HP tillkännager Envy 17 med Leap Motion

Permalänk
Melding Plague

HP tillkännager Envy 17 med Leap Motion

Den uppmärksammade rörelsesensorn Leap Motion blir ett nytt inslag när HP uppdaterar flaggskeppet Envy 17 inför lanseringen av Windows 8.1.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

FRÄNT!!!

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat

Permalänk

Det är lagom ripoff på Macbook Pro-design... rätt ofta, nu för tiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hexenhammer:

Det är lagom ripoff på Macbook Pro-design... rätt ofta, nu för tiden...

Kan man inte lyckas göra något eget som ser bra ut någon gång?

Permalänk

INGEN SSD?

Permalänk
Medlem

Hur ska man kunna leva med piltangenterna?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Skrivet av Hexenhammer:

Det är lagom ripoff på Macbook Pro-design... rätt ofta, nu för tiden...

Ta ett rätblock, runda av hörnen och då har du "Macbook pros design" det är synd att du betingat en sådan simpel geometrisk form till apple, men men bara du själv som förlorar på det.

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Avstängd

Jag kan inte annat än älska ny teknik, vill ha!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Hur ska man kunna leva med piltangenterna?

Har liknande på min laptop och det fungerar helt ok när man vant sig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

alltså, jag vill ha den där sensorn lös och koppla den till HTPCn så jag kan bläddra i Plex genom att veva lite med fingrarna

Permalänk
Medlem

Finns säkert några enstaka fall då det fyller en funktion men likt Kinect är det mer en gimmick än ett arbetsredskap.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Sälj leap separat och så köper jag för överenskommet pris till gaming pc:n!

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem

Bara att höja glaset åt HP!
Älskar iden bakom det och så slipper man en 2kg glorifierad surfplatta!
Hatar touchskärmar på laptops med hela min själ.

Skrivet av FrithiofeN:

Sälj leap separat och så köper jag för överenskommet pris till gaming pc:n!

Det går!
https://www.leapmotion.com/product

Permalänk
Avstängd

Kul med innovation!
Kul att dom provar nya saker!

Synd att den inte har SSD dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hexenhammer:

Det är lagom ripoff på Macbook Pro-design... rätt ofta, nu för tiden...

Ingen fördel för HP dock... den här är verkligen inte attraktiv i mina ögon.

Nya funktionen var ju bra dock.

Permalänk

Fränt med rörelsestyrning med Leap Motion frågan är hur mycket nytta man har av det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Detta är riktigt häftigt! Jag tycker inte om touchskärmar, men här slipper man fingeravtryck och av vad jag har sett är precisionen ändå rätt bra

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Finns säkert några enstaka fall då det fyller en funktion men likt Kinect är det mer en gimmick än ett arbetsredskap.

Skulle absolut kunna vara användbart på operation när man är sterilt klädd och måste kolla något på datorn eller ändra inställning på något instrument. Och kul i TV-soffan. Aldrig mer tappa fjärrkontrollen

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexorg:

Ta ett rätblock, runda av hörnen och då har du "Macbook pros design" det är synd att du betingat en sådan simpel geometrisk form till apple, men men bara du själv som förlorar på det.

Inte riktigt. Designen på tangentbordet, och själva laptopen i sig och inte bara hörnen.
Jag tycker förvisso man ska få göra likadan design, gillar MBP designen mycket också.
Men det HP gör och många andra är att "förfula" designen och göra en egen laptop av det.
Sedan har vi ju min Dell t.ex. Väldigt fin design men ser inte ut som en MBP på långa vägar.
Det känns lite som att när tillverkare gör produkter som ser nästan identiska ut med andra,
i detta fallet Macbooks så är det, eller känns det billigt på något sätt.
Bara för att Apple lyckades med den designen betyder det inte att det är den enda rätta.
Om vi tar iPhone, ja, en väldigt snygg lur, medan HTC One inte ser ut som den alls (en del säger
det och fattar inte hur blind man kan vara när jag hör det) och ändå är riktigt snygg.
Tror Hexenhammer bara är trött på att alla hela tiden ska göra likadan design

Permalänk
Medlem

Undra hur många som kommer slå näven genom skärmen..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk

Äntligen! Hoppas Leap motion kommer i en mindre laptop snart också, 13-14" vore fint.
Finns ju massor av användningsområden, jobbar man med 3D så måste det vara guld värt. 3D mus i all ära men detta måste vara snäppet skönare att navigera och hantera 3D modellen.

Ps HP:n är mer lik min frus gamala Compaq än en Mac. Dessutom ser Compacen inte bara billig ut i sitt skal av silverplast, den var billig Ds

Permalänk
Medlem

Till min htpc hade leap varit guld. några få enkla kommandon hade gjort att man kunde slippa plocka fram tbordet till allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ibland kan man ju känna för att ge sin dator fingret så varför inte...

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Medlem

Verkar inte som det framgått så kan förtydliga lite, Leap Motion är inget från HP utan en produkt som sålts separat under en tid redan. Går att beställa direkt på https://store.leapmotion.com/(S(vfjamhutdoiyysp4picrwslv))/Pa...

Kostar strax över 800kr inkl moms, tull och frakt. Har lekt med en och den är mycket cool

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Bara att höja glaset åt HP!
Älskar iden bakom det och så slipper man en 2kg glorifierad surfplatta!
Hatar touchskärmar på laptops med hela min själ.

Det går!
https://www.leapmotion.com/product

Vad grymt! =D Men det finns väl inga svenska återförsäljare... :/

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrithiofeN:

Vad grymt! =D Men det finns väl inga svenska återförsäljare... :/

Du beställer det via deras hemsida.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Du beställer det via deras hemsida.

Men det är ju alltid roligare i butik!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska