Permalänk
Medlem

Vem lyssnar på en skäggig idiot som står och gapar som en....?! och om du inte vet vad som hänt sedan maj kanske du inte ska kommentera här lr?
Shit vad folk gnyr som små barnungar......!

Permalänk
Skrivet av Xi:

Vem lyssnar på en skäggig idiot som står och gapar som en....?! och om du inte vet vad som hänt sedan maj kanske du inte ska kommentera här lr?
Shit vad folk gnyr som små barnungar......!

Va inte så fördomsfull utan lyssna på vad han säger.. om du nu kan engelska? Det han säger stämmer ju faktiskt, vi vet inte till 100 vad som gäller med konsollen förens den har kommit ut i butik så att säga. Den enda som har rörts runt lite sedan maj är ju "ryktena" såklart.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Va inte så fördomsfull utan lyssna på vad han säger.. om du nu kan engelska? Det han säger stämmer ju faktiskt, vi vet inte till 100 vad som gäller med konsollen förens den har kommit ut i butik så att säga. Den enda som har rörts runt lite sedan maj är ju "ryktena" såklart.

nej

i princip så har de ändrat på allt efter E3. för att de betedde sig som ignoranta idioter mot sina kunder....

att de fortfarande inte går att lita på stämmer dock, samt att de fortfarande är väldigt USA-centriska och bryr sig inte mycket om marknaden utanför USA

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Där har ni förklaringen till varför man inte ska köpa Xbox One..

http://www.youtube.com/watch?v=lKm94T0jfzQ

Ja, verkligen, där har vi anledningen... För att folk som svär vartannat ord inte gillar det. Vilken pajas.

Orkade bara lyssna på 3 minuter men det är väl mer eller mindre bekräftat att man inte måste vara online var 24:e timme? Orkade som sagt inte lyssna mer men den bubblan kan vi väl ta hål på.

Personligen har jag inte bestämt mig helt än, har alltid varit en Xbox-man men nu är det oklart. Dessutom känner jag otroligt få med Xbox och väldigt många med PS...

Permalänk
Skrivet av Apachi:

Ja, verkligen, där har vi anledningen... För att folk som svär vartannat ord inte gillar det. Vilken pajas.

Orkade bara lyssna på 3 minuter men det är väl mer eller mindre bekräftat att man inte måste vara online var 24:e timme? Orkade som sagt inte lyssna mer men den bubblan kan vi väl ta hål på.

Personligen har jag inte bestämt mig helt än, har alltid varit en Xbox-man men nu är det oklart. Dessutom känner jag otroligt få med Xbox och väldigt många med PS...

Ja alla är vi olika, själv har jag grymt mycke tålamod och jag struntar ifall nån svär för det är hur personen uttrycker sig och vad han menar som spelar rollen.
Mmh, det där med "alltid uppkopplad" grejen undrar jag med, har snubben i videon rätt eller ej :/?
Jag har också alltid haft Xbox ända sen 2001 typ när första kom ut och skulle aldrig få för mig att köpa skräp som PS...

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Ja alla är vi olika, själv har jag grymt mycke tålamod och jag struntar ifall nån svär för det är hur personen uttrycker sig och vad han menar som spelar rollen.
Mmh, det där med "alltid uppkopplad" grejen undrar jag med, har snubben i videon rätt eller ej :/?
Jag har också alltid haft Xbox ända sen 2001 typ när första kom ut och skulle aldrig få för mig att köpa skräp som PS...

Han har fel, inget i videon stämmer. Spelhanteringen på Xbox One fungerar precis likadant som den gör på ps4 nu. Microsoft gjorde om nästan all sin policy efter E3.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Orchid is back! Ser ut som att jag måste skaffa ett Xbox One nu.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Han har fel, inget i videon stämmer. Spelhanteringen på Xbox One fungerar precis likadant som den gör på ps4 nu. Microsoft gjorde om nästan all sin policy efter E3.

