Fpsen stiger inte över 60 varken med eller utan vsync

Permalänk
Medlem

Fpsen stiger inte över 60 varken med eller utan vsync

Tjosan! Har en 144hz skärm nu och tänkte att jag kan ju fula mig och lira lite cs ibland med polarna, dock märker jag ganska fort att när jag drar in på en server så stiger min fps inte över 60 hur jag än gör med vsync.. Det är bara i 1.6 också, alla andra spel rullar på i 144fps som dom ska... Någon vänlig själ som har någon aning om vad jag kan göra? Har testat att tvinga på vsync, ändrat fps_max till 250 och gl_vsync 1 och 0 är testat...

Någon som har fler tips på hur jag kan göra får gärna säga till!

Mvh Voffede!

Permalänk
Medlem

Vad har du för sladd och inställningar i Windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Vad har du för sladd och inställningar i Windows?

DVI, 144hz i windows, dock en helt annan upplösning... Haha brainfart om det är de som gör det

Permalänk
Medlem

fps_max <värde>

? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

fps_max <värde>

? ^^

250, står i första posten

Permalänk
Medlem

Högerklicka på spelet i steam, välj "Set launch options", prova att skriva "-freq 144" utan citationstecken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voffede:

250, står i första posten

Woups, läste lite för snabbt!

Hoppas det löser sig :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Athi:

Högerklicka på spelet i steam, välj "Set launch options", prova att skriva "-freq 144" utan citationstecken.

Det lustiga är att jag har det med...

Skrivet av Ashzala:

Woups, läste lite för snabbt!

Hoppas det löser sig :).

Haha alla gör det någon gång! Tackar!

Permalänk
Moderator
Moderator

Vet inte om det fungerar men hittade en forumpost som sade att följande ska skrivas i konsollen:

developer 1
gl_vsync 0
fps_max 250
fps_overdrive 1

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Vet inte om det fungerar men hittade en forumpost som sade att följande ska skrivas i konsollen:

developer 1
gl_vsync 0
fps_max 250
fps_overdrive 1

Funkade inte... Börjar tappa hoppet här...

Permalänk

Kolla i CCC ifall du har vsync igång där.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

Fick det att funka nu! Min cfg vägrade att ändras via console så jag fick ändra den i steam mappen. Tackar alla som velat hjälpa!

Permalänk
Medlem

Är väll så att du måste köra i Native upplösning för att ta del av 144hz vilket är 1920x1080 samt att en D-Dvi kabel behövs men det ska man få med vid inköpet av skärmen.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Voffede:

DVI, 144hz i windows, dock en helt annan upplösning... Haha brainfart om det är de som gör det

Dvi enbart klarar väl inte 120 fps ?
Det skall väl vara dvi-d kabel för att du skall kunna maxa ut?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Dvi enbart klarar väl inte 120 fps ?
Det skall väl vara dvi-d kabel för att du skall kunna maxa ut?

Öhh kablar är ingen grejj jag har superkoll på, de var iallafall den kabeln som följde med min BenQ XL2411T?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Dvi enbart klarar väl inte 120 fps ?
Det skall väl vara dvi-d kabel för att du skall kunna maxa ut?

givetvis menar han DVI-D, alla har inte 100% koll på skillnaden av de olika DVI varianterna och som han skrev i första posten så funkade det i alla andra spel.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.