Hur står det till med Comviqs kompetens?

Permalänk
Medlem

Hur står det till med Comviqs kompetens?

Vill byta till comviqs fastpris från ett Tele2 abonnemang & enligt Tele2 föreligger det inget hinder för ett byte!

Jag satt & läste igenom det flera ggr. & skrattade har dom inga krav på läsförståelse på comviq?

Citat:

Byte till kontantkort.
2013-09-14
Hej, när jag försöker byta från mitt tele2 abonnemang till ert kontantkort så går det inte, jag får ett meddelande som säger att mitt nummer är spärrat & att jag skall kontakta kontantkortstjänsten eller något liknande! Vad gör jag för fel?

Mvh. Stefan Jönsson

Förnamn : Stefan
Efternamn : Jönsson
Telefonmodell jag vill ha :
Vill du bli uppringd inom 24 h? : nej
Jag vill flytta med nummer :
Adress : xxxxxxxxxxx
Postnummer : 22657
Ort : Lund

2013-09-15 08:14:19
Hej Stefan,

Jag kan se att du inte tankat på ditt kontantkort på tolv månader, det är därför ditt kort inte fungerar. Giltighetstiden på ditt kontantkort är tolv månader från den senaste gången du tankade på ditt kontantkort och efter det så slutar ditt telefonnummer att fungera. Det du behöver göra är att beställa ett abonnemang med nytt nummer.

Med Vänliga Hälsningar,

*bort*
Comviq

Edit: Ska nog inte ligga i konsumenträtt.

namn bortredigerat
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Vill byta till comviqs fastpris från ett Tele2 abonnemang & enligt Tele2 föreligger det inget hinder för ett byte!

Jag satt & läste igenom det flera ggr. & skrattade har dom inga krav på läsförståelse på comviq?

Edit: Ska nog inte ligga i konsumenträtt.

Det är väl bara att påpeka att de missförstått vad du försöker göra och förklara igen.

Visst, det är inte imponerande men å andra sidan känns det som att du gör en onödigt stor grej av det.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Bara tyckte det var en rolig grej, men det är allvarligt att kundtjänst inte är uppmärksam utan rent slentrianmässigt bara svarar utan att ha koll.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skruvis:

Bara tyckte det var en rolig grej, men det är allvarligt att kundtjänst inte är uppmärksam utan rent slentrianmässigt bara svarar utan att ha koll.

Bara för att dra ett ärende farsan hade för två veckor sedan. Canal digital har farsan tecknat ett avtal med och vi får hem boxen. Den fungerar perfekt i en månad och sedan börjar den att bete sig konstigt. Den ändrar upplösning och så vidare så farsan ringer upp kundservice. Efter ett antal minuter där han säger att han får bild men att den försvinner ibland så frågar stolpskottet i kundservicen först om farsan kopplat in boxen i väggen (strömsladden) och sedan om TV:n är på. Till vilket farsan börjar garva. Seriöst? Om vi inte hade haft TV:n på och samtidigt haft boxen i, skulle vi haft bild I HUVUDTAGET?

Summan av det hela. Finns inga garantier att de som sitter i kundservicen har någon som helst kompetens att sitta där. Speciellt när både Canal Digital och Comviq/Tele2 oftast har inhyrt en kundservice från företag som tex. Go Excellent.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Något som företag definitivt borde bättre säga på. tror jag haft dessa sorters problem med ALLA företag jag haft kontakt med, dom som sitter bakom skärmen och ska hjälpa en har mindre kompotens än en själv och vad lönar det sig då att ringa/maila?

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg redigerat*

Vi har som policy att inte skriva ut personuppgifter här, tog därför bort namnet från ett inlägg.

Permalänk
Medlem

Troligtvis har väl "Liv" stressat igenom ditt mail och missuppfattat det, eller kanske copy-pastat ett svar som egentligen skulle till en annan kund, vem vet

Angående ditt problem. Tänk på att telefonnumret (som du vill flytta över till Comviq) måste ligga på ett aktivt abonnemang, i ditt namn, hos Tele2 för att Comviq ska kunna begära en portering.

Skrivet av Tumnus:

Bara för att dra ett ärende farsan hade för två veckor sedan. Canal digital har farsan tecknat ett avtal med och vi får hem boxen. Den fungerar perfekt i en månad och sedan börjar den att bete sig konstigt. Den ändrar upplösning och så vidare så farsan ringer upp kundservice. Efter ett antal minuter där han säger att han får bild men att den försvinner ibland så frågar stolpskottet i kundservicen först om farsan kopplat in boxen i väggen (strömsladden) och sedan om TV:n är på. Till vilket farsan börjar garva. Seriöst? Om vi inte hade haft TV:n på och samtidigt haft boxen i, skulle vi haft bild I HUVUDTAGET?

Summan av det hela. Finns inga garantier att de som sitter i kundservicen har någon som helst kompetens att sitta där. Speciellt när både Canal Digital och Comviq/Tele2 oftast har inhyrt en kundservice från företag som tex. Go Excellent.

Haha, ja den känner man igen. Troligtvis en ganska nyanställd stressad stackare som sitter med en standard checklista för felsökning framför sig och inte tänker sig för Senast jag kollade så hyrde Tele2 sin kundservice från Transcom och Teleperformance, vad jag vet så har de ingen egen kundservicepersonal alls, bara ett fåtal faktiskt Tele2-anställda som svarar på mycket specifika kundfrågor, som man får klättra i några led för att komma i kontakt med.

Skrivet av waspen123:

Något som företag definitivt borde bättre säga på. tror jag haft dessa sorters problem med ALLA företag jag haft kontakt med, dom som sitter bakom skärmen och ska hjälpa en har mindre kompotens än en själv och vad lönar det sig då att ringa/maila?

Håller med, problemet är dock att lönen som kundservicepersonal är låg, man får sällan en heltidsanställning och jobbet i sig är ofta stressigt då det ställs krav på bland annat effektivitet. Dessa faktorer, bland andra, bidrar till att dessa kundserviceföretag omsätter väldigt mycket personal, folk slutar för att dem inte pallar trycket, nytt folk trillar in för att många gånger få en mycket kort utbildning (1-4 veckor) innan dem sätter sig vid telefonen och då ska kunna allt...