Sony Vaio Tap 11 får specifikationer och pris

Permalänk
Melding Plague

Sony Vaio Tap 11 får specifikationer och pris

En dryg månad efter tillkännagivandet avslöjas specifikationerna för surfplattan Vaio Tap 11 i tre prisklasser, med allt från en Pentium-baserad variant till en med Core i5-processor och 4G/LTE.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

okej, måste medge att den va jäkligt cool.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Men batteritiden var inte direkt något att dregla över. Är det oberoende av processor? Sen är den kanske smart som vissa Atom-plattor att den går i strömsparläge när skärmen släcks vilket ger en betydligt längre upplevd batteritid.

Tycker den är lite för dyr jämfört med Atom-plattorna, i alla fall instegsvarianten, men i övrigt snygg. Själv hade jag gärna sett batteri i tangentbordet som en docka men detta fungerar väl också.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Men batteritiden var inte direkt något att dregla över. Är det oberoende av processor? Sen är den kanske smart som vissa Atom-plattor att den går i strömsparläge när skärmen släcks vilket ger en betydligt längre upplevd batteritid.

Tycker den är lite för dyr jämfört med Atom-plattorna, i alla fall instegsvarianten, men i övrigt snygg. Själv hade jag gärna sett batteri i tangentbordet som en docka men detta fungerar väl också.

Men Atomplattorna har väl inte heller 4G, NFC och HT?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ser ut som en grym platta. Ska bli kul att testa en i framtiden

Permalänk
Medlem

WANT!

But don't really need

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Men Atomplattorna har väl inte heller 4G, NFC och HT?

4G vet jag faktiskt inte, har inte kollat ens efter en 3G då vi kör på Wifi antingen från mobil eller nätverk. Men NFC och HT vet jag att fruns Iconia W510 har. Prestandan är ju betydligt sämre med sämre flash-lagring och CPU&GPU samt max 2 GB RAM men jag undrar ändå hur 1,8 GHz Atom står sig mot 1,2 Ghz Pentium (som väl saknar HT den också).

Edit: Batteritiden på W510 är 9 timmar som platta och 18 timmar med tangentbordsdockan.

Edit 2: Sen så tänkte jag faktiskt mest på kommande Atom-plattor med Silvermont, de verkar ju riktigt kompetenta!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

Någon som vet när den släpps?