Trassel med lagersaldo på CDON.COM ledde till återbetalning.

Permalänk
Medlem

Trassel med lagersaldo på CDON.COM ledde till återbetalning.

Hej,

28/9 Beställde två produkter som fanns i lager och det stod 1-3 arbetsdagar som leveranstid.

30/9 Kontaktar jag supporten och hon säger att produkterna håller på att packas och kommer att skickas imorgon.

1/10 Kontaktar jag supporten och hon säger att produkterna är packad och klar.

2/10 Kontaktar jag supporten och han säger att jag borde få koll-id etc imorgon.

2/10 kontaktar jag supporten och hon säger att den håller på att packas??!?!? Hon försöker få tag på logistikavdelningen och bad mig vänta tills jag får svar, sedan får jag helt plötsligt det här:

Citat:

Hej,

Lagret har svarat mig via meil angående din beställning nr. XXXXXXXX. Det är tyvärr så att det har varit ett fel i bokföringen angående artikeln "Chassi-Tower NZXT Phantom 630 FullTower No PSU Matte Black ATX" och det resulterade i att lagret inte kunde skicka ut denna order ännu. Med andra ord fattas artikeln från lagret för tillfället och de väntar på att få in nya exemplar.
Din order kommer därmed att avbeställas inom kort och pengarna kommer att återbetalas på ditt kreditkort.

Vi är mycket ledsna över situationen och ber om ursäkt från vår sida.

Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 100kr. Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder. Koden gäller ej för digitala produkter eller produkter som levereras av vår samarbetspartner Tretti.se

Citat:

Hej,

Normalt när man beställer varor med kort dras inte beloppet utan reserveras bara tills ordern är skickad. Eftersom din order aldrig skickades drogs antagligen inget belopp, utan reservationen hävs någon dag efter att varan avbeställdes.

Om beloppet ändå hann dras, kommer det att återbetalas inom 5 bankdagar.

Slutsats:

Jag försöker hålla god kommunikation med deras support men får felaktig information varje gång, efter 3 arbetsdagar säger dom att de har blivit fel, istället för att säga det på måndag, sedan vill de ta bort beställningen och ge tillbaka pengarna . Först och främst ger dom olika orderstatus och nu vill dom att jag ska vänta 5 arbetsdagar för att få tillbaks pengarna vilket är på onsdag. Det blir alltså 9/1. Sedan ska jag beställa samma produkt från en annan sida vilket innebär att jag kommer få produkten 14/9 bara för att de har gjort fel. Helt sjukt! De vill ge mig 100 k rabattkod som kompensation, när jag säger att jag hellre vill ha en annan chassi för samma pris som kompensation som de faktiskt har i lager.

Tips till er alla handla aldrig från CDON.COM, första och sista gången.

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk

Sluta larva dig..
visst fel att säga att sakerna pcakas utan att det gjorts men resten.. o herre..

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Skrivet av Avar:

Hej,

31/9 Beställde två produkter som fanns i lager och det stod 1-3 arbetsdagar som leveranstid.

30/9 Kontaktar jag supporten och hon säger att produkterna håller på att packas och kommer att skickas imorgon.

1/10 Kontaktar jag supporten och hon säger att produkterna är packad och klar.

2/10 Kontaktar jag supporten och han säger att jag borde få koll-id etc imorgon.

2/10 kontaktar jag supporten och hon säger att den håller på att packas??!?!? Hon försöker få tag på logistikavdelningen och bad mig vänta tills jag får svar, sedan får jag helt plötsligt det här:

Slutsats:

Jag försöker hålla god kommunikation med deras support men får felaktig information varje gång, efter 3 arbetsdagar säger dom att de har blivit fel, istället för att säga det på måndag, sedan vill de ta bort beställningen och ge tillbaka pengarna . Först och främst ger dom olika orderstatus och nu vill dom att jag ska vänta 5 arbetsdagar för att få tillbaks pengarna vilket är på onsdag. Det blir alltså 9/1. Sedan ska jag beställa samma produkt från en annan sida vilket innebär att jag kommer få produkten 14/9 bara för att de har gjort fel. Helt sjukt! De vill ge mig 100 k rabattkod som kompensation, när jag säger att jag hellre vill ha en annan chassi för samma pris som kompensation som de faktiskt har i lager.

Tips till er alla handla aldrig från CDON.COM, första och sista gången.

Det har blivit fel. Ta det lungt. Tänk positivt istället och ta den 100kr rabatten och beställ chassit igen. 100kr billigare!... Jag har handlat där ifrån ett flertal gånger och allt har varit jättebra.

Permalänk
Medlem

Ser inget problem med detta?
Jag har då aldrig haft problem med CDON

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Skulle inte tackat nej till en rabattkod på 100k...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Avar:

Hej,

31/9 Beställde två produkter som fanns i lager och det stod 1-3 arbetsdagar som leveranstid.

30/9 Kontaktar jag supporten och hon säger att produkterna håller på att packas och kommer att skickas imorgon.

1/10 Kontaktar jag supporten och hon säger att produkterna är packad och klar.

2/10 Kontaktar jag supporten och han säger att jag borde få koll-id etc imorgon.

2/10 kontaktar jag supporten och hon säger att den håller på att packas??!?!? Hon försöker få tag på logistikavdelningen och bad mig vänta tills jag får svar, sedan får jag helt plötsligt det här:

Slutsats:

Jag försöker hålla god kommunikation med deras support men får felaktig information varje gång, efter 3 arbetsdagar säger dom att de har blivit fel, istället för att säga det på måndag, sedan vill de ta bort beställningen och ge tillbaka pengarna . Först och främst ger dom olika orderstatus och nu vill dom att jag ska vänta 5 arbetsdagar för att få tillbaks pengarna vilket är på onsdag. Det blir alltså 9/1. Sedan ska jag beställa samma produkt från en annan sida vilket innebär att jag kommer få produkten 14/9 bara för att de har gjort fel. Helt sjukt! De vill ge mig 100 k rabattkod som kompensation, när jag säger att jag hellre vill ha en annan chassi för samma pris som kompensation som de faktiskt har i lager.

Tips till er alla handla aldrig från CDON.COM, första och sista gången.

Haha men snälla... Vad är problemet ? beställ med faktura från någon annan sida om du inte kan vänta..
Du får dessutom 100kr rabatt!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur lyckades du beställa någonting den 31/9 och sedan kontakta supporten den 30/9?
Har du en tidsmaskin?

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Dom har två veckor på sej att leverera varorna och du har enbart väntat i 3dagar...

Skrivet av DanTheManSwe:

Hur lyckades du beställa någonting den 31/9 och sedan kontakta supporten den 30/9?
Har du en tidsmaskin?

Det är bara 30 dagar i september dessutom

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Beställ chassit ifrån en annan sida, ta det som postförskott-du får pengarna ifrån CDON-gå och hämta ut chassit på ICA eller vart det nu hamnar (det som är närmast dig)

Problemet löst!

Tycker du ska vara glad över att du fick 100 sek rabatt. Hade jag fått bestämma så hade jag dragit tillbaka den med tanke på ditt beteende..

Permalänk
Medlem

Hahaha

Permalänk
Medlem

Du kontaktade supporten vartenda dag???

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Kopplingen mellan CDON's packningssystem och andra delar, tex kundtjänst har aldrig varit särskilt bra. Din order hamnar direkt under bearbetning fast inget görs på den förrän långt senare. Jag har tex en gång beställt en skiva av dem en lördag natt, ångrat mig direkt (ja, korkat) och dragit iväg ett mail till kundtjänst varpå jag får svar att den redan håller på att packas. I själva verket skickades den inte förrän flera dagar senare. Men det var då å andra sidan inga problem att få skicka tillbaka skivan gratis när jag påtalade att jag fick merkostnader på grund av att de har ett dåligt system.

Att de har brister i sina system skulle vara en anledning att inte handla av företaget tycker inte jag. CDON håller ganska låga priser och att man då inte får prylarna på en dag eller att det är lite rörigt i deras system tycker jag man får acceptera. Om man vill ha grejerna direkt så finns det leverantörer som är lite dyrare men som lovar att skicka samma dag.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenti:

Du kontaktade supporten vartenda dag???

Skickades från m.sweclockers.com

Det verkar så. Tålamod är nog en bristvara.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Skrivet av kenti:

Du kontaktade supporten vartenda dag???

Skickades från m.sweclockers.com

Brukar vänta 1 vecka innan man får släpp och börjar gnälla iaf.

Sen har det funkat väldigt bra för mig att beställa från CDON. Var 1 gång 1 moderkort hamna på vils men det togs hand om väldigt snabbt och smidigt.
Dampa ju inte ner på supporten 15min efter besträllningen och undrade vart det tagit vägen..

Permalänk
Medlem

VARNING för Aftonbladet-titel!

Ne men allvarligt, du lägger upp det som om CDON har ruinerat ditt bankkonto... Jag har då aldrig haft problem med CDON, även ifall de inte har telefonsupport vilket "stör" mig en aning. Men däremot anser jag att så länge man sköter mailsupport utmärkt, vilket CDON verkligen gör, så tycker jag att det är okej.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Du måste läsa igenom dina datum. Något har blivit helt snurrigt. Enligt detta ringer du och klagar på sen leverans dagen före du beställde prylarna.
Om det nu är så att du beställde på lördag och skriver en sån här varning på tisdagen så bör du verkligen fundera över om du i överhuvudtaget bör ha ett oövervakad kommunikationskanal ut i världen.

Otroligt jävla bra av CDON om de erbjuder ersättning på ANDRA arbetsdagen på en order.

Permalänk

Handlat av cdon under många år, aldrig haft ett enda problem + otroligt snabba leveranser, beställt på Måndag morgon runt 07-08, fått t.ex. spelet på Tisdagen i brevlådan, nästan alltid så Så du hade nog bara ytterst lite otur...sånt kan hända, va ju inte lång tid det tog direkt heller.

Visa signatur

i7 6850K, vattenkyld Corsair H110i, GTX 1080Ti vattenkylt, 32Gb RAM@2666Mhz, ASUS Strix x99 gaming ROG, Corsair AX 1200i.

Permalänk
Avstängd

Tycker rubriken på denna tråd borde ändras. Kan inte se att cdon har gjort något fel. Kommer orättvist hamna högt på sökresultat om cdon. Undrar också hur du lyckades kontakta support om att varan håller på att packas innan du hade beställt? Låter snurrigt värre.

Permalänk
Medlem

Du fick 100kr rabbat. Var glad! För alla kan göra fel...

Permalänk

Allt kan inte vara perfekt alltid, Dom var ju ändå snälla och gav dig 100kr rabatt så sluta gnäll över småsaker.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Har bara bra saker att säga om Cdon, En h100 jag hade lät konstigt levde med det i ca 8 månader innan jag tog tag i det och då fick jag välja mellan en ny h100 eller pengarna tillbaka! fort gick det också

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

En annan lösning är ju att ändra din order till chassit som är "gunmetal" istället för mattsvart.

Ifall du inte är medveten om det så är det skärmen man ska kolla på när man använder en dator, inte chassit så sluta grina eller gör något åt saken!

Permalänk

Liksom CDON kunde valt att inte ge dig någon rabatt huvud taget och du gnäller här på Sweclockers ser jag ingen anledning att göra det. Samt det hindrar inte andra konsumenter att köpa från CDON bara för att det gick lite snett det här gången för dig så gnäller du över CDON att det är dåligt o.s.v. CDON är ganska stort internet företag så fel kan tillkomma då de skickar en hel del saker till sina kunder och ibland blir det så att system går lite vilse för att någon personal hade glömt att skicka produkten eller registrerar produkten för att skickas ut eller att det har registreras men deras lager har inte uppdateras allt sådant tekniska fel kan tillkomma till vilken företag som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Vilken skitråd.

Du beställer på helgen och börjar trakassera kundtjänst direkt på måndagen.

Inte konstigt att de som har riktiga problem får vänta.

Ja jag tänkte också det! Jobbar ens CDON helger? Jobbar ens Inet helger? (Med ordrar alltså). Egentligen så spelar det ingen roll.. För posten jobbar inte helger... Men TS verkar inte ha klarat av att räkna ut det själv....

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Finner det snarare intressant att CDON svarat så snabbt Normalt sett har jag tidigare fått vänta dagar innan jag fått kontakt med deras kundtjänst/support.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Skulle inte tackat nej till en rabattkod på 100k...

Om det var 100k så hade nog TS blivit fruktansvärt nöjd.

Men jag håller med alla andra, det var CDON's fel men du fick pengar tillbaka plus kompensation. Jag kan förstå att man kan bli tjurig men att börja varna folk från att på CDON på grund av detta är bara överstyr. Förresten, om du inte ska handla något mer på CDON kan du väl ge rabattkoden till mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Skulle inte tackat nej till en rabattkod på 100k...

Läs om gör rätt;)

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frystpingvin:

Om det var 100k så hade nog TS blivit fruktansvärt nöjd.

Men jag håller med alla andra, det var CDON's fel men du fick pengar tillbaka plus kompensation. Jag kan förstå att man kan bli tjurig men att börja varna folk från att på CDON på grund av detta är bara överstyr. Förresten, om du inte ska handla något mer på CDON kan du väl ge rabattkoden till mig?

Hade jag med varit

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk
Medlem

Cdon.com är då ett av dom bästa företag som jag har haft att göra med.

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem

Jag kan inte annat än le åt faktumet att du kontaktar dom innan paketet ens i bästa fall hinner skickas..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64