Retur till komplett. Glömde plastplupparna

Permalänk

Retur till komplett. Glömde plastplupparna

Tjenare. Jag lämnade tillbaka ett kort på retur för att det var trasigt och jag ångrade köpet. Så jag kommer får pengarna tillbaka i vilket fall som helst. Men jag har en fråga. Jag glömde lägga ner skydden till dvi utgångarna. Ni vet dom där små plastplupparna som är som skydd. Kommer dom inte godta det eller är dom så genrösa att dom godtar det?

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Medlem

De har nog all rätt att neka returen då produkten inte är komplett eftersom dessa skydd saknas.
Sen hur de väljer att göra vet jag inte

Om de inte godtar kanske du kan skicka om paketet med skydden?

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

De har nog all rätt att neka returen då produkten inte är komplett eftersom dessa skydd saknas.
Sen hur de väljer att göra vet jag inte

Om de inte godtar kanske du kan skicka om paketet med skydden?

Aa. Surt att betala 155 kr x2 bara för att man är slarvig Får ringa imorn och säga fråga. Kanju säga att jag kan skicka in dom små skydden för sig så blir det ju inte så stor kostnader
Men är det någon som vet eller ha gjort samma sak? För jag fråga om en plastpåse som var trasig dom sa att det inte gjorde något dom sa bara alla accessoarer är med så var det okej

Är det någon som vet om det finns någon medlem här på sweclockers som jobbar på komplett så man kan fråga snabbt annars?

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip1727:

Aa. Surt att betala 155 kr x2 bara för att man är slarvig Får ringa imorn och säga fråga. Kanju säga att jag kan skicka in dom små skydden för sig så blir det ju inte så stor kostnader
Men är det någon som vet eller ha gjort samma sak? För jag fråga om en plastpåse som var trasig dom sa att det inte gjorde något dom sa bara alla accessoarer är med så var det okej

Är det någon som vet om det finns någon medlem här på sweclockers som jobbar på komplett så man kan fråga snabbt annars?

http://www.sweclockers.com/profil/komplett

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Tack så mycket. Är det någon som vet om dom är snabba på att svara på helger för det är ju inte någon som jobbar med support nu. Men om det är någon persone som jobbar på komplett kanske sitter hemma och går in och tittar ibland?

Tack för bra hjälp annars

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Hedersmedlem

Tror inte dom bryr sig, dom har säkert tusentals såna som ligger och skräpar. Har ju ingen vidare funktion heller under transporten, hade varit värre ifall du hade glömt sockelskyddet till ett moderkort.
Du kan ju kontakta Komplett och säga du råkade missa plastplupparna och du kan skicka in dom i efterhand. Troligen blir svaret "glöm det"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tror inte dom bryr sig, dom har säkert tusentals såna som ligger och skräpar. Har ju ingen vidare funktion heller under transporten, hade varit värre ifall du hade glömt sockelskyddet till ett moderkort.
Du kan ju kontakta Komplett och säga du råkade missa plastplupparna och du kan skicka in dom i efterhand. Troligen blir svaret "glöm det"

Haha det är komplett du pratar om. Jag fick en TV som var DOA. Men pga att bottenplattan/foten var lite repad så skickar komplett TV:n på reparation istället för att skicka mig en ny direkt. Hade repan på foten inte varit där så hade jag tydligen fått ut en ny TV utan att behöva reparation. Känns ganska surt att köpa en sprillans ny pryl, som sedan måste på service innan man ens har fått använda den. Känns som att jag köpt en "fyndvara" till ordinarie pris!

Bottenplattan i mitt fall har ingen som helst funktion för hur TV:n i sig fungerar, men det fattar inte komplett...

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av Kent:

Tror inte dom bryr sig, dom har säkert tusentals såna som ligger och skräpar. Har ju ingen vidare funktion heller under transporten, hade varit värre ifall du hade glömt sockelskyddet till ett moderkort.
Du kan ju kontakta Komplett och säga du råkade missa plastplupparna och du kan skicka in dom i efterhand. Troligen blir svaret "glöm det"

Tänkte ringa imorn och fråga. Men hoppas dom inte är så stränga på det Grejjen är ju den att dom bygger ju datorerna i norge så alla grejje som blir över stannar ju där och kommer inte till deras test grejj i göteborg. Men som sagt får ringa imorn och fråga

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk

Om kortet är trasigt så är det ingen fara. Vet inte exakt hur komplett hanterar det, men generellt så är är det själva produkten som är det viktiga vid RMA ärenden, och tillbehör som är väsentliga för produktens funktion (som en usb-mottagare för ett trådlöst tangentbord). Om du ångrat köpet utan att det är något fel så är det nog rätt viktigt att hela varan är komplett, men i så fall kan du oftast kompletera det som saknas i efterhand utan att du ska behöva få hela produkten tillbakaskickad till dig. Men om du är osäker så hör av dig till Komplett imorgon!

Sen om kortet var trasigt så hade du säkert kunna be Komplett om en retursedel, så hade du sluppit frakten.

Permalänk
Skrivet av Terran_33:

Om kortet är trasigt så är det ingen fara. Vet inte exakt hur komplett hanterar det, men generellt så är är det själva produkten som är det viktiga vid RMA ärenden, och tillbehör som är väsentliga för produktens funktion (som en usb-mottagare för ett trådlöst tangentbord). Om du ångrat köpet utan att det är något fel så är det nog rätt viktigt att hela varan är komplett, men i så fall kan du oftast kompletera det som saknas i efterhand utan att du ska behöva få hela produkten tillbakaskickad till dig. Men om du är osäker så hör av dig till Komplett imorgon!

Sen om kortet var trasigt så hade du säkert kunna be Komplett om en retursedel, så hade du sluppit frakten.

Grejjen var den att det är såhär man kan retunera varan och få en ny. Men jag ville inte det jag ville ha pengarna tillbaka så jag tog ångra kör sen returnera där och då får man betala frakten själv tyvärr eftersom jag ångrade köptet

Tack för hjälpen

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Medlem

Lite oklart men du har alltså skickat in det för att det var trasigt och du har inte åberopat ångerrätten? För om du hade använt ångerrätt så har de rätt att neka om det fattas grejer (och för att det är trasigt) men om du har skickat in för reparation/utbyte pga. fel så är det nog ingen fara.

Värt att notera är ju att du inte ska skicka tillbaka med hänvisning till ångerrätt om något är trasigt då det ska vara i "väsentligt oförändrat skick" när komplett tar emot det och om det är trasigt kommer de att neka.

Edit.

Såg din senaste post nu, du har alltså skickat tillbaka något som är trasigt med hänvisning till ångerrätt då kommer du få problem.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Avstängd

Du kanske inte borde ringa och säga vad som saknas när det är något så irrelevant, eftersom då kanske det uppmärksammas?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av thompson:

Lite oklart men du har alltså skickat in det för att det var trasigt och du har inte åberopat ångerrätten? För om du hade använt ångerrätt så har de rätt att neka om det fattas grejer (och för att det är trasigt) men om du har skickat in för reparation/utbyte pga. fel så är det nog ingen fara.

Värt att notera är ju att du inte ska skicka tillbaka med hänvisning till ångerrätt om något är trasigt då det ska vara i "väsentligt oförändrat skick" när komplett tar emot det och om det är trasigt kommer de att neka.

Edit.

Såg din senaste post nu, du har alltså skickat tillbaka något som är trasigt med hänvisning till ångerrätt då kommer du få problem.

Dom i supporten sa att jag skulle göra så flr att få pengarna tillbaka. Så nu bara för att jag vill ha pengarna tillbaka så nekar dom för att skydden inte är med?

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Skrivet av Ryuk00:

Du kanske inte borde ringa och säga vad som saknas när det är något så irrelevant, eftersom då kanske det uppmärksammas?

Jag ska bara fråga behöver ju inte säga mitt kundnummer för att fråga

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)