AMDs nya kort, Jag blir så glad

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Alpha77:

Tja det är ju oftast *leapfrog*.. Nvidia leder.. AMD(ATi) släpper nytt dom leder... Nvidia släpper nytt och är åter i ledning etc.

Fast är tveksam om AMD verkligen tar ledningen den här gången får väl se... men varför skulle det spela någon roll för en Nvidia fan..
om det ändå kommer snabbare Nvidia kort 2014 ?

men visst köpa det som är mest prisvärt är en bra modell.
men som oftast är människor *creatures of habbit* och har man en gång köpt Flora (smör/margarin) och är nöjd med det så är chansen stor att man köper det nästa gång också

Ja för förändring är svin jobbigt för folk.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Den handlar vist inte om troligt scenario det handlar om att även om Samsung skulle släppa en telefon som kan flyga dig hem så kommer folk även köpa iPhone.

Jag vet då jag pratar med folk dagligen jag har ansvar över telefoner på jobbet datorer skärmar allt sånt.

Dåliga affärer? hur fan ska jag vet hur bra 4x 7970 funkar om jag inte testar själv? och ur vet du hur mycket jag betalade och hur mycket jag fick efter jag sålde dom?

Jag vet naturligtvis inte vad du betalat, det var därför jag bara beskrev hur det kan uppfattas.

Min poäng är: Det blir lite lustigt när du kritiserar folk för att göra orationella val inom vår hobby, som ju i grunden är helt orationell! (som de flesta roliga saker)
Bara för man inte kan mäta hur glad man blir av sitt favoritmärke, betyder det inte att det är oviktigt. Det är väl dit vi strävar i slutändan ändå? Bli glad dvs.

Permalänk
Skrivet av bagfalls:

Jag försökte se presskonferensen men som vanligt så blir jag besviken på AMD. Korten är säkert fina, men 5 minuter kortsnack och resten reklam i 2 timmar, snälla rara lilla barn!

Ska tillägga att jag kört AMD i flera år, och korten har aldrig levt längre än 8 månader. Nånting pajjar alltid. Drivrutinerna är dessutom en katastrof..
Skaffade ett Nvidia 660 efter att ha lessnat för sista gången, det har rullat stadigt i 1½ år utan minsta lilla gnäll varken från hårdvara eller mjukvara. Vet inte om jag är från en liten grupp men jag väljer stabilitet över kraft vilken dag som helst.

Då skulle du varit på Intels event när dom släppte Hasswell, reste från Skåne och upp till Stockholm för att se det men blev själv lite besviken... där var allt reklam...

F.ö så tycker jag att att grafikkort/ processorer är ett subjektivt val. men jag tycker inte att "fanboyismen" skall komma ivägen för att köp. själv så är jag en av få som gillar AMDs octa core cpuer! dom är riktigt trevliga i dom områden jag använder min dator! visst en intel i7 funkar kanon det med då jag haft både Piledriver och SB-E så kan jag intyga att båda är riktigt fina! presterar likvärdigt vid musik produktion och att hålla uppe flera servrar samtidigt!

AMDn var dock strået vassare när det gällde server men det är av en anledning! alla server funktioner(med rätt moderkort) är full tillgänliga!

IMMOU, Reg ECC minnes stöd, full virtualisering m.m, alla PCI-E banker är också ett fint plus för priset!

visst SB-e är snabbare men det är inte konstigt när mitt R4E och 3820 gick loss på 7 papp med minnen och AMDn för mindre än hälften med en flashig torn kylare!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja för förändring är svin jobbigt för folk.

lite så är det ju
sedan så har Nvidia lite bättre image med sitt TWIMTBP program.. där exempelvis EQ Next är med (bara för att ta något spel jag har intresse av).
och att det (historiskt) har pratats mer om strul med AMD(ATi) drivrutiner..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag "presenterar" ingenting och har aldrig påstått att jag gör det. Jag har lika mycket substans i mina påstående som du har. Lugn och fin. Jag har inte påstått att du förnekat något, jag frågade om det var så du menade. För det var "prestanda per krona" som har varit min poäng hela tiden.

10-20% snabbare är inte ett "prestanda per krona"-uttalande. Och nej, så länge du inte visar några som helst anledningar till att 290X skulle vara så snabb så kan du inte riktigt hävda att du har substans. Fanboys påstår väldigt mycket som de "vet" av "hemliga" skäl. Så om du beter dig så så får du ta att bli tolkad som en.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mooter:

Jag vet naturligtvis inte vad du betalat, det var därför jag bara beskrev hur det kan uppfattas.

Min poäng är: Det blir lite lustigt när du kritiserar folk för att göra orationella val inom vår hobby, som ju i grunden är helt orationell! (som de flesta roliga saker)
Bara för man inte kan mäta hur glad man blir av sitt favoritmärke, betyder det inte att det är oviktigt. Det är väl dit vi strävar i slutändan ändå? Bli glad dvs.

Ja folk gör helt efterblivna val ibland bara för att få ett visst märke.

Jag har hjälpt polare med datorer sen har dom köpt annat och, sen har jag berättat hur 3 skärms lösningar funkar och dom har inte trott mig etc.

Så har dom varit hemma hos mig testat min dator i SIGN och min brors dator med 2x 7970 och 3770k på samma skärmar och sen åkte dom hem och testa sin dator med 7970 vs 780 som dom kunde valt.

Så sålde han sina 7970 och köpte 780 begagnade från ebay för 4200 och blev skit nöjd.
Då alla spel han ville spela i 3 skärmar och SLI / CF funkade skit i CF och inte i SLI.

Om AMDs kort blir CP bra och bra pris så självklart kommer man rekommendera det över 780 om det kostar mycket mer.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv

själv har jag aldrig riktigt fattat varför man ska köpa nvidia.. har aldrig känt att man får vad man betalar för, visst ska ju enligt många flyta på bättre, lite mindre buggar men samtidigt så ser jag typ lika många trådar om problem från båda märkena, så ända skillnaden som är värd att tänka på är väl cf vs sli vilket jag personligen inte har provat på då jag fortfarande sitter på ETT 4890 (visst har inte suttit på nyare kort men jag läser ändå, har bara blivit så att jag prioriterat annat när jag tänkt på att uppgradera)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon186252:

själv har jag aldrig riktigt fattat varför man ska köpa nvidia.. har aldrig känt att man får vad man betalar för, visst ska ju enligt många flyta på bättre, lite mindre buggar men samtidigt så ser jag typ lika många trådar om problem från båda märkena, så ända skillnaden som är värd att tänka på är väl cf vs sli vilket jag personligen inte har provat på då jag fortfarande sitter på ETT 4890 (visst har inte suttit på nyare kort men jag läser ändå, har bara blivit så att jag prioriterat annat när jag tänkt på att uppgradera)

Blir oftast svårt om man inte kommer upp i serierna i kort.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Blir oftast svårt om man inte kommer upp i serierna i kort.

kan ha missupfattat vad du menade men om tolkningen är rätt: nädå ja klarar mig fin fint på de gamla fina kortet ja haft i säkert 4-5 år, jag märker ju ingen direkt skillnad på 20fps o 60 (liten skillnad ja men ingenting som ger mig tanken att det är obrukbart)
Edit: börjar dock bli dags snart då den laggar i saints row 4 på max :<

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon186252:

kan ha missupfattat vad du menade men om tolkningen är rätt: nädå ja klarar mig fin fint på de gamla fina kortet ja haft i säkert 4-5 år, jag märker ju ingen direkt skillnad på 20fps o 60 (liten skillnad ja men ingenting som ger mig tanken att det är obrukbart)

Ingen skilland på 20 och 60 ah då vet jag inte vad du gör ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

För mig har Nvidia och Intel alltid varit de feta bankmännen som lever på kaviar och kundernas förtroende...och det är fortfarande så! AMD kan men kunderna kan ej Bara en massa fanboys som inte ser klart och tydligt att AMD säljer för ett bättre pris!

AMD har större marknadsandel än Nvidia på GPU sidan

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av matte70:

AMD har större marknadsandel än Nvidia på GPU sidan

Ja det är för att Nvidia inte gör datorer med inbyggd Nvidia GPUer.

Men Nvidia har vassare på företagssidan.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Ingen skilland på 20 och 60 ah då vet jag inte vad du gör ^^

äsh, de e en vanesak 30fps hit å dit. självklart så föredrar jag också ett bättre men jag gillar inte att sitta och uppgradera varannan vecka för den lilla skillnaden (enligt mig). blir dock jävligt svårt att snacka grafikkort med folk när man sitter på detta, folk tror ju inte att jag har nån aning om vad jag pratar om (självklart så kan jag inte allt (tex cf/sli) men då argumenterar jag inte )

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon186252:

äsh, de e en vanesak 30fps hit å dit. självklart så föredrar jag också ett bättre men jag gillar inte att sitta och uppgradera varannan vecka för den lilla skillnaden (enligt mig). blir dock jävligt svårt att snacka grafikkort med folk när man sitter på detta, folk tror ju inte att jag har nån aning om vad jag pratar om (självklart så kan jag inte allt (tex cf/sli) men då argumenterar jag inte )

Nej jag säger absolut inte att du inte kan jag bara menar vad spelar / jobbar du med om du föredrar inte så hög FPS.

Jag tar inget sånt här personligt.

Jag bara undra hur du tänkte

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Nej jag säger absolut inte att du inte kan jag bara menar vad spelar / jobbar du med om du föredrar inte så hög FPS.

Jag tar inget sånt här personligt.

Jag bara undra hur du tänkte

nä menade inte att du klanka ner på mig var bara allmänt uttalande, så sorry om det lät som det!
så som svar på frågan, ja.. lirat dom flesta populära spelen dock så lirar jag knappt nu när den väl börjar blir tillräckligt utdaterad för att lagga på ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nvidia tagit lätta vägen vad menar du nu med de?

Är det inte märkligt att varje generation kliver upp ca 20 fps mot tidigare och sedan kommer en OC variant som höjer ribban med 10 fps till. Kontrollerad marknad kallar jag det. Aktörerna behöver inte göra sitt yttersta utan håller sig inom relativt förväntade ramar. DET menar jag är den "lätta vägen".

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Har velat köpa Nvidia kort den senaste tiden men har alltid blivit AMD ändå tack vare deras priser/prestanda... 6950 sen 7970 aja

låter precis som mig köpt exact dom korten jag med först 6950 för att det gick att bios unlocka till ett 6970 och spara ca 1000kr sen 7970 då jag fick det på rea när mitt 6950 (unlocked) tillslut gav upp efter nästan 3års hårt slit

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

10-20% snabbare är inte ett "prestanda per krona"-uttalande. Och nej, så länge du inte visar några som helst anledningar till att 290X skulle vara så snabb så kan du inte riktigt hävda att du har substans. Fanboys påstår väldigt mycket som de "vet" av "hemliga" skäl. Så om du beter dig så så får du ta att bli tolkad som en.

Du blandar ju ihop två olika uttalande och jämförelser som jag gjort till ett enda argument. Börja med att skilja på de två olika påstående jag gjort, SEN kan du argumentera. Du har ingen substans heller, för du har inte heller "presenterat" några som helst bevis som påstår motsatsen. Enligt din egen teori har du därför lika fel/rätt som jag har. Oroa dig inte, jag kommer ha kortet i min ägo samma dag som det släpps i butik och om jag känner för det så skall jag göra en benchmark och göra en jämförelse mot Titan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Ja det är för att Nvidia inte gör datorer med inbyggd Nvidia GPUer.

Men Nvidia har vassare på företagssidan.

Klart de gör? Nvidia har ju ION och Tegra som båda är moderkortintegrerade GPU's.

Permalänk
Medlem

Kan ni sluta med alla rykten, det är säkerligen inte länge innan recensioner släpps på R9-290X. Argumentera efteråt om vad är bättre till vilket pris för vilken anledning.

Och tycker inte att man ska jämföra R9-290X mot Titan, eftersom Titan är en helt annan prisklass jämfört med pris inriktningen vi sett för R9-290X. R9-290X vs GTX 780 är nog mer korrekt.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Jag har nästan bara haft problem med mina amd kort dessvärre, eller rättare sagt deras drivrutiner.
Senaste var ett hd 7950 som inte var min vän.
Men om nu 290 får bra prestanda och för ett bra pris, och dessutom stabila drivrutiner som jag upplevt med nvidia så kan jag absolut tänka mig att införskaffa mig ett sånt.
Men jag väntar på tester av diverse saker innan jag bestämmer mig.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Inaktiv

händer ju att grafikkorten inte är kompatibla med resten utav burken eller är det något jag bara fått för mig? (om inte så kan det ju vara därför ni haft problem och då är det ju inte amd man ska skylla på )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

händer ju att grafikkorten inte är kompatibla med resten utav burken eller är det något jag bara fått för mig? (om inte så kan det ju vara därför ni haft problem och då är det ju inte amd man ska skylla på )

användarfel är vanligt också.
en annan sitter med eyefinity och 120hz vilket har sina nycker men drivrutiner och 1200mhz 7970 driver allt utan bekymmer.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Du blandar ju ihop två olika uttalande och jämförelser som jag gjort till ett enda argument. Börja med att skilja på de två olika påstående jag gjort, SEN kan du argumentera. Du har ingen substans heller, för du har inte heller "presenterat" några som helst bevis som påstår motsatsen. Enligt din egen teori har du därför lika fel/rätt som jag har. Oroa dig inte, jag kommer ha kortet i min ägo samma dag som det släpps i butik och om jag känner för det så skall jag göra en benchmark och göra en jämförelse mot Titan.

Suck. Jag blandar inte ihop. Du som slirar runt här. Du kan inte säga att prestandaskillnaden "inte är så stor".
Och i och med ditt påstående om 10-20% högre prestanda än Titan så blir det 50-60% högre prestanda än 7970. Du har inga belägg för detta. Du kan inte säga att jag inte kan bevisa motsatsen när jag inte gör några sådana påståenden. Det blir religion av det. Precis som att du inte kan bevisa att det inte svävar en tekanna kring Jupiter eller att världen inte skapats av ett flygande spagettimonster.

Det jag säger är att det vi inte har något som pekar på så hög prestanda som du påstår. Du låtsas att du har hemlig information som ingen annan har (När det är uppenbart att du egentligen bara missuppfattat att man inte bara kunde jämföra GFLOPS rätt av) och du kör på idiotargument som att skifta bevisbörda när jag säger att man ska vara försiktig med vad man ska tro.
Är det konstigt om man tvivlar på att du skulle vara nVidia Fanboy?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Suck. Jag blandar inte ihop. Du som slirar runt här. Du kan inte säga att prestandaskillnaden "inte är så stor".
Och i och med ditt påstående om 10-20% högre prestanda än Titan så blir det 50-60% högre prestanda än 7970. Du har inga belägg för detta. Du kan inte säga att jag inte kan bevisa motsatsen när jag inte gör några sådana påståenden. Det blir religion av det. Precis som att du inte kan bevisa att det inte svävar en tekanna kring Jupiter eller att världen inte skapats av ett flygande spagettimonster.

Det jag säger är att det vi inte har något som pekar på så hög prestanda som du påstår. Du låtsas att du har hemlig information som ingen annan har (När det är uppenbart att du egentligen bara missuppfattat att man inte bara kunde jämföra GFLOPS rätt av) och du kör på idiotargument som att skifta bevisbörda när jag säger att man ska vara försiktig med vad man ska tro.
Är det konstigt om man tvivlar på att du skulle vara nVidia Fanboy?

Källa på detta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flopper:

användarfel är vanligt också.
en annan sitter med eyefinity och 120hz vilket har sina nycker men drivrutiner och 1200mhz 7970 driver allt utan bekymmer.

oja det är klart jag tänkte bara om man utgick från att man inte gjort fel (användaren brukar ofta göra fel det är ända gången jag hört om något problem på hårdvaru fronten utom med mobiler dvs men det är en annan story)

sorry om jag drog det lite ot..

Edit: hört om något utav kompisar kanske jag ska säga.. (ser ju folk här som har problem men dom vet jag inte vad som orsakat problemet)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200213:

Källa på detta?

det han säger är väl snarare att korten inte är ute. skulle jag tro.. (man kan ju inte fastställa något förrän dem testats)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon186252:

det han säger är väl snarare att korten inte är ute. skulle jag tro.. (man kan ju inte fastställa något förrän dem testats)

Precis, det har jag ju försökt förklara för honom i de 3-4 senaste inläggen. Men tydligen kan han fastställa saker ändå

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200213:

Precis, det har jag ju försökt förklara för honom i de 3-4 senaste inläggen. Men tydligen kan han fastställa saker ändå

jag vet inte exakt vad du sagt ovs men han har ju rätt i att du inte kan säga att det är mer prisvärt eller liknande men som sagt vettefan om det är aftonbladet stilen (tagit 2ord som var intressanta) shaisersammen orkar inte sånna här diskussioner då man inte direkt får fram något vettigt utom att ingen vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Verkar typ som att 90% av alla Sweclockare är Nvidia/Amd fanboys, Pretty sad

Det roliga är att en del av nVidia fanboysen kommer att bli AMD fanboys om det visar sig att R290X blir ett bättre kort än Titan

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9