Radeon R9 290X med Battlefield 4 åter i planeringen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Det är väl ändå upp till recensenterna att publicera dom "riktiga" tetsterna. Oavsett vad AMD säger så bör man ändå alltid invänta sajters tester, som Swec etc. Det kommer ska du se.

Och riskera att inte få testa grafikkort igen från den leverantören? Ett bra tips för en ett forum och hemsida som Sweclockers.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Tror inte Sweclockers publicerar sina resultat en minut för dom får det av AMD. Dock brukar det sippra ut lite tester från diverse oseriösa sidor.

Finns väl en turkisk? sida om jag inte missminner mig som alltid brukar läcka lite före dom flesta. Donamin haber...? eller nåt i den stilen, kan ha helt fel dock.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

I detta fall har ju Klaus varit medlem sedan 2003.... så det är inte snack om något nytt tillskott till swec, han har uppenbarligen skrivit på svenska i minst 10 år och inte blivit bättre på det.

Missförstå mig inte nu, jag bryr mig inte om hur bra eller inte bra man kan svenska, inget intresserar mig mindre. Jag kan börja skriva på tyska om jag inte skulle förstå Klaus, eller om han skulle haft problem med att förstå mig.
Men att vara PK kan vara negativt, som att uppmuntra någon som i 10 år skrivit på ett språk, att fortsätta vara dålig på språket. Rent allmänt bör man väl ändå aldrig uppmuntra någon att inte utvecklas.

Ont: Funderar på att köpa denna R9a, få se benchmarks snart!

Äntligen en vettig person.

Skrivet av €lysian:

Eller så lider personen av dyslexi?

Ja det är ju ett annat alternativ. Eller så är han konstant full. Som Mithras nämnde ovan, så har han varit medlem på forumet sedan 2003 och borde på den tiden tränat bort sin dyslexi, om han nu inte är full dvs.

Skrivet av Aleshi:

Då ska vi väl inte vara lika trångsynta här?

Trångsynta äro vi alla, även du. Nämnde bara vad som skulle kunna vara en anledning till att han skrev så illa som han gjorde. Sen att det råkade vara fel, jaja.

Nu släpper vi detta tycker jag och ser fram emot att AMD ska piska Nvidia med sin nya grafikkortsserie! (önsketänkande).

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Underbart! som jag väntat på denna serie :). Va helt sur å ledsen när de skulle bli försenat!

Bokar ett så fort jag kan, typ uppesittarkväll/natt och bokar f5f5f5f5f5f5f5f5f5f5f5f5f5f yaaaaaay... slut /facepalmwithachair.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Två inlägg upp från Atlas T är väl Jacob?

Ett inlägg vart raderat på grund av regel 1.6! Rättade det nu.

Värt att tilläggaatt jag inte menade något illa alls med kommetaren. Såg snarare bara ut som om någon försökte göra sig lustig eller liknande.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Och riskera att inte få testa grafikkort igen från den leverantören? Ett bra tips för en ett forum och hemsida som Sweclockers.

Nu misstolkar du ju mig lite, jag säger inte att dom ska bryta mot den NDA som finns, utan bara att dom riktiga testerna kommer så småningom. Inte att dom skulle publicera dom nu som vissa andra oseriösa sidor.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Techpowerup har benchmarks

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Alibaba123:

Låter som ett svindyrt paket ju. Kostar nog lätt runt 6 tusen. Är nog bättre att vänta och istället köpa ett 280X och ett battlefield 4 separat. Ser ingen mening med att köpa detta paketet om jag ska vara ärlig.

Vet man inget pris eller vad som ingår, hur kan man uttala sig så?

Permalänk
Medlem

Det vore intressant att få veta vilka dessa återförsäljare är. Jag kommer helt klart lägga en beställning. BF4 betan på mitt 6950 var ingen trevlig upplevelse.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Vad är logiken i att förhandsboka kortet innan vi vet hur det presterar? Jag var peppad inför lanseringen men har ledsnat nu. En drös nyheter inför ett event som inte avslöjade så mycket av intresse för mig.

