser man utan öppna datorn.

Har väldigt svårt att tänka mig att dom skickat en halvt monterad dator.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Om ni läser edit i första inlägget så ser ni att det är ok.