Vad är en likvärdig tv (drulleförsäkring)

Permalänk

Vad är en likvärdig tv (drulleförsäkring)

Hej Allihopa!

Jag köpte min TV på Expert, en Samsung UE46B6050. Samtidigt tecknade jag en femårig drulleförsäkring som skulle täcka alla typer av skador.
Själva tvn kostade då runt 20tusen och försäkringen 3500kr.
Tvn gick sönder och gick ej att reparera pga att det finns inga reservdelar. Jag fick hem en Rekvisition (Gefvert) att jag ska hämta ut en ny Tv hos Siba.
Här kommer själva problemet, dom menar att det är prestandan på tvn som gäller och visst jag höll med, men min gamla Samsung var en ultratunn, dvs den var endast 30mm djup utan stativ.
Jag menar att tekniken att göra en såpass tunn tv borde räknas som "prestanda" el likvärdigt, Jag vill liksom inte få en tv som är 47mm djup, vilket är 35% tjockare tv än vad jag hade även om den säkert har bättre en bild, utan jag vill givetvis att dom endast tittar på en som är 30mm djup el mindre såklart.

Är jag ute o cyklar för att kräva detta?

Ersättningstv dom ville ge mig var Samsung UE46F6515

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem

OM den gamla marknadsfördes som en ultra tunn så skulle jag nog vara jobbig kund. Annars är det nog så som de säger att det är likvärdig prestanda som gäller. Dvs en 15k tv för 2 år sedan är typiskt en 5k idag ungefär.....

Mina föräldrar råkade ut för samma sak nämligen...

mvh
/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Likvärdig prestanda innefattar även storlek i mina ögon.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte vad som faktiskt gäller men om en anledning till ditt köp av din TV var just att den var såpass tunn så tycker jag nog att det ska vara ett argument för vad du ska ha i utbyte.
Vad säger SIBA själva? För jag antar att du tog upp detta med dem?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Siba ville ge mig den tv jag länka i första inlägget! runt 8 tusen

Kolla på Samsung egna Produktsida

Samsungs Egna sida UE46N6050

ProduktegenskaperVisa alla
Ultra Slim LED TV

SAMSUNGs Ultra Slim LED är upp till 70% tunnare än en traditionell LCD TV. Det är tack vare den nya LED-tekniken som TV:n kan bli så tunn som 3 cm.

Jag menar detta är prestanda för mig iaf.. jag vill inte få en tjockare tv..

Siba menar att tjockleken inte har med saken o göra.. att jag ändå får en bättre tv än vad jag hade.. men jag vill fortfarande ha en LIKNANDE tv som jag hade..dvs en som är 3cm tjock !

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dalmatinac:

Hej Allihopa!

Jag köpte min TV på Expert, en Samsung UE46B6050. Samtidigt tecknade jag en femårig drulleförsäkring som skulle täcka alla typer av skador.
Själva tvn kostade då runt 20tusen och försäkringen 3500kr.

Lite off-topic; men ett tips inför framtiden är att teckna en vettig hemförsäkring med bra "drulle"-tillägg istället för en sån särskild försäkring för t ex din TV, så täcker den all din hemelektronik och inte bara TV:n utan att kosta mer än vad du betalar för din hemförsäkring i nuläget plus de där 3500 kronorna.

Om du bara får en TV för 8000:- på en försäkring som kostade 3500kr har du blivit blåst.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Lite off-topic; men ett tips inför framtiden är att teckna en vettig hemförsäkring med bra "drulle"-tillägg istället för en sån särskild försäkring för t ex din TV, så täcker den all din hemelektronik och inte bara TV:n utan att kosta mer än vad du betalar för din hemförsäkring i nuläget plus de där 3500 kronorna.

Om du bara får en TV för 8000:- på en försäkring som kostade 3500kr har du blivit blåst.

Lätt o vara efterklok... säljaren på Expert sa att vi skulle få en tv värd 23tusen.. inte en tv som skulle vara likvärdigt i prestanda så visst jag har blivit blåst som är omöjligt att bevisa.. men jag försöker göra så jag iaf får en så bra tv som möjligt .. därav jag titta på djupet på själva tvn då den marknadsfördes som Ultra Tunn LED.. obs detta var för ca 4års sen som vi köpte tvn

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dalmatinac:

Lätt o vara efterklok... säljaren på Expert sa att vi skulle få en tv värd 23tusen.. inte en tv som skulle vara likvärdigt i prestanda så visst jag har blivit blåst som är omöjligt att bevisa.. men jag försöker göra så jag iaf får en så bra tv som möjligt .. därav jag titta på djupet på själva tvn då den marknadsfördes som Ultra Tunn LED.. obs detta var för ca 4års sen som vi köpte tvn

Jo, det är ju lätt att vara efterklok. Också därför jag gav tipset inför nästa gång det köps prylar
Det är med få undantag som de där försäkringarna försäljarna mer än gärna prackar på en är värda pengarna.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

den ersättningstvn du fick är ju bättre? visst är den något tjockare men betydligt mycket snyggare! Om man kollar på kostnaden då och nu så är det ju stor skillnad, ja, men tvns värde dyker ner så fort du har köpt den. Köpte en panasonic 52 tum för ca 23000, bara ett år efter är den knappt värd en tusing..

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buzz996:

den ersättningstvn du fick är ju bättre? visst är den något tjockare men betydligt mycket snyggare! Om man kollar på kostnaden då och nu så är det ju stor skillnad, ja, men tvns värde dyker ner så fort du har köpt den. Köpte en panasonic 52 tum för ca 23000, bara ett år efter är den knappt värd en tusing..

Med en bra hemförsäkring är den fortfarande värd 23000:- efter ett år (i flera år, till och med)...minus självrisken och premien man betalat in då, givetvis.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Visst har utseende inverkan på vad som är "Likvärdigt" och som utgångspunkt bör man ha vad kunder anser är värdefullt. Dock skulle jag trots detta anse att den nya TV:n är likvärdig med den gamla. Skillnaden är inte särskilt stor även om den gamla var något tunnare. Dessutom är den nyare rent tekniskt sett bättre vilket väger in även om du skulle anse att det inte är det viktigaste. Du skulle nog knappast acceptera en tunnare TV med betydligt sämre prestanda.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar med skadereglering och skulle nog anse att du är skäligt ersatt om de endast tar hänsyn till bild/ljud etc.

Däremot så finns det dock en del ARN ärenden där försäkringstagare fått gehör för åsikter av detta slag. Så mitt tips att gå vidare med det, be om en överprövning där du hävdar att du köpte teven för dess yttre likväl som dess inte funktioner.

Vad avser försäkringen? Det brukar stå i villkoren vad de ersätter med vid skador.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Skrivet av thomas_skane:

Visst har utseende inverkan på vad som är "Likvärdigt" och som utgångspunkt bör man ha vad kunder anser är värdefullt. Dock skulle jag trots detta anse att den nya TV:n är likvärdig med den gamla. Skillnaden är inte särskilt stor även om den gamla var något tunnare. Dessutom är den nyare rent tekniskt sett bättre vilket väger in även om du skulle anse att det inte är det viktigaste. Du skulle nog knappast acceptera en tunnare TV med betydligt sämre prestanda.

Jo men frågan är.. borde det rimligen inte vara svårare o dyrare och göra en tv smalare.. det är ju detta jag utgår ifrån. Dvs tekniken att få den så smal borde vara dyrare därav att oftast smalare tv's är dyrare än tjockare?! kan ju ha megafel så jag reserverar mig lite

Skrivet av Killer7:

Jag jobbar med skadereglering och skulle nog anse att du är skäligt ersatt om de endast tar hänsyn till bild/ljud etc.

Däremot så finns det dock en del ARN ärenden där försäkringstagare fått gehör för åsikter av detta slag. Så mitt tips att gå vidare med det, be om en överprövning där du hävdar att du köpte teven för dess yttre likväl som dess inte funktioner.

Vad avser försäkringen? Det brukar stå i villkoren vad de ersätter med vid skador.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr har jag inget sånt förutom att dom på siba nämner en likvärdig tv i prestanda.. Vad nu prestanda innebär är ju lite som päron o äpplen..
tycker att eftersom tvn marknardfördes som en Ultra Tunn Led..varför skulle jag vilja bara ha nu en som bara är tunn.. prestandan i denna tvn ligger ju att den just är Ultra Tunn.. inte enbart tunn. annars hade jag kunnat köpa en tv för 10tusen för 4års sen inte för 20 tusen.. fullt medveten att den dom erbjuder är givetvis bättre.. men jag vill också att den ska uppfylla det ultratunna!

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dalmatinac:

Hej Allihopa!

Jag köpte min TV på Expert, en Samsung UE46B6050. Samtidigt tecknade jag en femårig drulleförsäkring som skulle täcka alla typer av skador.
Själva tvn kostade då runt 20tusen och försäkringen 3500kr.
Tvn gick sönder och gick ej att reparera pga att det finns inga reservdelar. Jag fick hem en Rekvisition (Gefvert) att jag ska hämta ut en ny Tv hos Siba.
Här kommer själva problemet, dom menar att det är prestandan på tvn som gäller och visst jag höll med, men min gamla Samsung var en ultratunn, dvs den var endast 30mm djup utan stativ.
Jag menar att tekniken att göra en såpass tunn tv borde räknas som "prestanda" el likvärdigt, Jag vill liksom inte få en tv som är 47mm djup, vilket är 35% tjockare tv än vad jag hade även om den säkert har bättre en bild, utan jag vill givetvis att dom endast tittar på en som är 30mm djup el mindre såklart.

Är jag ute o cyklar för att kräva detta?

Ersättningstv dom ville ge mig var Samsung UE46F6515

När det gäller ersättning beror det helt på försäkringens villkor.
Den stora fråga är dock om du har fått en likvärdig vara..... Om 47mm vs 30mm är en väsentlig nackdel/fel för kunden skulle jag säga nej. Ponera att du hade byggt en fake vägg och fällt in tv:n i väggen, då är det väldigt jobbigt att få en tjockare tv (kasst exempel men du förstår vad jag menar). En 47mm skärm ser ju betydligt klumpigare ut än en 30mm så jag skulle nog försätta klaga så om man bara tittar på design har du inte fått en likvärdig skärm.

EDIT: Såg att tv:n är äldre än 3 år så ingen reklamationsrätt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Denna ska du ha, den är mest lik avseende tjocklek:
http://www.siba.se/product/13236716/ue46f7005-46-smart-led-tv...

Permalänk
Skrivet av junkan:

Denna ska du ha, den är mest lik avseende tjocklek:
http://www.siba.se/product/13236716/ue46f7005-46-smart-led-tv...

Exakt .. precis min mening.. men dom erbjöd mig denna http://www.siba.se/product/13235126/ue46f6515-vit-46-smart-led-tv-med-3d-

Jag tycker inte den är likvärdig min gamla... den Samsung 6serien.. utan jag är mer inne på den 7serien

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem

Får du lägge imellan själv om du önskar dyrare tv? Kanske ett alternativ för dig om det inte löser sig.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Vilket företag är försäkringsgivare? Kolla med det företaget direkt, det kan vara värt ett försök

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Skrivet av roosterx:

Får du lägge imellan själv om du önskar dyrare tv? Kanske ett alternativ för dig om det inte löser sig.

Nej ..för jag har liksom redan pröjsat 3500 för försäkringen.. plus mellanskillnad blir det för mkt ..

Skrivet av Killer7:

Vilket företag är försäkringsgivare? Kolla med det företaget direkt, det kan vara värt ett försök
Skickades från m.sweclockers.com

det är Gefvert.. men jag har pratat med dom och dom sa att det är butiken som bestämmer ersättningsprodukten.. sen pratar väl butiken med dom.? vad vet jag.. butiken var det svar jag fick från dom

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Hedersmedlem

Om tjockleken var en sådan viktig parameter så kan du utan problem hävda att det var en av de viktiga parametrarna vid köpet av den förra. Det finns gott om TV-apparater från t ex Samsung som inte är tjockare än 30mm och SIBA har ett par stycken. De kanske kostar något mer än den de länkade till men som sagt, du kan nog stå på dig angående funktion.

