Permalänk

Temps på en i7 3770k H90 kylare?

Tjena,

Tänkte börja klocka min i7 3770k lite, körde ett prime95 test först för att kolla vilka grader man kom upp i. Efter cirka 5 min i prime med full load landar maxtempen på 62 grader och medel runt 60.

Jag kör alltså en H90 kylare med stock klock på 3.5 ghz (4.2 ghz boost). Är detta normala temps? Är lite högre än vad jag förväntade mig för en stock-cpu.

Kanske jag som satt på kylaren helt o helvete eller för mycket kylpasta. Någon som kanske har en 3770k här som kan jämföra?

Tack på förhand!

Visa signatur

wazzoo

Permalänk
Keeper of the Bamse

i7 med hyperthreading, då blir det varmt 60 grader tycker inte jag låter så speciellt varmt. Prime95 eldar ju på rätt ordentligt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

60 grader är bra. Inte kört min 3770k på stock-clock på länge men det låter okej hur som helst.

Permalänk

Helt ok temps i prime, samma som jag hade med min H60 Dock går min i 4,6GHz med 65 i temp med en medel på 64 Har nu en ny kylare så den kyler ännu bättre. men har inte testat prime ännu med den

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk

Tydligen så är inte 4,2ghz stock utan det var mitt moderkort som använt sin "auto OC" thingie som pungade upp den till 4,2ghz vid load. Så 60 grader får man väl säga är rätt okej ändå. Ska försöka få upp prollen till 4,5-4,7 ghz idag och se vilka temps jag landar på

Visa signatur

wazzoo

Permalänk

Mm försökte få upp min till 4,6 ghz idag. Fick temps på nästan 80 grader i prime. Men de tempsen kommer man ju typ aldrig upp i annars. Dock så blev det inte särskilt stabilt, skype crashade konstant hit o dit.. xD

Visa signatur

wazzoo