Nvidia släpper Geforce 327.23 – WHQL för Windows 8.1

Permalänk
Medlem

En kväll till med BF3 fortfarande stabilt.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepappskalle:

Uppdatera ej, jag fick runt 30 fps mindre.

Låter som att någon glömt aktivera SLI igen efter uppdateringen.

Hade varit bra om du specificerade dig lite också, t.ex. i vilket spel? Vad hade du normalt sett?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Entusiast

Dessa fungerar bra för mig, det gjorde visserligen även föregående drivrutiner.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tror inte du riktigt vet vad du pratar om. Först nämner du att vissa saker funnits i tio år, sen klagar du på att utveckling av riktig fysik stoppats. Du vet att de grejer du nämnde funnits i tio år var cannade animationer eller fejkade effekter och inte baserade på riktig fysik?

Nej, det är uppenbarligen inte det jag pratar om. Det fanns enkla saker som fladdrande tyg och dylikt för snart tio år sedan - det är inte direkt rocket science. Går bra att köra på en vanlig CPU dessutom, det är bara vissa sorters vätske-simulationer som GPU:er är bättre på, annars är en vanlig CPU bättre.

Och ja, det är snart tio år sedan vi hade dylika effekter i spel. Minns du Max Payne 2? Använde Havok för fysik-effekter, på en enkel-kärning CPU ja. Eller Half Life 2, också Havok. Det var ju som sagt ett tag sedan, varför har det hänt så lite sedan dess? Jo, ett visst företag köpte upp physx och ströp marknaden. Annars hade det kunnat se annorlunda ut idag, istället för gimmickar som kräm-liknande vätskor hade vi kanske kunnat ha nåt bättre.

Senaste Tomb Raider tex gör dimma och vind effekter helt utan physx, medans nvidia låtsas om att senaste Batman är nåt helt världsfenomenalt med samma sak. Istället för physx, tressfx och andra dumheter behöver vi förstås öppna standarder och utveckling av riktig fysik. Men så länge som folk tror att gammal skåpmat är nåt nytt och häftigt så kommer vi aldrig komma nån vart.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Folk har rapporterat problem med denna driverversion (inte nödvändigtvis på Win 8.1) och "The Secret World", så kör ni det, undvik denna version tills vidare. Alla har dock inte problem med den så verkar vara vissa konfigurationen.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Folk har rapporterat problem med denna driverversion (inte nödvändigtvis på Win 8.1) och "The Secret World", så kör ni det, undvik denna version tills vidare. Alla har dock inte problem med den så verkar vara vissa konfigurationen.

Varför ska man undvika denna version då den fungerar fläckfritt?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

GTX 770

Jag har ett ZOTAC Gtx770 2gb och jag tappade ca 20-30 fps !!

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF