Permalänk
Medlem

breffer fråger

nu är det så att jag har gått med breffer för att få min pad för "endast" 5 kr. i breffer så kan man skaffa på sig några "abonemang" och få billiga saker. undrar nu några saker.

1. kan man skaffa på sig några abonemang för att få prylar och sedan spärra sitt kort? då kommer de ej kunna slucka mer pengar från mig, men kommer jag hamna hos kronofoden då?

2. om inte 1 funkar undrar jag hur man går ut ur breffer

tack på för hand!

Visa signatur

GPU: asus gtx 670 4gb (överklockad) CPU: intel i3470 PSU Cooler Master GX 650W Moder Teresa MSI B75MA-P45

Permalänk
Medlem

1. Här har du två frågor. Svaret på första är ja, klart att du kan spärra ditt kort och svar på nr 2, visst kan det hända om du ingår avtal och skiter i att betala.

Sen brukar det där alltid vara någon form av scam.
Googla breffer vettja.
http://www.trustpilot.se/review/breffer.com

Du lär ju kunna gå ur via hemsidan eller så gör man det så svårt som möjligt för att lura kvar folk.

Permalänk
Medlem

men är ingen bindnings tid... så om jag ej betalar så "säger" jag väll upp mig?
och om det är ett scam företag så går de väll inte och söker efter personer som scamar dem

Visa signatur

GPU: asus gtx 670 4gb (överklockad) CPU: intel i3470 PSU Cooler Master GX 650W Moder Teresa MSI B75MA-P45

Permalänk
Medlem

http://www.trustpilot.se/review/breffer.com
Låter ju som ett seriöst företag...

Eller inte.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbitch:

men är ingen bindnings tid... så om jag ej betalar så "säger" jag väll upp mig?
och om det är ett scam företag så går de väll inte och söker efter personer som scamar dem

Nu förstår jag inte riktigt din slutsats där tyvärr.
Vad menar du med att företaget skulle söka efter personer som tänkte lura dem? Hur ska företaget veta det i förväg?

Mitt tips är att inte blanda dig med suspekta sidor.
Räkna med att dina uppgifter säljs men det är ju redan för sent i och med att du registrerade dig.
Läs här också http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=90080

Permalänk
Avstängd

Här e det nån som tror att det finns lätta pengar att hämta men tyvärr i riktiga världen fungerar det inte riktigt så. Skulle nog hålla mig borta från det där....

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Hehe här kommer en frisk fläkt bland alla här

Gissa vad jag fick fick runt förra veckan ^^ ? Jo surfplattan som utlovades av Breffer efter att jag reggade mig, följde intruktionerna, för att sedan avbryta allt och glatt invänta surfplattan

Inväntar även smartphone från annan och har tidigare även fixat gratis USB, ritplatta, presentkort, you name it

Bara man är försiktigt och gör som man ska så funkar det finfint, visst ´´ uttnyttjar ´´ dem människor som kanske glömmer och måste sedan betala en månadskostnad osv, men då får man väl slå med samma mynt och göra detsamma, gratis är gött ^^

Permalänk
Medlem

Normalt är det så att du betalar en låg summa, i detta fall 5kr, och sedan tar ett abonnemang som kostar en betydligt högre summa om du inte säger upp det inom en ganska kort tid (oftast 14 dagar med tanke på ångerrätten). Antagligen kommer de inte skicka ut någonting förrän du blir "medlem".

Säger du inte upp abonnemanget kommer du att bli betalningsskyldig. Särskilt om du, till skillnad från alla stackars grundlurade konsumenter, är fullt medveten av vad du går med på. Huruvida du spärrar ditt kort eller inte inverkar inte på din betalningsskyldigheter så fort den inträtt. Det är ingen egentlig uppsägning utan ett avtalsbrott, om dem vill se det som sådant. Det inverkar bara på deras möjlighet att ta betalt. Lyckligtvis för sidan så finns det personuppgifter på kortet och än fler hos banken. Betalar du inte kommer företaget, om de orkar, ta det till inkasso och/eller Kronofogden. Kan de visa att de faktiskt har rätt till pengarna kommer de kunna driva in skulden antingen genom Kronofogden eller ytterst stämning.

Får du sakerna och lyckas säga upp abonnemanget är det väl grattis. Men då skulle jag rekommendera att du sätter dig väl in i vad avtalet verkligen säger och gällande rätt på området. Du kan nog förutsätta att dem ligger steget före. Antagligen kommer de inte leverera någon platta efter att du sagt upp dig och då sitter du med en mindre summa pengar hos dem. En summa som inte är praktiskt rimlig att försöka driva in. Som tidigare nämnt kan du också förutsätta att dina uppgifter sälj vidare till liknande företag.

Permalänk
Medlem

Istället för att spärra kortet så kan du ju avsluta medlemskapet.

Gör inte ett piss innan du läser igenom varenda rad av allt du accepterar. Massvis med folk verkar regga sig och direkt avsluta medlemskapet och sen få hem en platta och tror inte att företaget skulle ha kvar detta om de inte tjänar pengar på det. Man måste ju tydligen scanna in personlig information och skicka dessutom.

Skrivet av Gunior:

Bara man är försiktigt och gör som man ska så funkar det finfint, visst ´´ uttnyttjar ´´ dem människor som kanske glömmer och måste sedan betala en månadskostnad osv, men då får man väl slå med samma mynt och göra detsamma, gratis är gött ^^

Eller så utnyttjar dom såna som tror att ni inte har något att förlora om ni kommer ihåg att avregistrera sig...

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Precis, man får lusläsa så att det bland annat inte finns någon viss uppsägningstid ( var med om det en gång hehe ), och kolla både sina skyldigheter och rättigheter i avtalet, tycker man det överväger för produkt X som man får hem i posten så är det upp till var och en att testa

Skrivet av deadich:

Istället för att spärra kortet så kan du ju avsluta medlemskapet.

Gör inte ett piss innan du läser igenom varenda rad av allt du accepterar. Massvis med folk verkar regga sig och direkt avsluta medlemskapet och sen få hem en platta och tror inte att företaget skulle ha kvar detta om de inte tjänar pengar på det. Man måste ju tydligen scanna in personlig information och skicka dessutom.

Eller så utnyttjar dom såna som tror att ni inte har något att förlora om ni kommer ihåg att avregistrera sig...

Hehe sant vilket jag såklart gjort inom tidsramen som dem angett, självklart håller dem på i gengäld med marknadsföring mm men inget jag klagat på hittils, fått ibland lite spam som ändå går direkt i spamkorgen eller blockerats direkt så bara man gör det rätt så är det bara köra på

Permalänk

Det är bara scam, du binder dig till medlemskap för diverse skit och hamnar på kronolle om du inte betalar..
Slutsumman är att du betalar mer än vad prylen är värd men ändå sitter där utan prylen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB