RMA till Webhallen, paketering?

Permalänk
Medlem

RMA till Webhallen, paketering?

Hejsan.
Jag beställde för cirka 2 veckor sedan ett 7970 från Webhallen som visade sig vara defekt, så idag skickade jag tillbaka det.
Nu kom jag på att jag varken bifogade kvitto eller paketerade det i annat än grafikkortets förpackning, jag lät posten tejpa för öppningen och klistra på fraktsedeln direkt på paketet. Dock har jag ju kvittot så att jag kan skicka det i separat brev alternativt som PDF via mail.
Tror ni Webhallen kommer avböja RMA:t p.g.a detta?
Jag vill tillägga att jag är extremt orolig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Hejsan.
Jag beställde för cirka 2 veckor sedan ett 7970 från Webhallen som visade sig vara defekt, så idag skickade jag tillbaka det.
Nu kom jag på att jag varken bifogade kvitto eller paketerade det i annat än grafikkortets förpackning, jag lät posten tejpa för öppningen och klistra på fraktsedeln direkt på paketet. Dock har jag ju kvittot så att jag kan skicka det i separat brev alternativt som PDF via mail.
Tror ni Webhallen kommer avböja RMA:t p.g.a detta?
Jag vill tillägga att jag är extremt orolig.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har reklamerat till Inet, dom krävde inte kvitto då dom ändå har allt på datorn.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Casper:

Hejsan.
Jag beställde för cirka 2 veckor sedan ett 7970 från Webhallen som visade sig vara defekt, så idag skickade jag tillbaka det.
Nu kom jag på att jag varken bifogade kvitto eller paketerade det i annat än grafikkortets förpackning, jag lät posten tejpa för öppningen och klistra på fraktsedeln direkt på paketet. Dock har jag ju kvittot så att jag kan skicka det i separat brev alternativt som PDF via mail.
Tror ni Webhallen kommer avböja RMA:t p.g.a detta?
Jag vill tillägga att jag är extremt orolig.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej, ansökte du om ett RMA-nummer före du skickade det i retur? Eller skickade du bara tillbaka det till oss? I så fall till vilken adress och med vilken typ av paket?

Om du har ett ordernummer på originalordern så kan jag hjälpa och kolla om vi noterat något ännu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, ansökte du om ett RMA-nummer före du skickade det i retur? Eller skickade du bara tillbaka det till oss? I så fall till vilken adress och med vilken typ av paket?

Om du har ett ordernummer på originalordern så kan jag hjälpa och kolla om vi noterat något ännu.

Hej, jag visste inte att ni fanns här på SweC!

Jo, jag ansökte om RMA och fick en fraktsedel av er på posten. Jag är inte hemma för tillfället så att jag har inget ordernummer att ge dig just nu, men jag kam återkomma till den här tråden när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Hej, jag visste inte att ni fanns här på SweC!

Jo, jag ansökte om RMA och fick en fraktsedel av er på posten. Jag är inte hemma för tillfället så att jag har inget ordernummer att ge dig just nu, men jag kam återkomma till den här tråden när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Med största sannolikhet fanns det ett RMA-nummer eller nåt annat nummer som Webhallen kan identifiera paketet med på fraktsedeln du fick.
Du har med andra ord ingenting att oroa dig för.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Casper:

Hej, jag visste inte att ni fanns här på SweC!

Jo, jag ansökte om RMA och fick en fraktsedel av er på posten. Jag är inte hemma för tillfället så att jag har inget ordernummer att ge dig just nu, men jag kam återkomma till den här tråden när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

har aldrig skickat med kvittot så webbhallen lär väl inte vara annorlunda, de är väl kanske lite smidigare för dem men det ska nog inte göra någon större skillnad

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Casper:

Hejsan.
Jag beställde för cirka 2 veckor sedan ett 7970 från Webhallen som visade sig vara defekt, så idag skickade jag tillbaka det.
Nu kom jag på att jag varken bifogade kvitto eller paketerade det i annat än grafikkortets förpackning, jag lät posten tejpa för öppningen och klistra på fraktsedeln direkt på paketet. Dock har jag ju kvittot så att jag kan skicka det i separat brev alternativt som PDF via mail.
Tror ni Webhallen kommer avböja RMA:t p.g.a detta?
Jag vill tillägga att jag är extremt orolig.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror ju lite på hur väl paketerat grafikkortet är från tillverkaren, jag hade iaf. lagt det i en extra låda. Troligen kommer det gå bra men om paketet skadas under transport kan Posten neka att ersätta skador ifall org. förpackningen är för klen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Webhallen

Om du skickade tillbaka med den fraktsedel du fick av oss är allt frid och fröjd.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om du skickade tillbaka med den fraktsedel du fick av oss är allt frid och fröjd.

Tack så mycket!

Skrivet av immutable:

Med största sannolikhet fanns det ett RMA-nummer eller nåt annat nummer som Webhallen kan identifiera paketet med på fraktsedeln du fick.
Du har med andra ord ingenting att oroa dig för.

Ok, tack!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om du skickade tillbaka med den fraktsedel du fick av oss är allt frid och fröjd.

Hej.

Jag hämtade precis ut paketet från Posten, jag fick avi om att det kommit.

När jag hämtar ut det ser jag att det är precis likadant paketerat som det var när jag skickade in det. Jag tänkte att detta kanske är ett underligt sammanträffande, så att jag åkte hem och testade kortet. Det fungerar fortfarande inte. Ni skickade inte ens med en blankett där det stod att ni inte hittat något fel eller liknande, så att jag misstänker att ni inte ens öppnat kartongen. Jag är mycket upprörd.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Casper:

Hej.

Jag hämtade precis ut paketet från Posten, jag fick avi om att det kommit.

När jag hämtar ut det ser jag att det är precis likadant paketerat som det var när jag skickade in det. Jag tänkte att detta kanske är ett underligt sammanträffande, så att jag åkte hem och testade kortet. Det fungerar fortfarande inte. Ni skickade inte ens med en blankett där det stod att ni inte hittat något fel eller liknande, så att jag misstänker att ni inte ens öppnat kartongen. Jag är mycket upprörd.

Hej, om du skickar ett ordernr i ett PM så kan jag se vad som hänt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, om du skickar ett ordernr i ett PM så kan jag se vad som hänt.

Ordernr eller RMA-nr?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Varför inte RMA direkt till tillverkaren?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Varför inte RMA direkt till tillverkaren?

För man ska i första hand vända sig till säljaren vid reklamation, även om det är långsammare.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Ordernr eller RMA-nr?

Säker att det inte är så att den gått en vända på posten bara? Webhallen brukar vara bra på returer.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Hej.

Jag hämtade precis ut paketet från Posten, jag fick avi om att det kommit.

När jag hämtar ut det ser jag att det är precis likadant paketerat som det var när jag skickade in det. Jag tänkte att detta kanske är ett underligt sammanträffande, så att jag åkte hem och testade kortet. Det fungerar fortfarande inte. Ni skickade inte ens med en blankett där det stod att ni inte hittat något fel eller liknande, så att jag misstänker att ni inte ens öppnat kartongen. Jag är mycket upprörd.

Tror du på fullaste allvar att dom bara skickar tillbaka paketet utan att testa det?? Låter som ett extremt resursslöseri. Mer troligt är ju att de testat kortet, sett att det fungerar bra och skickat tillbaka det. Sen kan man tycka att de borde hört av sig, men samtidigt borde de ju också skickat en räkning för felsökning för du reklamerat ett fungerande kort??

Permalänk
Skrivet av Almtom:

Tror du på fullaste allvar att dom bara skickar tillbaka paketet utan att testa det?? Låter som ett extremt resursslöseri. Mer troligt är ju att de testat kortet, sett att det fungerar bra och skickat tillbaka det. Sen kan man tycka att de borde hört av sig, men samtidigt borde de ju också skickat en räkning för felsökning för du reklamerat ett fungerande kort??

Äh även om Webhallen är riktigt bra att ha och göra med så kan det bli fel, vi får se hur tråden mynnar ut

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Ordernr eller RMA-nr?

Skrivet av OskarW90:

Säker att det inte är så att den gått en vända på posten bara? Webhallen brukar vara bra på returer.

Vore ju ruggigt enkelt att bara göra en följning av kollit på Posten.se. Med det sagt - fel när företag ej hämtar ut paket handlar oftast om att kunden är korkad och inte skickar som företagspaket. Eftersom TS fick en fraktsedel från Webhallen så ser jag denna risk som låg.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

För man ska i första hand vända sig till säljaren vid reklamation, även om det är långsammare.

Nja, när jag har köpt saker så vill tillverkaren att man ska vända sig till dom. Dustin gav men till och med telefonnummret till ASUS.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Nja, när jag har köpt saker så vill tillverkaren att man ska vända sig till dom. Dustin gav men till och med telefonnummret till ASUS.

läs denna kan bli lite problem om man går direkt till tillverkaren om man inte tänker sig för

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1128888-webhallen-dell-avhjalper-fel-med-annan-produkt-ingen-mellanskillnad/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Nja, när jag har köpt saker så vill tillverkaren att man ska vända sig till dom. Dustin gav men till och med telefonnummret till ASUS.

Precis som det nämns i tråden keyser_01 länkar till, om du inte går via säljaren så försvinner din reklamationsrätt vid framtida problem eller om tillverkaren krånglar i det aktuella ärendet.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Casper:

Ordernr eller RMA-nr?

Vilket som.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vilket som.

Ursäkta för sent svar, men jag har nu skickat ett PM till dig.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler