Hittade ett xfi fatality edition ljudkort, värt att installera?

Permalänk
Medlem

Hittade ett xfi fatality edition ljudkort, värt att installera?

Var förbi tippen och kollade som vanligt igenom elektroniken, hittade i en skrotad dator ett XFI fatality ljudkort med frontpanel, det är altså detta kort.

http://www.techspot.com/reviews/hardware/soundblaster_xfi/

Sitter just nu på ett Corsair Vengeance 1500 headset (usb)

Jag vet att kortet är gammalt men är det värt att installera och gå tillbaka till ett par vanliga hörlurar? Såg att det fick rätt bra rewievs när det begav sig men mycket har ju hänt sedan dess....någon som har erfarenhet av detta kort är det mycket bättre/sämre än usb/moderkorts ljud?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Det är ju ett AGP kort så om du har ett gammalt moderkort är det väl bara att installera.

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Hedersmedlem

AGP är det inte, men väl PCI.

Jag skulle säga att det är värt att prova. De flesta ljudkort, även lite äldre är bättre än det som normalt sitter integrerat på moderkort man köper idag. Sedan kan det vara lite strul med drivrutiner osv, men det lär du ju i så fall märka.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Har du inget annat ljudkort så är det bara att trycka in i datorn! Kommer inte bli sämnre än det integrerade och med drivrutinerna får du massor med roliga inställningar också! Tog ett liknande kort från min mammas datorn från 2001 när den skulle skrotas här om året. Fick ladda ner någon "legacy driver" (gammalt skit??), det var kul att de ändå har kvar filerna på sin hemsida!

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB