Brinell gör SSD med exklusiva materialval

Permalänk
Medlem

Påminner väldigt mycket om drand's vinyl-skins till mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan^junior:

Nu kommer djurrättsaktivister komma med plakat där det står "Sluta att göra lagringsmediafodral av djurhudar", sedan släpper de 'humant' ut 3000 minkar på närmsta motorväg.

Och av dom 3000 så är det kanske, ja inte vet jag, men jag drar till vid 30st då. Som klarar av att anpassa sig, och klarar sig på egen hand.
Jag har sett det med egna ögon, då jag bor vid en av Sveriges största minkfarm, som visserligen inte är aktiv längre. Men minkarna, dom springer omkring i hamnen generation efter generation efter generation o s v.
Har sett dom många gånger komma springandes bland stenarna vid piren.
Och dom ser faktiskt ut att må jävligt bra

Det kan jag faktiskt tycka är rätt coolt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas-2400:

Hade lätt köpt den om det var en intern disk, går ju att bygga ett helt system med samma tema som disken, skulle nog kunna bli riktigt snyggt.

Det känns ju riktigt onödigt att betala ett kraftigt prispåslag för design och sedan montera in enheten i ett chassi så att man knappt ser den.

Jag tycker att diskarna var grymt snygga, men första felet de gör är ju att köra med SSD för extern lagring, det är nog inte många som kör på det än.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

Intressant idé, hade gärna sett ett ordentligt chassi av samma tillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Det känns ju riktigt onödigt att betala ett kraftigt prispåslag för design och sedan montera in enheten i ett chassi så att man knappt ser den.

Jag tycker att diskarna var grymt snygga, men första felet de gör är ju att köra med SSD för extern lagring, det är nog inte många som kör på det än.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns med vanlig mekanisk disk i också. Upp till 2TB

http://www.brinell.net/en/brinell-drive

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan^junior:

Nu kommer djurrättsaktivister komma med plakat där det står "Sluta att göra lagringsmediafodral av djurhudar", sedan släpper de 'humant' ut 3000 minkar på närmsta motorväg.

Skrivet av skog1s:

Och av dom 3000 så är det kanske, ja inte vet jag, men jag drar till vid 30st då. Som klarar av att anpassa sig, och klarar sig på egen hand.
Jag har sett det med egna ögon, då jag bor vid en av Sveriges största minkfarm, som visserligen inte är aktiv längre. Men minkarna, dom springer omkring i hamnen generation efter generation efter generation o s v.
Har sett dom många gånger komma springandes bland stenarna vid piren.
Och dom ser faktiskt ut att må jävligt bra

Det kan jag faktiskt tycka är rätt coolt.

Tala om att ha missuppfattat anledningen till dylika aktioner. Det handlar inte om att rädda minkarnas liv, utan att få slut på deras elände samt att åsamka ekonomisk skada mot de hemska människorna som bedriver sådan verksamhet, så att det inte blir lönsamt att hålla på med djurplågeri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Tala om att ha missuppfattat anledningen till dylika aktioner. Det handlar inte om att rädda minkarnas liv, utan att få slut på deras elände samt att åsamka ekonomisk skada mot de hemska människorna som bedriver sådan verksamhet, så att det inte blir lönsamt att hålla på med djurplågeri.

Så med andra ord vet de faktiskt om att de själva förmodligen mördar de flesta djuren men släpper de ändå lösa för att "sprida sitt budskap"?

Permalänk
Skrivet av Johan^junior:

Nu kommer djurrättsaktivister komma med plakat där det står "Sluta att göra lagringsmediafodral av djurhudar", sedan släpper de 'humant' ut 3000 minkar på närmsta motorväg.

Skrivet av Marcusk:

Så med andra ord vet de faktiskt om att de själva förmodligen mördar de flesta djuren men släpper de ändå lösa för att "sprida sitt budskap"?

Ja!
En förkrossande majoritet av minkarna kommer att lida och dö av att släppas ut, men antagligen lida kortare än om dom suttit kvar, och hur många av dom hade överlevt pälsfarmen tror ni?

Ett bättre motargument mot att "sprida sitt budskap" genom att släppa dom är väl vad det gör i ekosystemet dom släpps i.

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Tala om att ha missuppfattat anledningen till dylika aktioner. Det handlar inte om att rädda minkarnas liv, utan att få slut på deras elände samt att åsamka ekonomisk skada mot de hemska människorna som bedriver sådan verksamhet, så att det inte blir lönsamt att hålla på med djurplågeri.

Med risk för att det går lite offtopic

"Tala om" ?

Skriva om att du har missuppfattat hela mitt inlägg!

