Permalänk

Zombee GM-1?

hej, allihopa

är det någon som har provat den här?: zombee gm-1

jag har bara 200 kr att köpa en ny mus för, och jag hittar inte någon annan Gaming-mus som verkar bra...
(åsså ska den finnas i kalmar)

Permalänk

Jag var lite nyfiken på denna mus för att den liknar Sensei (som är min favorit) samt att den hade ett lågt pris (149:-).

Förpackningen är ganska enkel och liknar Razers förpackningar. I förpackningen medföljer ett litet häfte med info.

Musen är ganska lik Sensei förutom inbuktningen på vänster sida för tummen och vingen på höger sida för lillfingret samt att lutningen på framknapparna går i en nedåtsvacka på Zombeen vilken gör att palm grip känns bättre på Senseien för att fingrarna får mer stöd, kör man claw grip så är det nog ingen större skillnad. Musknapparna kändes lite trögare än på min Sensei, men jag antar att dom blir mjukare efter ett tag.

Från vänster till höger: Razer Taipan, Mionix Avior 8200, Zombee GM-1, Steelseries Sensei & Zowie AM.

Jag provade att spela Battlefield 3: Close Quarters och jag presterade ungefär lika bra med denna som jag brukar göra med min Sensei och blev kallad "hacker" av folk i motståndarlaget så jag antar att det är ett gott betyg. Musmattorna jag provade musen med var Steelseries QcK Mass och Mionix Sargas 320. Dock föredrar jag fortfarande min Sensei eftersom pek- och långfinger ligger bättre på musknapparna än på Zombeen. Men är du ute efter en budgetmus för gaming så kan jag rekommendera denna.

Permalänk

Daymn! Det va nog det bästa svar jag läst på ett forum på sjukt länge

Permalänk
Medlem

Sounds silly, but I got this and am thinking of returning it. The light that comes out from the Z is way too strong, it is literally annoying my eyes. Whenever I watch a movie I cover the mouse

Permalänk
Medlem

1/10
Konstig viktbalans
För stark lampa
Plastiga knappar
IPS/Polling rate/Tracking speed på musens sensor är låg, detta ger ett väldigt oönskat beteende när man gör snabba rörelser med musen. Den stannar och för mig som gillar snabba 180 rörelser i FPS spel kan inte använda denna mus.

Jag skulle rekommendera att köpa en ordentlig mus för 400-600 kronor istället för detta skräp