Bästa hörlurarna/headset ?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Bästa hörlurarna/headset ?

Jag undrar helt enkelt vilket de bästa hörlurarna eller headset är. Främst till spel men musik och YouTubeklipp får också gärna låta perfekt ^^
Om man ska ta 5.1/7.1 eller köra med vanlig stereo.

Komfortabilitet är centralt för mig. Är lurarna obekväma så spelar det ingen roll hur bra de än är.

Pris spelar inte så stor roll. Kan lägga 1500:- utan problem fast då vill jag ha bra grejer.

Jag vet att Sennheiser PC360 ska vara bra men undrar faktiskt om det inte gått lite inflation i att rekommendera de precis som Siberia V2 rekommenderas i CSkretsar

Har kollat lite recensioner men vet inte vilken sajt jag ska lita på. Hardwareheaven t.ex ger ju 8-10 till allt möjligt känns det som....även Siberia V2 vilken SweClockers inte tyckte så bra om.

Kort sagt så är det lite av en djungel och jag har svårt att hitta rätt

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Rekommenderar Audio Technica ATH-M50!

Personligen tycker jag att de är alldeles fantastiska och det är ett väldigt klart ljud med bra tryck i. Läs lite omdömen om dem så får du en bra bild av dem.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Älskar mina Beyerdynamic DT 770 pro, rekomenderas varmt!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Som en siberia v2 ägare kan jag inte rekomendera den eftersom jag får ont i örat efter 2-4 timmar och ljudet är som en säckpotatis... satsa på något från sennheiser och ath m50

Visa signatur

Ljud
Desktop: B&W 605 S2 + XTZ 10.17 - Cambridge Azur 740a - ODAC
Portable: Audio Technica Ath-M50x / Shure SE215 - FiiO X1

Permalänk
Medlem

köp wireless

wireless headset är det bästa som har hänt mig, så jäkla bekvämt. Logitech H800 ,för 899.-, ok ljudet är säkert inte så bra som alla slutna fina lurar men jag tycker dom räcker bra och låter helt ok ,mic också.

för mig är det viktigt att det funkar helatiden , att den inte tappar kontakt när man byter mellan heatset o högtalare i windows eller när man behöver stänga av o på det när tjejen ska säga "viktiga saker"..

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem

1, Ljudet! Vad du tycker låter kanon kan jag tycka låter skit sen så med hörlurar så spelar även örats form,storlek och även hörselgången in ganska mycket i hur det låter från en hörlur.
2, Passform! En lur som passar en med små öron kanske inte alls passar till en med kålblad samma sak med öron som liggre efter huvudet vs står rakt ut.
Även "klamp kraften" dvs hur mycket lurarna trycker mot huvudet så kan tex jag tåla en hel del då jag inet känner av ett högt tryck medans andra kanske får ont efter ett par min med ett betydligt mindre tryck sen spelar ju huvud storleken roll här mindre huvud=mindre klamp kraft,osv.
3, Vad vill du ha ett par lurar som spelar neutralt,ljust,bas,heller bas monster utan dess like?

Det man kan gå efter när man läser kommentarer,etc om lurar är då att man vet hur en lur låter tex sibera v2 och sen se hur andra jämför dessa med andra lurar för att på det sättet få en liten indikation på hur dom andra lurarna kommer låta.
Passform är ju ännu jävligare att jämföra då INGEN vet hur den andres öron,huvud,etc är utformat,storlek,etc och även om dom skulle byta bilder med varandra så är det svårt att veta exakt hur stort huvudet är i förhållande till sitt eget.

Det enda som skulle vara någorlunda ok att jämföra (bortsett från huvudstorlekens betydelse) är klamp kraften MEN det är även det svårt då du inte vet om den andar tål hög heller väldigt liten klamp kraft om denne tål väldigt lite så kan ju en lur med moderat kraft få kommentaren otroligt högt klamp kraft trots att den kanske bara är i mitten.

Man kan även gå efter mätresultat OM även finns mätresultat som är gjorda på samma sätt och med samma mick,etc på ett par lurar man vet hur dom låter som tex sibera v2 och då på det sättet se skillnaderna (men som sagt örat spelar in en del här).

Med andra ord så är det i stort sett omöjligt att veta hur en lur kommer passa,låta för dig och OM du gillar just det ljudet som just DU får.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Sitter du och jämför lurar som det nästan skiljer tusen kr mellan(nästan så du får 3st siberia för ett par pc360)?

Enda orsaken att Siberia rekommenderas i cs(gaming) kretsar är för att folk inte vågar testa annat (och att alla reklam/sponsring verkar fungera jävligt bra). Iofs när jag köpte mina hd650 så kallade folk mig galen och sa att man inte hör skillnad mellan olika lurar.

Lurar måste dock provas.
Trodde mina lurar var ute efter att döda mig de första 20~ timmarna, nu är allt bra och hoppas det forsätter så i många år till

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag har sedan 2 generationer tillbaka valt att köra med Sennheiser, sitter idag med PC 163D som är grymma på alla sätt. Har innan dess testat KOSS, Creative, Sony och Philips men Sennheiser spöar dessa både vad gäller ljud och komfort. Även om jag från början var jätte nöjd med ljudet i 163D så fick jag ganska snart veta att ljudet i micen var så bra som det kan bli. De jag spelar med säger att ljudet från mitt headset nästan är läskigt bra, känns som jag sitter bredvid dem Det kanske är därför som det är vanligt inom flygledning att de använder Sennheiser.

Mao, de som generellt rekommenderar Sennheiser gör det för att det är väldigt lätt att rekommendera det märket.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Shysst feedback folk

Kollat en massa recensioner på nätet nu och är några modeller som är riktigt bra.

Nu är det dags att ta sig till affärerna och se om de är bekväma.

Har iaf lärt mig att det inte blir Siberia V2.

Skrivet av BergEr:

Sitter du och jämför lurar som det nästan skiljer tusen kr mellan(nästan så du får 3st siberia för ett par pc360)?

Enda orsaken att Siberia rekommenderas i cs(gaming) kretsar är för att folk inte vågar testa annat (och att alla reklam/sponsring verkar fungera jävligt bra).
Lurar måste dock provas.

Inte vågar KÖPA kan jag förstå men TESTA?? Nää du måste mena att folk inte vågar köpa
Skulle också tippa på proffsspelare och att att folk i kompisgrupper som är runt 12-15 år faller för grupptrycket och inte vågar skaffa nåt annat....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]