Permalänk
Medlem

CoD Ghost värt?

Tja, som sagt vad tror ni? kommer CoD Ghost vara nåt? Har själv börja tveka efter MW3 men vad säger ni?

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Tja, som sagt vad tror ni? kommer CoD Ghost vara nåt? Har själv börja tveka efter MW3 men vad säger ni?

Nee. Inget mera COD. Satsa på Battlefield 4 istället, Men det är ju klart, Det beror ju på vad man tycker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

MW3 var sista droppen för mig i alla fall. Ghosts låter inte heller något vidare. Lite nya skins och en tråkig överdriven story kanske. Fast jag är ju mer en single player spelare.

Permalänk
Medlem

Bf4a om du vill ha snabb action annars arma 3. Cod är mehh. De första va bra, sen spåra de ur. Då är cs bättre, mycket bättre.

Permalänk

Blir inga mer CoD från Activision för min del!

Treyarch är en annan femma då dom vet hur man gör spelet mer intressantare! (jag säger inte att det är intressant)

ModernWarfare är dött... men det är klart man skall piska hästen till den dör... helt...

Permalänk

Det beror väl lite på vad du själv tycker. Jag och flera av mina vänner som spelade CoD 4 och 6 men tröttnade efter det ska köpa Ghost för att prova det igen. BF är i våra ögon en död serie som bara kommer fungera som EA's penga mjölkare där de kan få ut så mycket pengar som möjligt utan att ändra något, bara släppa massa DLC's och premium.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adillboy:

Tja, som sagt vad tror ni? kommer CoD Ghost vara nåt? Har själv börja tveka efter MW3 men vad säger ni?

Att ställa den frågan här på SC är nog ganska meningslöst. Här är det på modet att gilla BF och hata CoD.
Gillade själv inte CoD (MW3) pga att det känndes alldeles för kaosartat för min smak. BF3 då... sjukt snygg grafik men alldeles för obalanserat + att EA alltid ska fucka upp saker med DLC-idioti.

That is my opinion. Haters, come and get me!

Permalänk
Geeks Gaming

Har inte kört CoD på ett bra tag tills idag... Märkte hur buggat och sjukt obalanserat BO2 va :S Kniva genom folk, Smgs som når över hela banan och inte har någon recoil what so ever. Folk som har dålig ping har fördel. 2 Shotgun skott på 2 meters håll dödar inte, ingen använder siktet då det räcker att bunnyhoppa och spray and pray.
Storyn har varit off helt sedan typ sista halvan av Mw2.

Nej tack så länge dom inte går tillbaka till typ Cod 1-WaW så lär det inte bli något mer CoD för min del. Köpte mw3 för typ 70kr bara 2 veckor efter det kom ut och ansåg att de va slöseri med pengar.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av MrNeikter:

Att ställa den frågan här på SC är nog ganska meningslöst. Här är det på modet att gilla BF och hata CoD.
Gillade själv inte CoD (MW3) pga att det känndes alldeles för kaosartat för min smak. BF3 då... sjukt snygg grafik men alldeles för obalanserat + att EA alltid ska fucka upp saker med DLC-idioti.

That is my opinion. Haters, come and get me!

Ska inte hata men måste fråga... Vad är obalanserat?
Och själv anser jag att Bf3 dlc är det dlc jag har skaffat som har varit värt pengarna.

Stora kartor... många fler vapen... fler game modes... I CoD får man 3 kartor som är mindre än min 27kvm lägenhet och får inte ens själv välja att du vill spela på dom kartorna och inte heller välja vilken game mode du än vill.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Att ställa den frågan här på SC är nog ganska meningslöst. Här är det på modet att gilla BF och hata CoD.
Gillade själv inte CoD (MW3) pga att det känndes alldeles för kaosartat för min smak. BF3 då... sjukt snygg grafik men alldeles för obalanserat + att EA alltid ska fucka upp saker med DLC-idioti.

