Raspberry pi, igång 24/7, några problem?

Permalänk
Medlem

Raspberry pi, igång 24/7, några problem?

Som topic, finns det någon med erfarenhet av att köra en Raspberry Pi igång 24/7?
Har kopplat en USB-hdd till den som varvar ner efter 10 minuter när den inte används, så den borde inte ta någon skada.
Använder RPin som musikspelare och det finns inget smidigt sätt att stänga av och sätta på en Pi utan att bryta strömmen.

Jag är av någon anledning lite nojjig när saker ska vara på dygnet runt, men jag antar att det är helt obefogat.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av glemmy:

Som topic, finns det någon med erfarenhet av att köra en Raspberry Pi igång 24/7?
Har kopplat en USB-hdd till den som varvar ner efter 10 minuter när den inte används, så den borde inte ta någon skada.
Använder RPin som musikspelare och det finns inget smidigt sätt att stänga av och sätta på en Pi utan att bryta strömmen.

Jag är av någon anledning lite nojjig när saker ska vara på dygnet runt, men jag antar att det är helt obefogat.

Vår mumble server Pi har varit igång i snart en vecka utan några som helst problem.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Min har stått på 24/7 i ett halvår. Tror det är lugnt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Min står på dygnet runt som Apache-server som administreras remote och jag har inte ens behövt starta om den på snart 3 månader. Glöm inte att damma av den bara

Visa signatur

"Abuse of power comes as no surprise"

Permalänk
Medlem

Har också på min 24/7, raspbmc, inga problem!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Tack för era svar!
När jag tänker efter så är det ganska givet att den funkar 24/7, vet inte varför jag nojjar när det gäller elektronik.
Saker brukar oftast gå sönder när de stått oanvända

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Ska inte vara några problem att ha den igång 24/7 och eftersom den ligger runt 2.5W så kommer det inte märkas på elräkningen heller
Ifall du vill ah en powerknapp så säljer den här snubben sådana ganska billigt: http://mausberry-circuits.myshopify.com/