Sen är den du har blivit erbjuden väldigt trevlig och mkt bättre på i stort sett varje område utan kanske just att den är något tjockare så om det inte bara handlar om principen så tycker jag du får en mkt bra ersättnings-TV. Lite nyfiken vad som gör att du fokuserar så mkt på de extra 17 mm att du inte ens tycker en bättre bild spelar någon roll? Jag minns inte hur 2009-års samsung är (tror min gamla var lite äldre) men de nyaste har väl hdmi-portarna så du kan sätta TV'n mkt närmare väggen vilken gör att den ändå känns väldigt tunn.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dalmatinac:

Exakt .. precis min mening.. men dom erbjöd mig denna http://www.siba.se/product/13235126/ue46f6515-vit-46-smart-led-tv-med-3d-

Jag tycker inte den är likvärdig min gamla... den Samsung 6serien.. utan jag är mer inne på den 7serien

Det enda som inte är likvärdigt är väl just tjockleken. I övrigt så ser det ut på Prisjakt att det är en stor skillnad. Du får trådlöst nätverk, 3D-stöd, mkt bättre Smart-TV etc. Jag har uppgraderat Samsung TV under åren och det är en stor skillnad på en TV från 2009 (som din första väl var enligt release-datum på prisjakt) och en från 2013. Men jag kan missa något? Jag hade ingen sån där ultra-tunn utan en av deras lite tjockare.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Skrivet av Björn Endre:

Om tjockleken var en sådan viktig parameter så kan du utan problem hävda att det var en av de viktiga parametrarna vid köpet av den förra. Det finns gott om TV-apparater från t ex Samsung som inte är tjockare än 30mm och SIBA har ett par stycken. De kanske kostar något mer än den de länkade till men som sagt, du kan nog stå på dig angående funktion.

Sen är den du har blivit erbjuden väldigt trevlig och mkt bättre på i stort sett varje område utan kanske just att den är något tjockare så om det inte bara handlar om principen så tycker jag du får en mkt bra ersättnings-TV. Lite nyfiken vad som gör att du fokuserar så mkt på de extra 17 mm att du inte ens tycker en bättre bild spelar någon roll? Jag minns inte hur 2009-års samsung är (tror min gamla var lite äldre) men de nyaste har väl hdmi-portarna så du kan sätta TV'n mkt närmare väggen vilken gör att den ändå känns väldigt tunn.

Det är en ren principsak.. och om jag har rätt till en bättre tv varför ska jag nöja mig med en sämre även om den nu råkar vara bättre än min gamla. Som sagt därför jag har temat uppe för att se ifall jag har rätt eller fel.. och så får jag ju kontakta konsumentverket och kolla vad dom har att säga.. och gräva i vad Gefverts försäkringsvillkor.. för dom har jag förnärvarande inte

Edit: För mig är Smarttv rätt värdelöst och 3d är skit hahaha så personligen bryr jag mig inte om dessa funktioner

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalmatinac:

det är Gefvert.. men jag har pratat med dom och dom sa att det är butiken som bestämmer ersättningsprodukten.. sen pratar väl butiken med dom.? vad vet jag.. butiken var det svar jag fick från dom

Det var ju tråkigt. Hoppas det löser sig för dig! Mitt tips om du känner dig orättvist behandlad, ta ärendet till ARN.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Hedersmedlem

Vänta nu, detta är ju försäkringsärende så det handlar väl egentligen om vad villkoren säger. Det har inget att göra med konsumenträtt väl. Så jag är förresten interiktigt säker på att du kan kräva vad som helst.

Sen tycker jag du motsäger dig själv. "Varför ska jag nöja mig med en sämre även om den råkar vara bättre än min gamla". Det är ju en stor motsägelse. Av alla funktioner som finns på TV'n, från bildkvalitet till Smart-TV funktion, stöd för 3D, trådlöst nätverk, ceritiferad DNLa etc etc så är det en punkt som den är lite "sämre" än den gamla och det hänger du så pass mkt upp dig att du vill driva detta?

