Permalänk

PS3 vattenkylning?

Hej
jo jag har haft många problem med mitt ps3 där den överhettas och stäng av när jag har haft på det under en lång period. jag vill spela zombies på CoD:black ops och komma till högre ronder där jag måste ha på ps3 längre. Detta problem uppstår när jag kommer runt round 60-70 och det är rätt frustrerande att börja om.

Det jag undrar på är om det går att bygga upp ps3 chassit och lägga in en slags kylare. (jag vet inte om det går) Men vad trpr ni? går det? siktar på att komma till minst round 115 så jag måste ha på burken ett bra tag!

Visa signatur

“We were breaking, they were getting in, they breached the walls. In the middle of it We saw a lone child jump into the fight, and the men had regained their morale. Not because this child fought for Glory, Riches, or fame.
He did it for peace. He did it for his country. He did it for liberty.”
- Lucifer during the siege of Drand’ill

Permalänk
Medlem

Har du testat att öppna och göra rent från damm? Kan också vara värt att byta kylpastan.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk

Jag har ett slim (2 gen) och jag hade samma problem. Jag placerade då ett suddgummi under varje hörn på PS3:an. Detta minskade både ljud och ökade mängden luft.

Vattenkylning blir nog svårt då sockeln lär vara väldigt speciell. Om inte du är bra på metallarbete eller att det finns någon snubbe på e-bay så blir det nog problem.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Watercooling googlade lite snabbt, dock inte läst igenom det

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av TheTheriaProject:

Hej
jo jag har haft många problem med mitt ps3 där den överhettas och stäng av när jag har haft på det under en lång period. jag vill spela zombies på CoD:black ops och komma till högre ronder där jag måste ha på ps3 längre. Detta problem uppstår när jag kommer runt round 60-70 och det är rätt frustrerande att börja om.

Det jag undrar på är om det går att bygga upp ps3 chassit och lägga in en slags kylare. (jag vet inte om det går) Men vad trpr ni? går det? siktar på att komma till minst round 115 så jag måste ha på burken ett bra tag!

Det finns block anpassade för ps3. http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p13118_Alphaco...
Dock får man nog hitta på en egen lösning för att lösa radiator/pump osv på ett snyggt sätt.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk

Har en kompis som kör sin ps3 med vattenkylning och passiv radiator, så det borde ju gå

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk

Intressant!
ska nog ta mig en titt på mitt ps3, den sitter på sidan och inte på "Magen" så luft har den men jag ska nog öppna på den och se om det finns damm att ta bort. Eller så kan man testa med att spela med öppen mage och rygg eftersom den sitter på sidan...

Visa signatur

“We were breaking, they were getting in, they breached the walls. In the middle of it We saw a lone child jump into the fight, and the men had regained their morale. Not because this child fought for Glory, Riches, or fame.
He did it for peace. He did it for his country. He did it for liberty.”
- Lucifer during the siege of Drand’ill