Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Hur svårt kan det vara att ta kontakt med Rockstars och få ett svar?
Seriöst , svårare än så behöver det inte va!!

Och du tror på fullaste allvar att de svarar på sådana frågor? De kommer inte att säga ett ord om PC-versionen tills de har lanserat den.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Jag ska kontakta de på en gång. Återkommer med svar!!

Edit: Ingen som svarar , försöker igen senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Jag ska kontakta de på en gång. Återkommer med svar!!

Edit: Ingen som svarar , försöker igen senare.

Du kommer inte att få ett svar... Varför tror du att ingen vet någonting om PC versionen?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Grafiken ser inte en gnutta bättre ut än på konsoll garanterat fake imo. Visst beta men de ska fan se bättre ut än så under "beta"

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Jag börjar hoppas att det inte släpps till PC, även om jag själv vill ha det till PC.
För detta bölandet om "ingen PC-version vid releasedagen, buhu" börjar bli tröttsamt.
Självklart släpper man till de systemen där de har potential att tjäna mest pengar, dvs KONSOL.
PC har flest pirater av alla system utan tvekan. Sen är det mer tidskrävande att optimera spelet för alla 1000-tals kombinationer av hårdvara som PC medför.

Nä, Rockstar gjorde helt rätt i detta.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

Jag börjar hoppas att det inte släpps till PC, även om jag själv vill ha det till PC.
För detta bölandet om "ingen PC-version vid releasedagen, buhu" börjar bli tröttsamt.
Självklart släpper man till de systemen där de har potential att tjäna mest pengar, dvs KONSOL.
PC har flest pirater av alla system utan tvekan. Sen är det mer tidskrävande att optimera spelet för alla 1000-tals kombinationer av hårdvara som PC medför.

Nä, Rockstar gjorde helt rätt i detta.

Så med andra ord så ska inga spel släppas alls till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

Jag börjar hoppas att det inte släpps till PC, även om jag själv vill ha det till PC.
För detta bölandet om "ingen PC-version vid releasedagen, buhu" börjar bli tröttsamt.
Självklart släpper man till de systemen där de har potential att tjäna mest pengar, dvs KONSOL.
PC har flest pirater av alla system utan tvekan. Sen är det mer tidskrävande att optimera spelet för alla 1000-tals kombinationer av hårdvara som PC medför.

Nä, Rockstar gjorde helt rätt i detta.

Eller så slutar dom släppa titlar till consoler och kör rena PC släpp då det inte tar lika lång tid då dem slipper porta det till PC.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Avstängd

Det finns helt enkelt mer pengar att tjäna på konsolmarknaden.

Rockstar har ju bevisat det än gång för alla nu.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det finns helt enkelt mer pengar att tjäna på konsolmarknaden.

Rockstar har ju bevisat det än gång för alla nu.

WoW har dragit in oerhört mycket mer än alla GTA-titlar tillsammans. Så uttalandet stämmer inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

WoW har dragit in oerhört mycket mer än alla GTA-titlar tillsammans. Så uttalandet stämmer inte.

OT, och inte för att lägga mig i debatten men, har det verkligen gjort det? Hittar inga vettiga siffror. Och kan man göra jämförelsen? Wow drar ju pengar månadsvis och är ju inte direkt främst singleplayer... eller?

EDIT: Hittade lite siffror nu och... jo, det verkar stämma att WOW dragit sjuuka pengar även i jämförelse...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

WoW har dragit in oerhört mycket mer än alla GTA-titlar tillsammans. Så uttalandet stämmer inte.

Du kan ju inte jämföra med WoW som endast spelas online och där du betalar en månadsavgift. GTA är ju ett single player spel och möjligheten finns ju alltid att ladda ner dessa och cracka på PC, därmed tjänar de inga pengar. Självklart släpper de då spelet först på konsol för att tjäna igen de pengar som utvecklingen har kostat. Hade de gått ut med ett releasedatum en vecka eller en månad efter konsolrelease så hade ju många väntat med köpet. Det finns säkerligen många som t.o.m. gått och köpt sig en konsol bara för att kunna spela GTA V.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Klart det kommer till PC, vet inte ens varför folk ifrågasatt det.
Alla GTA har kommit till PC, varför skulle dom dumpa GTA V när dom tjänar enorma summor på spelet, hade varit lagom korkat.

Och med alla online element i GTA5 också så är det ännu mer anledning att släppa det på PC, bra mycket mer anledning än alla tidigare titlar har haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Tjena!
Läste nyss en detta: http://www.alivegamezone.com/video-games/gta-v-pc-port-already-in-beta-testing-screenshots-leaked-plus-gameseek-unveiled-the-release-date/ Så vad tror ni? Kommer det att komma en PC version den 22 November 2013?

Jag är iallafall grymt taggad på det!

HGAAAAAAAAHAHGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIIIIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

SNÄLLA SÄG ATT DET STÄMMER, SNÄLLA SÄG ATT HAN INTE LJUGER.. AAAAAAAAAHIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

HGAAAAAAAAHAHGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIIIIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

SNÄLLA SÄG ATT DET STÄMMER, SNÄLLA SÄG ATT HAN INTE LJUGER.. AAAAAAAAAHIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Fick du en stroke?

I övrigt tror jag att det är fake.

Permalänk
Medlem

Konsolen uppkopplad till PC via capture card. It's been done before

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Som påpekat tidigare, det kommer komma till PC, självklart. Däremot att det skulle komma så nära inpå konsol-releasen är bara ren och skär idioti. Bilderna känns inte övertygande heller som påpekat, varför skulle man dessutom spela på medium i 720p på en dator?

Dessutom så tror jag att vi får vänta på PC längre än tidigare. Varför? Av den enkla anledningen av att piratkopiering skär ned på vinsten och den finns inte i lika stor utsträckning på konsol. XB1/PS4 är runt knuten också vilket får mig att tro att de snarare jobbar på en release för dessa här näst och på så vis maximera försäljning samt vinst av spelet innan de till slut portar den till PC.

Eftersom båda de köra på x86-arkitektur så borde det också innebära att de behöver göra minimala förändringar i grundstrukturen för PC-porten efter att de släppt en version till XB1/PS4. Communityt och fanbasen skriker efter en PC-version, men Rockstar skiter nog blanka fan i det, det är pengar in som räknas och det är ju lite det som är vitsen med att driva ett företag.

Spelet kostade mer än Avatar att göra, men det tjänade de väl in dag ett. Mer pengar, mer buffert till framtida spel. Så tyvärr, vi PC-gamers får nog vänta till Q2/Q3 2014 på en PC-port om du frågar mig.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Om dom drog in 5,1 miljarder till ps3, xbox.. haha.. nu kommer pengarna att rulla in för dem. Galet bra. Man tack och bockar Rockstar. Hoppas nu bara detta stämmer.

redigering: Men på en av bilderna står de mesta på engelska och sen en annan bild står det på ryska.................

Nej! Om du tittar riktigt noga på bakgrundsbilden så ser du att en NVIDIA Drivrutin är på Ryska, Även papperskorgen är på Ryska.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Självklart är det fake. Hade det varit äkta hade Rockstar marknadsfört det vid det här laget.
Eventuella versioner på andra platformar kommer få vänta. Prio nummer ett nu är att få ut online-delen till PS3/360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Nej det där ser bara fejk ut.
Varför är hans windows i ryska och han visar .exe filer istället för aktivitetshanteraren?
Beta versioner har alltid ett vattenmärke i klienten med så man inte ska kunna läcka.

Att en retailer har ett datum på hemsidan betyder lika mycket som att HL3 finns på Steam och att man kan förhandsboka det...

Han har valt att visa filextensionerna i Explorer.

Fake eller inte? Ingen aning! Har inte spelat GTA sedan GTA 2, men har IV på Steam men aldrig startat det....eller ens installerat det, faktiskt

EDIT: Ryska var det ja. Jaaaa... i Toronto? Icke så troligt, nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

Fick du en stroke?

I övrigt tror jag att det är fake.

Nära på!

Jag har väntat på detta spelet i typ 2 år, efter första ryktet om hur mycket större kartan skulle vara i GTA V vs GTA IV.

Nu försöker jag för allt i världen att inte köpa spelet till Xbox, e livrädd för att förstöra känslan med den dåliga grafiken å dåliga fpsen.
Längtar efter PC-släpp så jag blir knasig. Vill cruisa runt på maxgrafik och riktigt bra draw distance på riktigt fin fps på min TV, mumma!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkHo:

Du kan ju inte jämföra med WoW som endast spelas online och där du betalar en månadsavgift. GTA är ju ett single player spel och möjligheten finns ju alltid att ladda ner dessa och cracka på PC, därmed tjänar de inga pengar. Självklart släpper de då spelet först på konsol för att tjäna igen de pengar som utvecklingen har kostat. Hade de gått ut med ett releasedatum en vecka eller en månad efter konsolrelease så hade ju många väntat med köpet. Det finns säkerligen många som t.o.m. gått och köpt sig en konsol bara för att kunna spela GTA V.

Det handlade om att "Det finns helt enkelt mer pengar att tjäna på konsolmarknaden". Tycker du då inte att jag kan jämföra WoW mot GTA? Om du vidhåller det så måste jag nog klassa dig som dum.

Uppenbarligen går det att tjäna pengar på PC-marknaden om man har rätt ideer. Du kan ta Markus Persson som ett annat exempel. Han har gjort ett spel som har sålt mer än 12 miljoner exemplar på PC och räknar man per antalet anställda slår han Rockstar mångfaldigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det handlade om att "Det finns helt enkelt mer pengar att tjäna på konsolmarknaden". Tycker du då inte att jag kan jämföra WoW mot GTA? Om du vidhåller det så måste jag nog klassa dig som dum.

Uppenbarligen går det att tjäna pengar på PC-marknaden om man har rätt ideer. Du kan ta Markus Persson som ett annat exempel. Han har gjort ett spel som har sålt mer än 12 miljoner exemplar på PC och räknar man per antalet anställda slår han Rockstar mångfaldigt.

Du skriver väldigt osammanhängande, jag förstår inte din poäng, om det finns någon.

Det jag menar och påstår, om du nu inte förstod det, var att idag tjänar tillverkarna mer pengar på att släppa ett spel på konsol än till PC om spelet anses vara lika populärt på båda marknaderna, då piratkopiering inte sker i någon större utsträckning på dagens konsoler. Att du sedan tar upp 1-2 exempel på att man kan tjäna pengar på att sälja datorspel gör inte din tes till någon sanning.

EA påstod i något uttalande för inte så länge sedan att runt 90% av de som spelar deras spel gör det genom piratkopiering, det säger ju lite om den dåliga lönsamheten. Ett spel som GTA V, som påstås ha världens dyraste utveckling hittills, går inte att finansiera enbart genom att släppa det på PC.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

Bilderna känns fake, fönstret han spelar i är inte 720p, och varför skulle han inte visa taskbaren om de vore äkta

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.8 GHz | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 1600mhz 24gb | 512gb SSD | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

PC har flest pirater av alla system utan tvekan. Sen är det mer tidskrävande att optimera spelet för alla 1000-tals kombinationer av hårdvara som PC medför.

Konsoller har sin beskärda del av pirater också, och framförallt Xbox 360 eftersom det är så lätt (lättare på en 360 än en PC..) t.ex GTA V till 360 fanns att ladda ner nästan en vecka innan det släpptes i butik och har laddats ner måååånga gånger.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

WoW har dragit in oerhört mycket mer än alla GTA-titlar tillsammans. Så uttalandet stämmer inte.

Visst... det skulle nog gå att göra om GTA till ett MMO-spel. Men hur skulle det bli?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Enligt trenden så ska det ta ett halvår. Minst! Det finns fortfarande mycket kvar att göra och även det utkomna konsolversionen buggar så det lär ta ett tag.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Vi fortsätter i den stora tråden som länkades ovan!