Tårfyllt farväl från Steve Ballmer

Permalänk

America! F*CK YES!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vemoth:

Den där snubber har ju garanterat ADHD eller något..

Så fort nån bete sig som han gjorde, så tro du att han ha ADHD? Knappast inte, för de är helt normalt beteende. Alla både gör som honom för att få ut energin.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Fortfarande roligt hur folk tror att en enda person är bakom allt ett företag gjort och tagit fram alla idéer.....
Men det är alltid bra att ha ett ansikte utåt att kasta pajjerna på;)

Visa signatur

Dator
| Ryzen 3600 | Palit GTX 1060 6GB | 32 GB 3200mhz DDR4 | Samsung 860 SSD | 840 SSD | 2x1 TB WD Black | Rampage IV Extreme X79 | HAF X| Spelar | Stonehearth | Flotsam | Foundation| Stardew Valley
YouTube Kanal
http://www.youtube.com/user/B4NTO

Permalänk
Medlem

Tittade inte på videon.

Problemet är att hans avgång kommer antagligen inte kommer märkas i vettigare produkter, dvs vad konsumenterna vill ha, och efterfrågar konstant.
Hela ledning för Microsoft skulle behöva bytas ut

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Till alla som tycker att Microsoft kan sjunka och att Steve Ballmer bara gjort dåliga val. Snälla berätta mera om hur ni lett ett utav de största företagen och haft mera framgång

Steve Ballmer verkar fatta beslut utifrån sina starka känslor. Detta kan lätt leda fel. Att kasta stolar och vråla att han ska "begrava" sina motståndare och sedan spendera miljarder på felsatsningar är inget recept på framgång enligt min mening. Den positiva känslosamheten som han utstrålar på videon kan tydligen lätt växla till ursinne. Sedan påstår jag inte att jag själv är lämplig att leda ett stort företag.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk

M$ åskådarna blev nog Beordrade övertid utan betalning är min gissning...
Tycker iaf detta spektakel allmänt visar vilket storhetsvansinne dessa människor lider av.

ONLY IN AMERICA!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Varför skriker folk "we love you....!"? Är han verkligen en sådan bra chef eller är folk så hjärntvättade eller är dom såna rövslickare?

Amerikansk företagskultur skiljer sig rejält från svensk.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Oavsett vad man tycker om Microsoft så är Steve Ballmer en enastående person på scen!

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Skrivet av light44:

Oavsett vad man tycker om Microsoft så är Steve Ballmer en enastående person på scen!

Jag förstår verkligen inte hur man kan tycka det, själv blir jag äcklad när jag ser hur han beter sig på scen...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

han kan söka jobb som mattelärare om pengarna tar slut
http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag tror många inte tycker om Ballmer för att han är så amerikansk. Han är rättfram och självsäker.
Jämför man med Bill Gates så är det inte svårt att se vilken stjärna som lyser starkast.

Det är ju väldigt individuellt vad man tycker om en sådan person. Personligen har jag inga problem med det, tvärtom, det är så jag vill att det ska vara.

Har han varit bra för Microsoft eller inte vet jag inte om det går att svara på då ingen vet hur det hade sett ut om någon annan hade varit på hans position.
Är hans känslor äkta eller inte? Fan vet, det ser ju så ut iallafall.

Så säga vad man vill om Ballmer.. tidpunkten kan man nog säga var rätt för det har väl inte sett jättebra ut för Microsoft förutom på deras OS på sista tiden. Ja jag tycker att Windows 8 var grymt vid release.
Hans eget beslut eller inte spelar egentligen ingen roll. Jag tycker han ska vara nöjd med det han har gjort då det kan inte vara lätt att ta över ett av världens största företag och få det att expandera. Han har iallafall inte gjort Microsoft sämre enligt mig.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Känner mig töntig men fick nästan tårar >< Undra vem som blir nästa vd nu då

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Inaktiv

Stave Ballmer har inte gjort mycket för att förbättra Microsoft; bortsett från Windows 8 och Windows Phone!

Permalänk

Ja, glädje tårar..
Ge oss en riktig Windows nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

När jag lästa rubriken till artikeln tänkte jag på denna bilden:
http://img.pandawhale.com/41753-Woody-Harrelson-Zombieland-cr...

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem

Tack Ballmer, win7 och win8 ligger varmt i hjärtat. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

Tänk om vi hade det såhär i Sverige. Hur coolt vore det inte om t.ex. Reinfeldt gjorde en sån här grej när han avgår som statsminister? Typ går runt och high fivear de andra partiledarna i Alliansen frenetiskt, med en lika cheesy låt i bakgrunden. Fullkomligt episkt!

Visa signatur

[AMD Ryzen 5 3600] [ASUS RTX 4070 Dual] [ASUS ROG Strix B450-F Gaming] [Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB] [Corsair MP510 480GB] [Corsair RM750X V2] [Fractal Design Define C] [BenQ CQ32G1] [Logitech G513 Carbon Tactile] [Corsair Gaming Harpoon RGB] [Logitech Z533] [SteelSeries Arctis 7 2019 Edition] [Google Pixel 7a]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asteroid:

Tack Ballmer, win7 och win8 ligger varmt i hjärtat. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Men visst känns Windows 7 mer rumsrent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Men visst känns Windows 7 mer rumsrent?

Jodå men jag gillar win8 med. Smooth som tusan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Microsoft förlorade nyss sin sista smaragd. Han har alltid bjudit på sig själv (ibland mer än vad han borde ), och han har varit en riktigt bra VD för företaget som trots en hel del floppar under hans tid ändå har lyckats styra skutan i rätt riktning. Bara att önska honom lycka till i framtiden, och jag hoppas att han inte försvinner helt och hållet från branschen, utan att han dyker upp då och då på olika event, för det är alltid lika skoj att lyssna på honom

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Jodå men jag gillar win8 med. Smooth som tusan.

Inte alls. Snarare motsattsen; extremt kantigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det är detta som jag har älskat med denne mannen Steve Ballmer going crazy

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Jag tror många inte tycker om Ballmer för att han är så amerikansk.

Han må väl troligtvis vara en hårt arbetande person, men personligen så har jag svårt för honom för de enda sidorna man ser och det är att han inte verkar ha den blekaste aning om hur man klär sig eller uppför sig på scen. Att skutta runt som en kanin med stora pösiga byxor är inte direkt något som inhyser respekt och värdighet ;-P

Sedan att talet är taget lite 'ur kontext' gör det lite mesigt, de har troligtvis hajpats hela dagen för att avsluta med det.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Är inte så pass gammal att ha upplevt uppgången av Microsoft på samma sätt som vissa äldre här i forumet, så kan tyvärr inte säga att jag har hört talas om denna person så värst mycket. Dock verkar han vara en skön snubbe.

Skrivet av Vemoth:

Den där snubber har ju garanterat ADHD eller något..

Termen "high on life" stämmer nog bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

men personligen så har jag svårt för honom för de enda sidorna man ser och det är att han inte verkar ha den blekaste aning om hur man klär sig eller uppför sig på scen. Att skutta runt som en kanin med stora pösiga byxor är inte direkt något som inhyser respekt och värdighet ;-P

Varför inte? Vilken typ av klädsel och vilket beteende inhyser respekt på en scen och vilket uppförande är det enda korrekta?

Du får naturligtvis tycka precis vad du vill så ursäkta mig men det där var något av det dummaste jag har hört.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

För alla affärsmässiga upp och ner han har varit bidragande till, liktförbaskat kommer han bli mest ihågkommen för "dance monkeyboy dance."

Just sådana tokspel kommer man sakna hos den nya VD:n.

Permalänk
Medlem

Innan Xboxone lanseringen Steve Ballmer fuck this am out

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Vad har killen egentligen åstadkommit under sina 13 år förutom floppar? Win7 är typ den enda jag kan komma på..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Han påminner mig väldigt mycket om H-to-the-usky Husky.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself