Permalänk
Medlem

Intel Core i5,3570K (Nätverkskort)

Hejsan, är ny på forumet så vet ej vart ja riktigt ska lägga detta men här är mitt problem iaf!

Rebootade om hela datorn pga den va allmänt seg och frös hela tiden, så ja fixade allt detta nu, men det står att den inte hittar något nätverkskort eller liknande och ja vet ej vart ja ska ladda ner den drivrutinen?!?

Hoppas någon rar själ kan hjälpa mig med detta

Skulle uppskattas! Datorn heter : Taurus Experienced GTX 660

Permalänk
Skrivet av Proxxan:

Hejsan, är ny på forumet så vet ej vart ja riktigt ska lägga detta men här är mitt problem iaf!

Rebootade om hela datorn pga den va allmänt seg och frös hela tiden, så ja fixade allt detta nu, men det står att den inte hittar något nätverkskort eller liknande och ja vet ej vart ja ska ladda ner den drivrutinen?!?

Hoppas någon rar själ kan hjälpa mig med detta

Skulle uppskattas! Datorn heter : Taurus Experienced GTX 660

det är väl i så fall drivrutiner till moderkortet, om du inte har köpt något annat nätverkskort förstås. Så antingen fixar du drivrutiner på en annan dator och använder en usb-sticka eller så kanske du har en skiva med drivrutiner till moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleRehnström:

det är väl i så fall drivrutiner till moderkortet, om du inte har köpt något annat nätverkskort förstås. Så antingen fixar du drivrutiner på en annan dator och använder en usb-sticka eller så kanske du har en skiva med drivrutiner till moderkortet.

Ok, men ja kan inte ladda ner dom direkt till min data? kopplade precis i ett trådlöst nätverksdosa som fungerar utmärkt. Går detta? :

Edit:>>>>>> Realtek PCI-E Ethernet Drivers! <<<<<< Är detta den korrekta?

Permalänk
Skrivet av Proxxan:

Ok, men ja kan inte ladda ner dom direkt till min data? kopplade precis i ett trådlöst nätverksdosa som fungerar utmärkt. Går detta?

o om du har en fungerande anslutning så. Gå in på Moderkortets tillverkares hemsida och tanka hem drivrutinerna, är det denna dator? http://www.inet.se/produkt/1517092/taurus-experienced-gtx-660

det är ett MSI Z77A-S01 moderkort i den datorn.

Permalänk
Medlem

Japp det är den datan LAddar ner realtek hd audio just nu , men det är den med Ethernet?!

Edit: Tackar dig rehnström för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av Proxxan:

Japp det är den datan LAddar ner realtek hd audio just nu , men det är den med Ethernet?!

det är drivrutiner för ljudet, men du kanske laddar ned allting? om du inte laddar ner hela köret så leta efter nätverksdrivers här http://se.msi.com/product/mb/Z77A-S01.html#/?div=Overview (om moderkortet stämmer förstås)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleRehnström:

det är drivrutiner för ljudet, men du kanske laddar ned allting? om du inte laddar ner hela köret så leta efter nätverksdrivers här http://se.msi.com/product/mb/Z77A-S01.html#/?div=Overview (om moderkortet stämmer förstås)

Tackar så mycket, installerade bara Ethernet driven och realtek sound hd driven Allt funkar prima nu, tack för din hjälp!

Permalänk
Skrivet av Proxxan:

Tackar så mycket, installerade bara Ethernet driven och realtek sound hd driven Allt funkar prima nu, tack för din hjälp!

no problem!