Det va skönt att höra :). Och det där med att man måste betala för att kunna spela xbox och 360 spel då, stämmer det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Det va skönt att höra :). Och det där med att man måste betala för att kunna spela xbox och 360 spel då, stämmer det?

Du kan inte spela Xbox 360 spel på Xbox One, kvittar hur mycket du betalar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite storleksjämförelser, vet dock inte om det stämmer 100%.

Permalänk
Medlem

ser inte helt rätt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

2 första bilderna stämmer garanterat inte. Den 3:e bilden är rätt så exakt tror jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Xbox One bokat från Deutschland! Bara 69 dagar kvar nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Bokade Xbox One för ett tag sedan från tyska Microsoftstore. Den är dock slut nu.
Hade även bokat att PS4 från Amazon men avbokade den för ett par dagar sedan.

Forza 5 är givet, vill ha Limited Edition för allt smågodis (som man kommer ångra om man hade köpt standard versionen).
Eftersom jag sätt dig i Forza trådar så undrar jag om du köper vanliga versionen?

Permalänk
Medlem

Avbokade precis min Ps4 då min projektor gick sönder... Får se vad det kostar.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Hur mycket betalade du och vart beställde du ifrån?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Avbokade precis min Ps4 då min projektor gick sönder... Får se vad det kostar.

som det ser ut nu så kan du antagligen sälja din PS4 med vinst om du får den på releasedagen

Permalänk
Medlem

Kan ju säga såhär att jag har alltid lirat på Xbox. Anledningen till det är väl främst för att jag alltid tyckt handkontrollerna är så mycket mer ergonomiska när man spelar en längre stund. Dessutom så har alltid Halo och Microsofts grymma online community lockat mig.

Nu när jag ser på de kommande konsolerna så är jag inte speciellt insatt då jag gått över till dator helt och hållet, men är nu sugen på att byta upp min spelkonsol. Mest för spel som helt enkelt skall spelas på TV för att få den rätta känslan.
I dagsläget blir det nog ett PS4 då jag tycker det känns som att Microsoft tabbar sig mer och mer innan release av Xbox One och dom har inte lika mycket att erbjuda dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Bokade Xbox One för ett tag sedan från tyska Microsoftstore. Den är dock slut nu.
Hade även bokat att PS4 från Amazon men avbokade den för ett par dagar sedan.

Forza 5 är givet, vill ha Limited Edition för allt smågodis (som man kommer ångra om man hade köpt standard versionen).
Eftersom jag sätt dig i Forza trådar så undrar jag om du köper vanliga versionen?

Skrivet av Oggmeiler:

Hur mycket betalade du och vart beställde du ifrån?

Bokade från Amazon.de, gick på 525 euro med frakt. Bokade därifrån eftersom Tyskland har likadan ström kontakt som Sverige, så slipper man konverterare. Har beställt Forza 5 LE på game.co.uk kostade 60 pund.

Permalänk

PS4 då Xbox One inte känns tillräckligt genomtänkt, lite för hastigt gjord känns det som...

Permalänk

PS4, har alltid kör PS och gillart, dessutom ser jag fram emot DriveClub!

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

det här med miracast börjar jag nog bli lite intresserad av tror jag.
xbox one kopplad till min hembioreciever som är kopplad till tvn. sätt på xbox, reciever, tv, lägg sig i soffan med en t.ex. surface pro och dra igång en film i plex, och få det med 5.1 ljud samt upp på tvn. det tycker jag låter trevligt. någon som kan säga nåt om det ska funka så eller inte?

annars, vad kommer xbox ha för möjligheter/restriktioner? min xtreamer har varit döende länge men jag inte riktigt haft ork/lust att köpa ny mediaspelare eller htpc. så skulle man kunna spela upp filmer via nätet direkt eller via t.ex. plex så skulle det vara fint. alternativt att man kör miracast

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

http://www.youtube.com/watch?v=Y_f_ahmAESI

http://www.youtube.com/watch?v=vvMGKnaa3OA

http://www.youtube.com/watch?v=k9dKdxaYaas

Sen har vi ju PSN som blev hackat också http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Network_outage

Glöm inte Sony plockade bort funktioner från PS3 efter att det släppts, Other OS.