That is my opinion. Haters, come and get me!

måste hålla med lite där, EA har förstört deras spel med genvägar osv..

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

måste hålla med lite där, EA har förstört deras spel med genvägar osv..

EA har ju som bekant en ny VD samt ledning och som i prio försökt förbättra sitt rykte, Genom att bl.a ge ut spel nästan gratis via HumbleBundle, Låta spelutvecklarna få mera kontroll, Origins 24 timmars garanti, Är man inte nöjd får man pengarna tillbaka och slutligen så har man avskaffat Season Pass, Där man var tvungen att betala för att få spela Multiplayer via bl.a FIFA.

Och mer ändringar lär det säkert bli

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

EA har ju som bekant en ny VD samt ledning och som i prio försökt förbättra sitt rykte, Genom att bl.a ge ut spel nästan gratis via HumbleBundle, Låta spelutvecklarna få mera kontroll, Origins 24 timmars garanti, Är man inte nöjd får man pengarna tillbaka och slutligen så har man avskaffat Season Pass, Där man var tvungen att betala för att få spela Multiplayer via bl.a FIFA.

sant.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:

Ska inte hata men måste fråga... Vad är obalanserat?
Och själv anser jag att Bf3 dlc är det dlc jag har skaffat som har varit värt pengarna.

Stora kartor... många fler vapen... fler game modes... I CoD får man 3 kartor som är mindre än min 27kvm lägenhet och får inte ens själv välja att du vill spela på dom kartorna och inte heller välja vilken game mode du än vill.

Ett kort exempel:
TD, Noshahr Canals. Rolig TD bana om det inte hade varit för en sak... alla jäkla fallskärmshoppare som kastar ut C4 hejvilt och innan de nuddat marken fått 5-10 kills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

EA har ju som bekant en ny VD samt ledning och som i prio försökt förbättra sitt rykte, Genom att bl.a ge ut spel nästan gratis via HumbleBundle, Låta spelutvecklarna få mera kontroll, Origins 24 timmars garanti, Är man inte nöjd får man pengarna tillbaka och slutligen så har man avskaffat Season Pass, Där man var tvungen att betala för att få spela Multiplayer via bl.a FIFA.

Och mer ändringar lär det säkert bli

Japp, de är på rätt väg.
Det viktigaste är att de låter spelutvecklarna bestämma mer tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Det beror väl lite på vad du själv tycker. Jag och flera av mina vänner som spelade CoD 4 och 6 men tröttnade efter det ska köpa Ghost för att prova det igen. BF är i våra ögon en död serie som bara kommer fungera som EA's penga mjölkare där de kan få ut så mycket pengar som möjligt utan att ändra något, bara släppa massa DLC's och premium.

Word, synd att majoriteten här är råa Battlefieldfanboys :/

Permalänk

Håller inte med de flesta här, jag tycker faktiskt att Singleplayern i CoD har varit ganska bra de senaste åren till skillnad från multiplayern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Ett kort exempel:
TD, Noshahr Canals. Rolig TD bana om det inte hade varit för en sak... alla jäkla fallskärmshoppare som kastar ut C4 hejvilt och innan de nuddat marken fått 5-10 kills.

har inte själv råkat ut för detta, men crane campers finns det verkligen :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

CoD är ju alltid ett kul kuta-och-skjuta spel köp det

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Blir inga mer CoD från Activision för min del!

Treyarch är en annan femma då dom vet hur man gör spelet mer intressantare! (jag säger inte att det är intressant)

ModernWarfare är dött... men det är klart man skall piska hästen till den dör... helt...

Du menar nog Infinity Ward..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Du menar nog Infinity Ward..

Precis!

Blev lite fel där

Permalänk
Skrivet av adillboy:

Tja, som sagt vad tror ni? kommer CoD Ghost vara nåt? Har själv börja tveka efter MW3 men vad säger ni?

Jag tror att det kan bli bra. MW3 var och är nog det sämsta i serien, så du var nog inte ensam om att vara skeptisk efter det.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Jag har spenderat lite för mycket tid på både COD samt Battlefield och tycker att alla spel i COD-serien efter MW-originalet har gått utför. Sannolikheten att Ghost blir ett bra spel är liten i mina ögon men chansen finns alltid. Jag skulle dock sätta pengarna på BF4 som ser ut att ge mer spel för pengarna.

Men värt att nämna är att spelen är rätt olika. COD är mer utav ett "one man army"-spel jämfört med BF. Hur som helst kan det vara värt att vänta till spelet släppts och inte dra iväg någon förbeställning för än du verkligen fått se spelet.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4.5 Ghz | MB: MSI P67A-GD55 | GPU: R9 280X | RAM: 20GB (2x8GB + 2x2GB) Corsair XMS3 DDR3 | Lagring: SSD Crucial m4 64GB | 6TB HDD | PSU: Fractal Design Tesla 650W

Permalänk
Medlem

CoD är idag för mig en serie som går upp och ner fast jag spelar det ändå.

De 2 senaste årens CoD har inte varit en höjdare enligt mig sedan Black Ops 1.

Ghosts ser för mig som en riktig rolig känsla i CoD, tycker du ska prova för att visa att man kan våga spela istället för att köpa nåt annat alla rekommenderar, tänker inte säga vad det är.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Jag väntar och längtar som fan efter nya COD, jag går mot strömmen här på sweclockers för jag har gillat alla COD spel sedan start och endast gillat BF2 [som var ett otroligt bra spel] i den serien. Och ja, jag ska även köpa BF4 och se om jag gillar det, allt behöver inte vara svart eller vitt man kan gilla både COD & BF spelen...otroligt men sant!

Permalänk
Medlem

Spelet har fisk AI, klart det kommer bli bra...

Permalänk
Medlem

spelar du pc skippa hela cod serien from nu, kolla black ops2 helt DÖTT på pc.. lagcomp osv....

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Det beror väl lite på vad du själv tycker. Jag och flera av mina vänner som spelade CoD 4 och 6 men tröttnade efter det ska köpa Ghost för att prova det igen. BF är i våra ögon en död serie som bara kommer fungera som EA's penga mjölkare där de kan få ut så mycket pengar som möjligt utan att ändra något, bara släppa massa DLC's och premium.

Du beskrev precis CoD på pricken!

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk säger att bf bara mjölkar pengar med dlc, cod då? ett spel per år, några få banor, sjukt kasst ljud(vapen)
Så tar jag hellre battlefields dlc´s med maps och vapen samt annat vilken dag som helst före cod, men det är ju bara jag.
Spelar fortfarande battlefield, och kommer garanterat köpa 4an, även om jag stör mig sjukt mycket på client side hit detectionen!!! (FU DICE, FU!)
Säger inte att bf är perfekt, men att klaga på att företagen vill tjäna pengar är bara idiotiskt.
Vill ni spela cod, gör det. Och vill ni spela bf så gör det.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Skrivet av l4nky:

MW3 var sista droppen för mig i alla fall. Ghosts låter inte heller något vidare. Lite nya skins och en tråkig överdriven story kanske. Fast jag är ju mer en single player spelare.

Är du en single player så borde du ju uppskatta storyn så att säga. Om du har spelat resten av spelen..
Själv gillar jag serien som fan, men MP är är ju lite hit och dit. Jag var helt ok på Black ops. Gillar inte alls bo2.
Nu lirar jag bf3 - väntar på bf4
Litet klipp från Black ops ffa. https://www.youtube.com/watch?v=I1g9wZwLVJU - late joiner och jag failar i slutet.
Sätt på musik..

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Ja för fasen, det är ju ett av vinterns höjdspel
Förra året blev det WiiU versionen, bra lansering spel. I år blir det till Ps4:P