CoD Ghosts official features vs BF4 frostbite features

Permalänk
Medlem

CoD Ghosts official features vs BF4 frostbite features

Ja, vad säger ni, vilken trailer rycker mest i fingertopparna?

Tyvärr är CoD-trailern av kategorin lång, men det är inte helt ovärt att se när det gäller valet mellan spelen.

Permalänk
Medlem

Kommer bli jämnt detta!

Permalänk
Medlem

Vad förväntar du dej när du ställer frågan på ett Svenskt entusiast forum?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Här har du en bättre video

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Här har du en bättre video

tanken var dock att inte lägga någon värdering i det ;/

Permalänk

Battlefield kommer bli skräp, byggnader som rasar.... pff.
Medans CoD Ghost kommer bli "the shit", fiskar som flyttar på sig (hur coolt är inte det!?!?), intelligenta hundar, kommer lugnt bli årtiondes spel!

/Sarkasm

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Hi five.. number one, this one is spot on..:)

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Jag önskar att man kunde rösta på båda. Battlefield 4 och frostbite gör mig lite våt i brallan om man ser till singelplayer-delen medans jag gillar det simplare i multiplayer som cod har att erbjuda.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Som jag tror så kommer BF4 slå igenom i multiplayer och CoD Ghost bli bättre i singel player :)!

Permalänk
Medlem

Till och med Battlefield 3's features är bättre än vad Ghosts har att komma med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josaf:

Till och med Battlefield 3's features är bättre än vad Ghosts har att komma med.

Skickades från m.sweclockers.com

features, vilka är det?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Ett par inlägg som inte förde diskussionen framåt borttagna.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa bägge spelen med alla tillägg. Jag tror dock att jag kommer gilla spelkänslan bättre i Ghosts. Battlefield är mer ett evigt malande med CoD är mer flyg och fläng.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Varför är inte alternativet inga med?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Blir båda spelen för min del Dock kommer det bli battlefield 4 som liras mest

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Battlefield kommer bli skräp, byggnader som rasar.... pff.
Medans CoD Ghost kommer bli "the shit", fiskar som flyttar på sig (hur coolt är inte det!?!?), intelligenta hundar, kommer lugnt bli årtiondes spel!

/Sarkasm

Eftersom frostbite har usel netcode så blir det spelet aldrig nå mer en casual panga runt medans cod oftast är mer e-sport och kompetivt. Jag kommer själv köpa båda 2. Gillar båda sortens typ av spel. Men det gör ju inte folk här på swec, det är antingen bf eller cod. och så måste man hata det man inte själv spelar för det är tufft.

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Eftersom frostbite har usel netcode så blir det spelet aldrig nå mer en casual panga runt medans cod oftast är mer e-sport och kompetivt. Jag kommer själv köpa båda 2. Gillar båda sortens typ av spel. Men det gör ju inte folk här på swec, det är antingen bf eller cod. och så måste man hata det man inte själv spelar för det är tufft.

Lite så jag också känner. Tycker båda spelen är bra och spelar bägge lika mycket.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Varför är inte alternativet inga med?

Om du röstar inget så röstar du inget helt enkelt

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Om du röstar inget så röstar du inget helt enkelt

Hehe bra poäng,så tänkte inte jag men:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Eftersom frostbite har usel netcode så blir det spelet aldrig nå mer en casual panga runt medans cod oftast är mer e-sport och kompetivt. Jag kommer själv köpa båda 2. Gillar båda sortens typ av spel. Men det gör ju inte folk här på swec, det är antingen bf eller cod. och så måste man hata det man inte själv spelar för det är tufft.

Haha, vad säger du? I de senaste spelen har det ju varit helt värdelöst. Lag comp som överkompenserar osv. T.om vissa competitive spelare har klagat på lan.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Eftersom frostbite har usel netcode så blir det spelet aldrig nå mer en casual panga runt medans cod oftast är mer e-sport och kompetivt. Jag kommer själv köpa båda 2. Gillar båda sortens typ av spel. Men det gör ju inte folk här på swec, det är antingen bf eller cod. och så måste man hata det man inte själv spelar för det är tufft.

Varför citerade du mitt inlägg?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Cod alla dar i veckan för min del.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Blir väl BF4 ett par veckor efter releasen. CoD: Ghosts vet jag inte med eftersom utveckarna ( läs: Activision) inte vill att man skall sälja deras 3 år gamla spel för under 600kr. Men om man tror att man vill lägga 100+ timmar på detr spelet så är det väl värt pengarna.

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11