Hade tester lanserats i samband med eventet (och resultaten varit positiva) samt att det då funnits kort ute i handeln hade jag nog fallit för hypen och beställt ett kort. Men nu när jag lugnat mig lite känner jag att jag antagligen kan sitta kvar på mina 6970 CF en generation till.

Jag kan inte förstå poängen med den här typen av "lansering".

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirlen:

Det vore intressant att få veta vilka dessa återförsäljare är. Jag kommer helt klart lägga en beställning. BF4 betan på mitt 6950 var ingen trevlig upplevelse.

Går man in på AMDs oficiella hemside och söker efter resellers/store locators, så kommer bara Inet upp. Om detta betyder att Inet kommer få förhandsbokningar eller inte, det vette tusan. Är väl möjligt att ingen svensk återförsäljare får det.

Edit: Norska komplett kommer också upp om man kollar norsak återförsäljare.

Permalänk

Så här tänker jag.

Lite konspirations teorier
Att Amd går ut med att deras nya flaggskepp ska mäta sig med 680 och titan är ju lite oroväckande.
Hade Amd sagt vårat nya kommer krossa titan så hade man kanske kunnat förvänta sig att det kan mäta sig med det.
De flesta företag hypar ju lite till mycket vid nyreleas. Därför de vill sälja på förhandsbokningar till BF4.

Vad har hänt med amd egentligen?
Ta 6970 som förlorade mot gtx 580 det är ju trotts allt deras flaggskepp.
7970 förlorade mot gtx680 så hårt att nvidia släppte sitt 670 ist och väntade nästan ett år innan de släppte 680.

Nu kommer deras nya (8970) 290x som ska konkurera mot nvidias gamla skraltiga 680.

Jag vill se kort som driver BF4 i 4K med minst 60fps helst 120 (utan MS).
Grafikort idag flaskar inte de korkar...

Detta är vad jag tycker och innan ni kommenterar min stavning så läs min avatar

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Så här tänker jag.

Lite konspirations teorier
Att Amd går ut med att deras nya flaggskepp ska mäta sig med 680 och titan är ju lite oroväckande.
Hade Amd sagt vårat nya kommer krossa titan så hade man kanske kunnat förvänta sig att det kan mäta sig med det.
De flesta företag hypar ju lite till mycket vid nyreleas. Därför de vill sälja på förhandsbokningar till BF4.

AMD har ALDRIG sagt att kortet ska mäta sig med varken 680, 780 eller Titan.

Skrivet av Casper_83:

Vad har hänt med amd egentligen?
Ta 6970 som förlorade mot gtx 580 det är ju trotts allt deras flaggskepp.

AMDs strategi har sedan 2007 varit att inte tillverka jättekretsar. AMD har valt att lägga sig på runt 200-300mm i kretsstorlek. De har aldrig haft för avsikt att tillverka chip i 500mm² klassen. Trots detta så har AMD varit väldigt nära nVidias kretsar som till och med varit över dubbelt så stora. När nVidia tillverkar jättekretsar som blir kraftigt försenade, dyrare att utveckla och har värmeproblem så väljer AMD att köra på en i sina ögon smartare affärsmodell. 6970 skulle aldrig slå GTX 580. Trots det så har AMD stått sig riktigt bra med sina övre mellanklasskretsar.
AMD fokuserar på att tillverka effektiva kretsar som ger goda marginaler.

Skrivet av Casper_83:

7970 förlorade mot gtx680 så hårt att nvidia släppte sitt 670 ist och väntade nästan ett år innan de släppte 680.

Ren och skär lögn. GK110 som Titan och GTX 780 baseras på var redo för begränsad produktion till skyhög kostnad sent 2012, nästan ett år efter det nerlagda misslyckade GK100 skulle ha kommit. I våras var kretsen mogen nog för att produceras och säljas i 1000$-grafikkort i begränsad upplaga, fortfarande med delar av chippet avstängt. Du pratar som GK100 som blev nerlagt för att nVidia klantade till det. Du kan försöka få det att verka som att det var AMDs fel, men det var det inte. Du kan inte mycket om marknaden om du tror att nVidia tackar nej till massiv vinst för att vara snälla.

Skrivet av Casper_83:

Nu kommer deras nya (8970) 290x som ska konkurera mot nvidias gamla skraltiga 680.

Skitsnack. Det ska konkurrera mot 700-serien. Alltså GK11x, inte med 600-serien GK10x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Skitsnack. Det ska konkurrera mot 700-serien. Alltså GK11x, inte med 600-serien GK10x.

Det är väl dock bara ett enda kort (gtx780) i 700-serien som är GK11x? (Om man inte räknar Titan som "7xx")

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

AMD har ALDRIG sagt att kortet ska mäta sig med varken 680, 780 eller Titan.

AMDs strategi har sedan 2007 varit att inte tillverka jättekretsar. AMD har valt att lägga sig på runt 200-300mm i kretsstorlek. De har aldrig haft för avsikt att tillverka chip i 500mm² klassen. Trots detta så har AMD varit väldigt nära nVidias kretsar som till och med varit över dubbelt så stora. När nVidia tillverkar jättekretsar som blir kraftigt försenade, dyrare att utveckla och har värmeproblem så väljer AMD att köra på en i sina ögon smartare affärsmodell. 6970 skulle aldrig slå GTX 580. Trots det så har AMD stått sig riktigt bra med sina övre mellanklasskretsar.
AMD fokuserar på att tillverka effektiva kretsar som ger goda marginaler.

Ren och skär lögn. GK110 som Titan och GTX 780 baseras på var redo för begränsad produktion till skyhög kostnad sent 2012, nästan ett år efter det nerlagda misslyckade GK100 skulle ha kommit. I våras var kretsen mogen nog för att produceras och säljas i 1000$-grafikkort i begränsad upplaga, fortfarande med delar av chippet avstängt. Du pratar som GK100 som blev nerlagt för att nVidia klantade till det. Du kan försöka få det att verka som att det var AMDs fel, men det var det inte. Du kan inte mycket om marknaden om du tror att nVidia tackar nej till massiv vinst för att vara snälla.

Skitsnack. Det ska konkurrera mot 700-serien. Alltså GK11x, inte med 600-serien GK10x.

Japp, jag menade 700 inte 600 när jag skrev om detta.

Haha! Först skriver du att de inte ska tävla mot 700 serien, sedan avslutar du och skriver själv att de ska det
Förlåt men jag kunde inte låta bli.

Detta är bara som jag tycker och jag ber om ursäkt om jag trampat dig på tårna. får lite den känslan.

Jag tycker fortfarande att titan är ett dåligt kort även om det är det bästa på marknaden. Lite det jag vill komma till.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Japp, jag menade 700 inte 600 när jag skrev om detta.

Haha! Först skriver du att de inte ska tävla mot 700 serien, sedan avslutar du och skriver själv att de ska det
Förlåt men jag kunde inte låta bli.

Jag sa att de aldrig sagt att 290x ska mäta sig med något specifikt kort. AMD har inte angett vart de lägger prestandan på för nivå. Dock är 700-serien från nVidia och 200-serien från AMD motsvarande generationer.

Skrivet av Casper_83:

Detta är bara som jag tycker och jag ber om ursäkt om jag trampat dig på tårna. får lite den känslan.

Jag tycker fortfarande att titan är ett dåligt kort även om det är det bästa på marknaden. Lite det jag vill komma till.

Du har inte trampat mig på tårna alls, du skriver bara rena felaktigheter och vanföreställningar. Jag dementerar dem.

Permalänk
Master of Overkill

In celebration of the upcoming launches of two of the most important announcements in PC gaming this year, we’ve worked with EA to create the AMD Radeon R9 290X Battlefield 4 Limited Edition available, online for reservation starting today with select resellers and partners. There were only 8,000 of these made so make sure to add your name to the list before they’re all gone! Recommended AMD Radeon R9 290X pricing, specs and performance will be unveiled in the coming weeks. We haven’t released pricing and won’t comment on pricing seen on some e-tail outlets.

Från AMD Facebook WTF..

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240