Hjälp - Strul med komplett & infocare
Har tyvärr ett lite knöligt ärende med komplett just nu.
Den 26/8 beställde jag en TX-P50GT60Y på kampanj för 9990kr vilket var ett toppenpris.
Dagarna gick och jag väntade på att få varan leveread. Tyvärr så strulade posten till det och jag fick inte varan förrän den 10/9.
När jag monterat TV:n och startar igång den så är det är otroligt tjutande på den, ett högt skrikande ljud. Det kommer ingen bild på TV:n.
Jag kontaktar då panasonic som säger att jag ska kontakta komplett.se för att få den utbytt då den verkar vara DOA.
Den 17/9 mottager komplett min retur och jag håller tummarna för att allt ska gå snabbt och smidigt.
Jag ringde den 23/9 för att höra hur ärendet går, då får jag veta att den är skickad till servicepartner den 18/9!?
24/9 kontaktar jag komplett och frågar varför den är skickad på service, och varför jag inte får en ersättningsvara direkt istället.
I svaret jag får är att det uppkommit en liten repa på FOTEN, fotfästet som TV:n står på. Vid monteringen så var det lite knöligt att få dit foten, och en repa kan mycket väl ha uppstått. Men TV:n var inte ens i närheten av foten då. Felet på TV:n kan inte härledas till fabrikationsfel då det uppstått en repa på foten säger komplett. Seriöst?
EDIT: Vid ett samtal under dagen med Panasonic så tyckte personen som svarade att det var mycket märkligt att komplett skickar den på service pga den repade foten. Den repade foten har inget att göra med själva funktionen på TV:n sa hon. Jag ska ligga på komplett nu och försöka få en ny TV skickad till mig så fort som möjligt, då detta är ett fel som borde gå under DOA.
Idag den 2/10 så får jag ett kostnadsförslag från infocare på 9000kr med hänvisning till yttre åverkan att panelen är spräckt!
Seriöst vad är detta för jävla dumheter? Jag ifrågasätter inte att panelen är spräckt, jag ifrågasätter dock varför jag ska betala för den kostnaden när
jag självklart inte har gjort detta.
Det jag kan tillägga är att det var en liten åverkan på kartongen vid mottagandet men som med största sannolikhet inte kan ha nåt att göra med att panelen är spräckt.
Hur går jag vidare med detta? Det börjar bli surt och grinigt! Ska höra av mig till infocare imorgon för mer info.
Tyvärr tog jag inga bilder själv innan jag skickade tillbaka min TV, vilket kanske är mitt största misstag.
Skulle jag själv ha skadat den så hade jag tagit det på hemförsäkringen och bitit i det sura äpplet...
Komplett skrev ingenting om att panelen var spräckt när jag fick info om att den skickats iväg till infocare. Kan den ha gått sönder på vägen dit?
Komplett fotograferar alltid skador innan det undersöks, kanske kan finnas bild på panelen som bevisar att den inte var sprucken vid mottagandet hos komplett.se
Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q