Klart att det handlar om att få slut på deras elände, som jag skrev. 3000 minkar släpps, 30 st av dom klarar sig. 2970st Minkar slipper att leva i en bur resten av livet. 30st lever livet.
Då har väl åtgärden räddat liv, ekonomisk skada har uppnåtts, och 2970st minkar har sluppit lidit. (Bla bla bla läs mitt föra inlägg så fattar du kanske poängen)

Om så bara en (1st) Mink hade överlevt av 3000st. Så tycker jag att det är kraftigt skönt på alla tre sidor, om du fattar vad jag menar. För det finns inte bara två sidor av det hela som du skriver.

Minkfarmen som låg här i Skåne har jag varit på flera gånger, och det var ingen trevlig syn. Och varje gång jag ser en mink springa i hamnen så mår jag bra

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Så med andra ord vet de faktiskt om att de själva förmodligen mördar de flesta djuren men släpper de ändå lösa för att "sprida sitt budskap"?

"Mördade" blir de i vilket fall som helst - men om de släpps ut så förkortas deras lidande samtidigt som djurplågarna skadas ekonomiskt. Om det sedan sprider ett meddelande är väl det mer en bonus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Med risk för att det går lite offtopic

"Tala om" ?

Skriva om att du har missuppfattat hela mitt inlägg!

Klart att det handlar om att få slut på deras elände, som jag skrev. 3000 minkar släpps, 30 st av dom klarar sig. 2970st Minkar slipper att leva i en bur resten av livet. 30st lever livet.
Då har väl åtgärden räddat liv, ekonomisk skada har uppnåtts, och 2970st minkar har sluppit lidit. (Bla bla bla läs mitt föra inlägg så fattar du kanske poängen)

Om så bara en (1st) Mink hade överlevt av 3000st. Så tycker jag att det är kraftigt skönt på alla tre sidor, om du fattar vad jag menar. För det finns inte bara två sidor av det hela.

Jaha, ber om ursäkt. Jag missuppfattade ditt inlägg!

Permalänk
Medlem

Som det kan bli ibland här på forumet, från hårddiskar till minkar

Men vi kanske ska släppa detta nu.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

That moment, när ens lagringsenhet är den snyggaste komponenten i datorn.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk

Varför?

Permalänk
Avstängd

Skulle vilja säga att jag blir förvånad om ens någon vill köpa dessa men det finns folk till allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Brinell gör SSD med exklusiva materialval

Guld istället för koppar i PCBn?

Permalänk
Medlem

Tycker iden är god. Finns många som custom bygger sina riggar, allt från eget chassi till färgschema etc etc. Jag har funderat länge på vad jag ska ha för ssd:er i min rigg och dessa kan bli kandidater om priset inte blir det dubbla, då blir det Corsairs röda ssd:er i stället.

Alla ni som skriver, åhh va dyrt och det är slöseri, det är uppenbart inte menat att just ni ska köpa produkten. Men en advokat eller dylikt kanske vill ha en snygg liten hdd som han kan spara sina filer på istället för dem tråkiga som finns idag.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Gör Brinell verkligen SSD diskar? I vilken tillverknings-fabrik då? Eller är det bara chassin dom gör?

"portabla SSD enheter" står det i texten så utan att göra någon större efterforskning så är det inte diskar Brinell gör utan just enheter med disk i.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Spännade ämne det här med estetik i ett prestandaforum

Varför skulle inte en extern enhet, som man kan tänkas ta med till vänner kunna vara lite snygg också. Trevligt utseende betyder ju inte dåliga prestanda eller dålig produkt.
Sedan kan jag hålla med de som hellre ser en mekanisk disk i samma fodral (fast det kanske de redan har?).

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Modeindustrin försöker smyga sig in i segment där de inte hör hemma nu igen...

Skrivet av rektor:

Skulle aldrig få för mig att köpa någon lagringsenhet från ett designföretag.
Det ska vara gjort av ingenjörer och tekniker. Inte av fjolligt tramsfolk.

Skrivet av kent2:

en helt ny nivå av idioti...

Skrivet av Foster D:

Jag blir mest äcklad av produkter som dessa. Vadå lyx? Var är den funktionella lyxen i det? Eller är det estetisk lyx?
Och läder... jag hoppas det är konstläder.
Jag har iofs aldrig förstått mig på mode eller andra innegrejer heller, jag är mycket speciell.

Vilken massa gnäll det var i den här tråden då. Massor av folk som skall verka balla och låtsas att de minsann är hardcore teknikintresserade.

Dra över till chassi-delen och ondgör er lite över alla på Swec som faktiskt bryr sig om att ha et snyggt chassi. Enligt er är det ju meningslöst - Det enda man skall tänka på är hur det fungerar. Gissningsvis går ni bara klädda i arbetsbyxor vid alla tillfällen också - De håller ju bättre än jeans.

Vad är det för fel med att man skall kunna köpa en portabel disk som man tycker är snygg?

Visa signatur