Microsofts RROD va ju ett extremt stort problem http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_technical_problems

Allt detta och ni litar fortfarande så mycket på Sony och Microsoft att ni förhandsbokar.

Jag köper helt och hållet det du säger.. Att man riskerar att förbeställa ett stycke gris förpackad i en säck.
Dock lyckades jag bara ta mig igenom 75% av första klippet som du länkade till eftersom det var så uppenbart subjektivt. Det går att vara rätt duktig när man sitter med facit i hand och det gör det även enklare att vinkla och utelämna rätt saker för att framhäva en poäng.
Det finns säkerligen liknande klipp för 360n som visar lika "fult" spel från PS-boysen.

Men ser man mellan skitsnacket så kvarstår fortfarande faktumet att nästan samtliga företag gör vad de kan för att få en så lyckad lansering som möjligt. Det är inget nytt. OM sonys uppdaterade(?) villkor innebär något annat för slutkonsument än vad de tidigare påstått så tror jag mycket väl att de har en del dålig karma på väg åt deras håll. Men det återstår ju att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

nej

i princip så har de ändrat på allt efter E3. för att de betedde sig som ignoranta idioter mot sina kunder....

att de fortfarande inte går att lita på stämmer dock, samt att de fortfarande är väldigt USA-centriska och bryr sig inte mycket om marknaden utanför USA

Självklart ska dom fokusera först och främst på USA där 50% av antalet konsoller år sålda plus att USA står för förmodligen 75-80% av alla inkomster för Xbox sektorn. Något annat vore väl idiotiskt.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Inaktiv

Japan är fortfarande överlägset störst dock, smart av Sony att satsa på övriga världen mer faktiskt, medans M$ gjorde misstaget att bygga en USA-box. Många i övriga världen kommer inte köpa Xb1 enbart för att den är en storsatsning byggd på det amerikanska kabel tv systemet. Down under är många stort besvikna på en gimped box, det är en kaka på 10,4 miljoner beräknade enheter som man bara borstar bort, lite feltänk imho..

Sony har även de gjort misstaget med Ps4 att de missade en *större* satsning på media, vilket är lite lustigt då många Ps3'or köptes som Blueray spelare i första hand. Tycker båda företagen har gjort missar, men Ps4'an är starkare, samt kommer nog knata iväg en hel del före Xbone.

http://www.itcandor.com/gaming-console-q212/

Sedan vart det en glad överraskning att alla kompisar hamnar på Ps4, ingen vill köpa Xbone..

Permalänk
Medlem

Vadå USA-box. TV funktionaliteten fungerar även i Sverige, sluta skriv fel..

Permalänk
Inaktiv

Har du amerikansk kabel tv hemma? Finns ett par smärre skillnader som tyvärr gör att det mesta av funktionaliteten vid TV tittande enbart fungera i USA.

Detta är ganska välkänt, gäller både Xb1 och Ps4.

"Xbox One: live TV available in US only at launch, requires separate device ..." http://www.vg247.com/2013/05/21/xbox-one-live-tv-available-in...

Permalänk

I mitt fall så har jag inte kabel-TV alls, så sådana funktioner intresserar mig inte.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Skrivet av anon173292:

Har du amerikansk kabel tv hemma? Finns ett par smärre skillnader som tyvärr gör att det mesta av funktionaliteten vid TV tittande enbart fungera i USA.

Detta är ganska välkänt, gäller både Xb1 och Ps4.

"Xbox One: live TV available in US only at launch, requires separate device ..." http://www.vg247.com/2013/05/21/xbox-one-live-tv-available-in...

Du kommer kunna se på tv i sverige oxså, bara koppla digital boxen i hdmi in

Visa signatur

Jobb jobb mera jobb!😒

Permalänk
Medlem