Dayz Epoch fast utan zombies i städerna!

Permalänk
Medlem

Dayz Epoch fast utan zombies i städerna!

Hallå ja!
Har gjort en custom Dayz Epoch server där det inte finns några zombies i städerna. Finns några enstaka zombies i skogen för att hålla stämningen på topp!
Jag och många andra känner att dessa buggade zombies förstör mycket. Så för er som är trött på zombies men ändå vill ha dayz känsla och inte wasteland som är mer militär/krig än survival enligt mig så är detta servern för dig!

Servern kör just nu Epoch v.1.0.2.3, är max 50 spelare och har mycket extra hus/fordon! Finns lone-wolf banditer som rör sig i skogarna med lite extra fet loot..som en "rare" kan man säga med ca 1-2h respawn efter död!

Hallå ja!
Har gjort en custom Dayz Epoch server där det inte finns några zombies i städerna. Finns några enstaka zombies i skogen för att hålla stämningen på topp!
Jag och många andra känner att dessa buggade zombies förstör mycket. Så för er som är trött på zombies men ändå vill ha dayz känsla och inte wasteland som är mer militär/krig än survival enligt mig så är detta servern för dig!

Servern kör just nu Epoch v.1.0.2.4, är max 20 spelare och har mycket extra hus/fordon! Finns lone-wolf banditer som rör sig i skogarna med lite extra fet loot..som en "rare" kan man säga med ca 1-2h respawn efter död!

In och filtrera på BROMANIA EPOCH
IP till Dayz Epoch 109.124.175.216:2302 (bromania.zapto.org:2302)
IP till TS3 109.124.175.216:9987
Vi ses!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta den har du ip istället möe lättare med det

Skrivet av cusah:

Hallå ja!
Har gjort en custom Dayz Epoch server där det inte finns några zombies i städerna. Finns några enstaka zombies i skogen för att hålla stämningen på topp!
Jag och många andra känner att dessa buggade zombies förstör mycket. Så för er som är trött på zombies men ändå vill ha dayz känsla och inte wasteland som är mer militär/krig än survival enligt mig så är detta servern för dig!

Servern kör just nu Epoch v.1.0.2.3, är max 50 spelare och har mycket extra hus/fordon! Finns lone-wolf banditer som rör sig i skogarna med lite extra fet loot..som en "rare" kan man säga med ca 1-2h respawn efter död!

In och filtrera på BROMANIA EPOCH

Vi ses!

Visa signatur

cpu : Intel Core i9 10900KF ::: mobo : ASUS ROG STRIX Z490-I GAMING ::: ram : Corsair Dominator Platinum RGB 32GB 3,2Ghz ::: gpu : Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming OC ::: psu : Corsair RM1000e :::ssd :1 Samsung 970 EVO series SSD 500GB M.2 ::: ssd :2 Seagate Firecuda 510 NVMe SSD 1TB ::: kylare : Corsair H170i Elite Capellix ::: Logitech Streamcam ::: Thronmax MDrill One Pro ::: Logitech PRO X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vorhees:

Kan inte hitta den har du ip istället möe lättare med det

Har lagt till i beskrivningen!

NU är servern uppe igen och funkar som den ska! Fick ett smärre problem med mysql men de är löst!

Har ni synpunkter/frågor så fråga antingen här eller i pm!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Har lagt till i beskrivningen!

NU är servern uppe igen och funkar som den ska! Fick ett smärre problem med mysql men de är löst!

Har ni synpunkter/frågor så fråga antingen här eller i pm!

Gillar iden, men att ta ut zombies ur städerna förstör spelet lite. Istället för att ta bort dom helt från städerna, kan man begränsa antalet som spawnar?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Är servern nere nu? och helt utan zombies i städer gillade jag inte mycket mindre kunde det har varit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Gillar iden, men att ta ut zombies ur städerna förstör spelet lite. Istället för att ta bort dom helt från städerna, kan man begränsa antalet som spawnar?

Skrivet av Joakim92a:

Är servern nere nu? och helt utan zombies i städer gillade jag inte mycket mindre kunde det har varit

Hej! Servern är nere för att ja håller på att lägga in lite nya script! Kände att jag startade servern lite för hastigt!
Går absolut att begränsa zombies i städerna. Kanske vore något istället.. Servern kommer att starta ikväll igen med LITE zombies i städerna!

mvh Cusah

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Okej! Såhär ser det ut nu

!ZOMBIES!
Det spawnar lite zombies överallt nu, men max 4-5 stycken runt där du är. Jag har ökat skadan zombies gör och gjort så det är ca 10% chans per slag att du blir infekterad, blir du det är det antibiotika som gäller. Detta för att få känslan av att det har gått 30 år sedan apokalypsen och att många zombies har dött av tex svält/drunknat/buggat iväg. Det är också så att dödar du zombies så ska det inte spawna nya direkt utan det ska ta en stund,Kanske att zombies i skogen hörde skotten och sakta rör sig mot din position! vad vet jag?

!RARE BANDITS!
Det spawnar 2 stycken när servern startar/startar om. Dessa vandrar i gångtakt runt hela mappen. Om du mot all förmodan skulle lyckas hitta och döda en så kommer du få vapnet som denne har samt kunna loota klädseln som den bär + lite annat smått o gott!

Annars är det vanliga Epoch fast med lite nya vapen samt extra baracker spridda över mappen!

In och filtrera på BROMANIA EPOCH eller IP 109.124.175.84:2302

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Skrivet av cusah:

Okej! Såhär ser det ut nu

!ZOMBIES!
Det spawnar lite zombies överallt nu, men max 4-5 stycken runt där du är. Jag har ökat skadan zombies gör och gjort så det är ca 10% chans per slag att du blir infekterad, blir du det är det antibiotika som gäller. Detta för att få känslan av att det har gått 30 år sedan apokalypsen och att många zombies har dött av tex svält/drunknat/buggat iväg. Det är också så att dödar du zombies så ska det inte spawna nya direkt utan det ska ta en stund,Kanske att zombies i skogen hörde skotten och sakta rör sig mot din position! vad vet jag?

!RARE BANDITS!
Det spawnar 2 stycken när servern startar/startar om. Dessa vandrar i gångtakt runt hela mappen. Om du mot all förmodan skulle lyckas hitta och döda en så kommer du få vapnet som denne har samt kunna loota klädseln som den bär + lite annat smått o gott!

Annars är det vanliga Epoch fast med lite nya vapen samt extra baracker spridda över mappen!

In och filtrera på BROMANIA EPOCH eller IP 109.124.175.84:2302

Fint spelade lite igår gillade det faktist med mindre zombies Hoppas vi ses ingame!

Fresten hur är servern hostad? på din egna dator ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim92a:

Fint spelade lite igår gillade det faktist med mindre zombies Hoppas vi ses ingame!

Fresten hur är servern hostad? på din egna dator ?

Kul att du tyckte om de! De kommer vi säkert att göra!
Nä har en serverdator som står o tuggar

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Skrivet av cusah:

Kul att du tyckte om de! De kommer vi säkert att göra!
Nä har en serverdator som står o tuggar

okej spelade lite nyss xD och hittade en heli crash samma som igår så hur ofta är dina restarts? var nästan 12 timmar sen jag var inne sisst så du borde iallafall ha restart var 6 timme. om inte oftare för att servern ska glida på så fint som möljigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim92a:

okej spelade lite nyss xD och hittade en heli crash samma som igår så hur ofta är dina restarts? var nästan 12 timmar sen jag var inne sisst så du borde iallafall ha restart var 6 timme. om inte oftare för att servern ska glida på så fint som möljigt

Jaså? Har ett restart script som ska starta om servern var 6e timme med varningar.. kanske får kolla på det när jag kommer hem! Tack för din feedback

mvh Cusah

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Skrivet av cusah:

Jaså? Har ett restart script som ska starta om servern var 6e timme med varningar.. kanske får kolla på det när jag kommer hem! Tack för din feedback

mvh Cusah

inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Okej! Såhär ser det ut nu

!ZOMBIES!
Det spawnar lite zombies överallt nu, men max 4-5 stycken runt där du är. Jag har ökat skadan zombies gör och gjort så det är ca 10% chans per slag att du blir infekterad, blir du det är det antibiotika som gäller. Detta för att få känslan av att det har gått 30 år sedan apokalypsen och att många zombies har dött av tex svält/drunknat/buggat iväg. Det är också så att dödar du zombies så ska det inte spawna nya direkt utan det ska ta en stund,Kanske att zombies i skogen hörde skotten och sakta rör sig mot din position! vad vet jag?

!RARE BANDITS!
Det spawnar 2 stycken när servern startar/startar om. Dessa vandrar i gångtakt runt hela mappen. Om du mot all förmodan skulle lyckas hitta och döda en så kommer du få vapnet som denne har samt kunna loota klädseln som den bär + lite annat smått o gott!

Annars är det vanliga Epoch fast med lite nya vapen samt extra baracker spridda över mappen!

In och filtrera på BROMANIA EPOCH eller IP 109.124.175.84:2302

Tycker jag verkar som en battre ide! Att ta ut Zombiesna helt ur staderna ar for bra tycker jag. Gillar servrar dar man kan glida runt och slippa oroa sig for att bli KOS, och bara bygga sin bas and what not. Vilket fler av de jag spelar med gor ocksa, sa ska foresla server till dom.

Hur ar det med scipts for selfBB och liknande?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Låter kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Tycker jag verkar som en battre ide! Att ta ut Zombiesna helt ur staderna ar for bra tycker jag. Gillar servrar dar man kan glida runt och slippa oroa sig for att bli KOS, och bara bygga sin bas and what not. Vilket fler av de jag spelar med gor ocksa, sa ska foresla server till dom.

Hur ar det med scipts for selfBB och liknande?

Vad bra!
Det står på min lista, ska fixa när ja kommit hem från jobb

mvh Cusah

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk

en fråga bara. kommer du lägga inTow/heli lift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim92a:

en fråga bara. kommer du lägga inTow/heli lift?

Ja Kan skriva här vilka script jag kommer att lägga till! (Listan är inte i prioritetsordning!)

#RemoveClothes - ta kläder från död spelare
#SelfBloodbag - Ge dig själv en bloodbagt - FIXAT
#TowVehicle - Bärga fordon med bil/helikopter
#VehicleFlip - Vända rätt ditt felvända fordon
#HouseLights - Lite ljus från vissa hus på natten
#CCC(Cool color corrections) - Förändrar färgerna i spelet. Inte 100 på att ja ska lägga till denna men den finns på listan ändå

Samt fixa så att du får humanity om du lyckas döda npc banditerna!

Kommer skriva här när jag har lagt in ett nytt script

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk

Fint! har hittat min server nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim92a:

Fint! har hittat min server nu!

Härligt!

Har precis fixat autorestart OCH selfbloodbag nu är servern uppe igen

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Denna låter skoj. Men ser inte ut som den är uppe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ricki:

Denna låter skoj. Men ser inte ut som den är uppe?

ops . Det va den visst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ricki:

ops . Det va den visst.

Hej! Fick problem med self bloodbag så försöker fixa det nu, därför servern är nere! Den är snart uppe igen

Nu är servern uppe och self bloodbag fungerar fint!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Ser fett ut installerar epoch nu

Permalänk
Medlem

hur connectar man genom dayzcommander till denna server ?

Eller hur connectar man överhuvudtaget ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

hur connectar man genom dayzcommander till denna server ?

Eller hur connectar man överhuvudtaget ?

Du går in på favorites och addar 109.124.175.84:2302

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Permalänk

vet inte vad som har hänt men kan inte låsa upp min bil eller mitt safe =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim92a:

vet inte vad som har hänt men kan inte låsa upp min bil eller mitt safe =/

Ska kolla vad som har hänt! Säkert blivit något fel sen ja la in bloodbag scriptet!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Skrivet av cusah:

Ska kolla vad som har hänt! Säkert blivit något fel sen ja la in bloodbag scriptet!

Hoppas det aja annars får jag göra om inte hela värden

Permalänk
Medlem

Är fixat nu!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti