AMDs nya kort, Jag blir så glad

Permalänk
Medlem

AMDs nya kort, Jag blir så glad

Jag börjar med att säga att jag aldrig kommer skruva in ett AMD i min burk. Jag erkänner att jag är en Nvidia fanboy, hellre död än röd

Men jag läser om AMDs nya planerade flaggskepp och är riktigt imponerad, men framför allt glad.

Konkurrens är något vi alla borde älska och eftersträva. Det ger oss bättre produkter oavsett vilket läger man tillhör. Nvidia kommer släppa något som sopar banan med AMD och sen gör AMD samma med Nvidia, och så rullar det på. De enda som gråter är våra plånböcker.

Jag är lika stor Intel fan som jag är Nvidia och jag hoppas innerligt att AMD spöar skiten ur dem snart. Då händer samma sak som ovan.

AMD ger mig bättre produkter helt enkelt.

Är det bara jag som tänker så här?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Nej, finns dock mer än en tråd som är i princip identisk som den här, men jag håller med dig.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Nej, finns dock mer än en tråd som är i princip identisk som den här, men jag håller med dig.

Klantigt av mig. Tråden ligger i moderatorernas händer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Hehe, dock alltid trevligt med lite nya trådar ändå. Även om dem handlar om samma saker

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Jag brukar kolla först. Skyller på att jag ligger på sjukan och att OxyNorm is a hell of a drug

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Hehe, dock alltid trevligt med lite nya trådar ändå. Även om dem handlar om samma saker

Oftast...
Tänker mest på vad folk ska uppgradera till bf4...

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag Nvidia mer än AMD, men i slutändan köper jag alltid AMD. Bara för att dom brukar nästan alltid ha bättre prestanda per valuta.

Hoppas att Nvidia börjar konkurrera med AMD på den fronten, hade varit grymt trevligt.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Ja hoppas AMD kan komma igen lite.. På grafikkorts sidan är det väl hyfsat men på processor sidan är det dock kört känns det som ..

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Avstängd

För mig har Nvidia och Intel alltid varit de feta bankmännen som lever på kaviar och kundernas förtroende...och det är fortfarande så! AMD kan men kunderna kan ej Bara en massa fanboys som inte ser klart och tydligt att AMD säljer för ett bättre pris!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Kan nog tänka mig att förlåta AMD för min dåliga erfarenhet med 5850 CF med tanke på att dom introducerat Mantle som ska vara öppen för alla.
Hoppas det kommer att revolutionera prestandan samt göra konsol portningar bättre.

Men är på samma spår, hoppas att AMDs nya kort kan prestera för bra pris så Nvidia får lite eld i röven!

Permalänk
Medlem

Jag räknar aldrig prestanda/krona. Genom åren har Intel/Nvidia givit mig den bästa upplevelsen och minst strul. Att vara fanboy som jag redan erkänt att jag är, är samma som att hålla på ett sportlag i vått och torrt.

Modo och Ferrari btw. De är också de enda sporter jag bryr mig om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Oftast...
Tänker mest på vad folk ska uppgradera till bf4...

Haha kan inte annat än att hålla med dig.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Ja hoppas AMD kan komma igen lite.. På grafikkorts sidan är det väl hyfsat men på processor sidan är det dock kört känns det som ..

De ligger efter just nu, men kört är det inte. För det första så är Intel rätt långsamma i utveckling just nu. Jag menar Haswell-E 2015, kom igen.
För det andra borde väl AMD få en bra cashinjection i och med next-gen konsollerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på fanboys. Om något är bättre än något annat varför inte köpa det istället?
Nästan som märkeskläder, att man köper inte från vissa märken för dom ger ingen "status".

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

Förstår mig inte på fanboys. Om något är bättre än något annat varför inte köpa det istället?
Nästan som märkeskläder, att man köper inte från vissa märken för dom ger ingen "status".

Håller med dig.
Är 3x 680 bättre en 3x 7970 köper jag ju dom eller tvärt om.

Jävla skillnad och jämföra hårdvara med sport lag.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Håller med dig.
Är 3x 680 bättre en 3x 7970 köper jag ju dom eller tvärt om.

Jävla skillnad och jämföra hårdvara med sport lag.

Kul med olika åsikter. Jag står dock bakom min liknelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Jag försökte se presskonferensen men som vanligt så blir jag besviken på AMD. Korten är säkert fina, men 5 minuter kortsnack och resten reklam i 2 timmar, snälla rara lilla barn!

Ska tillägga att jag kört AMD i flera år, och korten har aldrig levt längre än 8 månader. Nånting pajjar alltid. Drivrutinerna är dessutom en katastrof..
Skaffade ett Nvidia 660 efter att ha lessnat för sista gången, det har rullat stadigt i 1½ år utan minsta lilla gnäll varken från hårdvara eller mjukvara. Vet inte om jag är från en liten grupp men jag väljer stabilitet över kraft vilken dag som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Nej, finns dock mer än en tråd som är i princip identisk som den här, men jag håller med dig.

Denna tråd är dock Lustigkurre Edition.

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Jag försökte se presskonferensen men som vanligt så blir jag besviken på AMD. Korten är säkert fina, men 5 minuter kortsnack och resten reklam i 2 timmar, snälla rara lilla barn!

Ska tillägga att jag kört AMD i flera år, och korten har aldrig levt längre än 8 månader. Nånting pajjar alltid. Drivrutinerna är dessutom en katastrof..
Skaffade ett Nvidia 660 efter att ha lessnat för sista gången, det har rullat stadigt i 1½ år utan minsta lilla gnäll varken från hårdvara eller mjukvara. Vet inte om jag är från en liten grupp men jag väljer stabilitet över kraft vilken dag som helst.

Och för mig är det motsatsen, den gången jag väl skaffar Nvidia(GTX 580) så blir det bara problem. Så byte tillbaks till AMD, voila inga problem alls. Mina 6950(6970) höll i två år innan ett av dom pajade, andra rullar ännu och kanske livstiden minskade tack vare att dom flashades till 6970. Dock så blir det byte strax.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Vad ni väjer att köra är upp till er. Om AMD rullar fint i erat system så är det klart att ni ska köra det och tvärtom.
Jag är som sagt var bara glad för konkurenssen och vill ha samma läge på proppar ( nääää, inte säkringar. )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Inaktiv

Alla som vill spela BF4 med bra prestanda kommer ju att välja AMD om de har huvudet på plats. Och det säger jag fast jag är Nvidia fan, men jag kan säg att för min del blir det ett Radeon R9-290X iallafall.

Jag kommer inte att låta min Nvidia-stolthet stå ivägen för optimal prestanda.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av drefk2000:

Kul med olika åsikter. Jag står dock bakom min liknelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men har Nvidia SATANS med strul och AMD har det inte och är billigare?
Varför skulle du köpa Nvidia då?

Är mig ett stort ?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Alltid kul med nya släpp, och alltid kul när man får veta massa nytt om nästa släpp.
Men tänkte bara säga det, vi vet inte den slutgiltiga prestandan ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Alla som vill spela BF4 med bra prestanda kommer ju att välja AMD om de har huvudet på plats. Och det säger jag fast jag är Nvidia fan, men jag kan säg att för min del blir det ett Radeon R9-290X iallafall.

Jag kommer inte att låta min Nvidia-stolthet stå ivägen för optimal prestanda.

Anar false flag här. Du har inte låtit som en nVidia fanboy när du hävdar att 7970 är nästan lika snabbt som Titan, eller att 290X skulle slå Titan med 10-20%.

Permalänk
Inaktiv

Håller med TS, Jag är själv Intel/Nvidia fan

Permalänk

Verkar typ som att 90% av alla Sweclockare är Nvidia/Amd fanboys, Pretty sad

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Bara o hoppas att AMD är så smarta att det kör att CFX går genom styrkrets/CPU...
Då kommer dom verkligen ha Konsoll och Pc marknaden "By the balls", särskillt med mantle, nvidia o intel komemr inte ha e suck...

*Siar*

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Bara o hoppas att AMD är så smarta att det kör att CFX går genom styrkrets/CPU...
Då kommer dom verkligen ha Konsoll och Pc marknaden "By the balls", särskillt med mantle, nvidia o intel komemr inte ha e suck...

*Siar*

Crossfire ska tydligen inte kräva någon cf brygga, Utan det sköts genom pci-express porten (kräver pci-express 3.0)

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Crossfire ska tydligen inte kräva någon cf brygga, Utan det sköts genom pci-express porten (kräver pci-express 3.0)

Källa på att det kräver PCIe 3.0?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja men har Nvidia SATANS med strul och AMD har det inte och är billigare?
Varför skulle du köpa Nvidia då?

Är mig ett stort ?

Klurigt det där. För mig räcker inte benchmarks, procent och kronor hit och dit. Man vill ha den där göttiga känslan i magen som fanboyism ger när man köper grejer man irrationellt gillar.

Gillar t.ex. handsydda engelska skor fast dom är svindyra och inte ens går att använda när det regnar ute. Lite så.