Jaja, eftersom det är ett försäkringsärende så får jag nog erkänna att jag inte riktigt vet vad som gäller. När jag svarade först fick jag för mig det var ett reklamationsärende.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Skrivet av Killer7:

Det var ju tråkigt. Hoppas det löser sig för dig! Mitt tips om du känner dig orättvist behandlad, ta ärendet till ARN.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack.. Jag känner ju inte att jag får den tv jag borde.. får ta en diskussion igen med SIBA så får vi se vad det leder till .. som sagt jag kan lätt ta det till ARN om det behövs..

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Skrivet av Björn Endre:

Vänta nu, detta är ju försäkringsärende så det handlar väl egentligen om vad villkoren säger. Det har inget att göra med konsumenträtt väl. Så jag är förresten interiktigt säker på att du kan kräva vad som helst.

Sen tycker jag du motsäger dig själv. "Varför ska jag nöja mig med en sämre även om den råkar vara bättre än min gamla". Det är ju en stor motsägelse. Av alla funktioner som finns på TV'n, från bildkvalitet till Smart-TV funktion, stöd för 3D, trådlöst nätverk, ceritiferad DNLa etc etc så är det en punkt som den är lite "sämre" än den gamla och det hänger du så pass mkt upp dig att du vill driva detta?

Jaja, eftersom det är ett försäkringsärende så får jag nog erkänna att jag inte riktigt vet vad som gäller. När jag svarade först fick jag för mig det var ett reklamationsärende.

Grejen med försäkringsärendet är ju likvärdig prestanda .. Men vad är likvärdig prestanda.. Ska jag köpa en fälg på 22" med däck på 250 men försäkringen säger du ska få bara 225.. däcket är lika bra men är det samma sak? inte för mig.. min tv var Ultra Tunn-.. dvs det var en av anledningarna jag tyckte den var så cool..för den var just så cool. Frågan här är ju om tjockleken kan räknas som prestanda.. vilket jag anser.. det är ju detta argumentet jag har

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Hedersmedlem

När köpte du tv:n??????

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalmatinac:

Grejen med försäkringsärendet är ju likvärdig prestanda .. Men vad är likvärdig prestanda.. Ska jag köpa en fälg på 22" med däck på 250 men försäkringen säger du ska få bara 225.. däcket är lika bra men är det samma sak? inte för mig.. min tv var Ultra Tunn-.. dvs det var en av anledningarna jag tyckte den var så cool..för den var just så cool. Frågan här är ju om tjockleken kan räknas som prestanda.. vilket jag anser.. det är ju detta argumentet jag har

Om det faktiskt är så viktigt för dig (vilket de flesta personerna inte kan förstå) så skulle jag rekommendera dig att stå på dig. Om du bara gör det för att få en bättre TV så är det kanske dags att sluta nu.

Men som sagt. Om de där 1.5cm är viktiga, stå på dig!

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av screamin-daemon:

När köpte du tv:n??????

Står i tråden

Skrivet av dalmatinac:

Lätt o vara efterklok... säljaren på Expert sa att vi skulle få en tv värd 23tusen.. inte en tv som skulle vara likvärdigt i prestanda så visst jag har blivit blåst som är omöjligt att bevisa.. men jag försöker göra så jag iaf får en så bra tv som möjligt .. därav jag titta på djupet på själva tvn då den marknadsfördes som Ultra Tunn LED.. obs detta var för ca 4års sen som vi köpte tvn

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Kent:

När köpte du tv:n??????

Tvn köptes 2009.. så att ha en led då som bara var 3cm tjock var en stor grej då.

Skrivet av Waloth:

Om det faktiskt är så viktigt för dig (vilket de flesta personerna inte kan förstå) så skulle jag rekommendera dig att stå på dig. Om du bara gör det för att få en bättre TV så är det kanske dags att sluta nu.

Men som sagt. Om de där 1.5cm är viktiga, stå på dig!

Det låter kanske lamt men jag anser det.. försöka duger iaf!

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]