Sony Playstation Vita TV kan komma till Europa och USA

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

Sony Playstation Vita TV kan komma till Europa och USA

Den stationära mikrokonsolen Playstation Vita TV är idag ämnad för Japan, men kan på populär efterfrågan dyka upp på den europeiska marknaden.

Läs artikeln

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Ge mig!

Live now! Die later!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2004

Trevligt!!

i7-3770K - 4.7Ghz | 32GB X.M.P. | ROG GTX 1080 | ROG SWiFT PG278Q
Black Box / Setup | 3DMark

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne Löddeköpinge
Registrerad
Mar 2008

Hmm, om dem bara kunde använda PS4 kontrollerna skulle säkert fler utav spelen med krav på touch fungera utmärkt
Eller varför inte Kontroll+Android för att sedan ta touch input därifrån?

Har en fallenhet för små system.
ITX + Desktop grafik = Nom nom

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2007

Tror inte det blir något man direkt köper enskilt sådär .. kanske om det följer med i ett paket av något slag.
Minns jag inte helt fel var det väl snack om det med PS4, men det kanske inte är aktuellt längre...

Beef?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Huhu, härligt om den jailbreakas och XBMC släpps för den. Man lär få mycket kraft för pengarna, med tanke på hur subventionerad konsollhårdvara brukar vara.

Vore trevligt med en ersättare till den ganska trötta ATV2:an, det är ju inte heller nån trist bonus att man kan lira på den

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Apr 2009

Härligt. Gillar denna prylen. Alla Playstation VITA spel borde bli spelbara med Dualshock 4 eller vad tror ni?

Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I Sapphire R9 270X DualX I 8GB I Kingston SSDNOW V300 120 GB I Crucial BX100 500GB I 320GB 640GB I W10
Acer B1 770 I Moto G6 I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I Canon EOS M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2011

Om man har 2st TV i huset så kan man ha PS4:an inkopplad till ena och PS Vita TV'n inkopplad till andra och på så sätt spela PS4 spel på båda utan att flytta runt på konsollen. Tex om vardagsrum TV'n är upptagen kan man spela på den andra

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Timrå
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av thernztrom:

Om man har 2st TV i huset så kan man ha PS4:an inkopplad till ena och PS Vita TV'n inkopplad till andra och på så sätt spela PS4 spel på båda utan att flytta runt på konsollen. Tex om vardagsrum TV'n är upptagen kan man spela på den andra

Bra tänkt av Sony och bra att du på pekar det, var nog det som var tanken med den

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2009

Upplösningen är vad som svider för mig

[B][I]CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
MSI Z87 MPOWER | i7 4770k | Gigabyte G1 GTX1070ti | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 850 PRO 500GB | Steelseries Sensei, Rival | Audio-technica ath-m50x | Q-pad MK85

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerhaninge
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Swedish Berserk:

Härligt. Gillar denna prylen. Alla Playstation VITA spel borde bli spelbara med Dualshock 4 eller vad tror ni?

Skulle tro det, ja, om det inte finns något spel som verkligen kräver kamera och bakre touchpaddan, har för mig att Uncharted: GA kräver kameran på vissa ställen när man behöver ljus i vissa pussel, men det borde gå att patcha bort.

Ubuntu 18.04 | Ryzen 2600X | GA-AB350N | 16GB RAM | Sapphire RX Vega 56 | Raijintek Styx

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerhaninge
Registrerad
Jun 2011

Kommer den inte till Europa så borde det inte vara så svårt att importera, alla Sony konsoller sen PSP har varit regionsfria

Ubuntu 18.04 | Ryzen 2600X | GA-AB350N | 16GB RAM | Sapphire RX Vega 56 | Raijintek Styx

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Skulle vara intressant om man kunde roota och installera XBMC.
Annars inte...

Edit: Nej, skulle ändå vara ointressant. Den använder Sony's egna skräp "PS Vita Card" istället för befintliga standarder som USB, MMC eller SD card.
Så typiskt Sony att köra på eget proprietärt skräp istället för öppna standarder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2005

Jag vill gärna se en Netflix-app här i Sverige först

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av rektor:

Annars inte...

Edit: Nej, skulle ändå vara ointressant. Den använder Sony's egna skräp "PS Vita Card" istället för befintliga standarder som USB, MMC eller SD card.
Så typiskt Sony att köra på eget proprietärt skräp istället för öppna standarder.

Ja, det är de ju verkligen ensamma om

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Nyhet:

Den stationära mikrokonsolen Playstation Vita TV är idag ämnad för Japan, men kan på populär efterfrågan dyka upp på den europeiska marknaden.

Hehe, jag gillar den direktöversättningen skarpt även om jag kanske inte översatt "on popular demand" på riktigt samma sätt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av plexorg:

Hmm, om dem bara kunde använda PS4 kontrollerna skulle säkert fler utav spelen med krav på touch fungera utmärkt
Eller varför inte Kontroll+Android för att sedan ta touch input därifrån?

De har redan sagt att den stödjer PS4 kontrollen, men med tanken på att PS4 inte släpps fören i februari i Japan så får de med en PS3 kontroller.

Speldator: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av rektor:

Annars inte...

Finns ju adapter att köpa på eBay annars.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av biorrith:

Finns ju adapter att köpa på eBay annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005

Kommer den skall jag köpa den, finns några RPG's från Vita jag vill spela
Fungerar remote play bra kanske det skulle vara något att testa när frugan har stora TVn så jag slipper flytta PS4an för blir inte jag köper 2x PS4 innan den gått ner i pris om något år

Amiga 3000, CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 276MB Fast, GFX: ECS+RTG, HDD: 4GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Desktop. www.som99.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Vad skulle skillnaden vara från att ha datorn kopplad till TV:n som man haft senaste 8 åren? Får man nåt extra eller?

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ]
[ Sony AF9 65" | HTC Vive | Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010

Hade den kunnat hantera PSOne och Ps2 spel hade det kanke varit ett köp. Men om den bara kan spela Vita titlar känns det lite smalt.

En dum fråga; men hur startar man spel? Laddar man ned dem till konsolen ifrån internet?

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Habo
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av KeVVa:

Hade den kunnat hantera PSOne och Ps2 spel hade det kanke varit ett köp. Men om den bara kan spela Vita titlar känns det lite smalt.

En dum fråga; men hur startar man spel? Laddar man ned dem till konsolen ifrån internet?

Den kan spela PSOne spel precis som en PS Vita kan.

Du laddar ner spelen från PSN eller om du köper i butik då den har kortläsare precis som Vitan där med

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av xpanterx:

Vad skulle skillnaden vara från att ha datorn kopplad till TV:n som man haft senaste 8 åren? Får man nåt extra eller?

Du kan spela många av PS Vitas, PSP och PSX spel på den.

Jag vill absolut ha en då jag inte är så intresserad av att spela Vita spel på sån liten skärm

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Jakelol:

Du kan spela många av PS Vitas, PSP och PSX spel på den.

Jag vill absolut ha en då jag inte är så intresserad av att spela Vita spel på sån liten skärm

Aha ok

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ]
[ Sony AF9 65" | HTC Vive | Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]