Hur ska Breffer kunna dra pengar om jag inte skrev in kontonr?

Permalänk
Medlem

Hur ska Breffer kunna dra pengar om jag inte skrev in kontonr?

Hej! gick in på Breffer efter att ha läst väldigt mycket om denna scamsida, fyllde i mail osv för att "anmäla" mej av ren nyfikenhet, sen kände jag "f*ck it" när jag skulle fylla i kontonr, sen nu 24 timmar senare får jag följande mail ifrån dom
"Bästa *******@hotmail.com!

Tack för din anmälan till Breffer.com! Välkomstgåva: 1 st. Android Tablet är snart på väg, men du glömde att betala in 5 kronar via ditt kreditkort!

Fyll i dina kortuppgifter genom att klicka här:
https://blabla.com

Med vänlig hälsning
Breffer"

men jag fick ju inte ens något "lösen" utav dom för att logga in för att jag avbröt min anmälan, så jag kan inte avregistrera mej, men det enda dom har är ju min adress och mitt namn samt mail, då bör ju inte jag ha något att oroa mej för? eller?

Permalänk
Medlem

"Ändring av kortinformation Om du får nya kortuppgifter och inte uppdaterar dem i vårt system, förbehåller vi oss rätten att stänga ditt abonnemang utan förvarning. För återaktivering, kontakta oss. Om vi av någon anledning inte kan dra pengar från – ditt kort – förbehåller vi oss rätten att avsluta ditt abonnemang."

står det ju i villkoren, så dem bör ju själva avregga mej då dom inte ens har mitt kontonr, men jag ska ju inte ens ha registrerat mej? hmm

Permalänk
Medlem

så länge du inte lämnat något nummer behöver du inte bry dig

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

så länge du inte lämnat något nummer behöver du inte bry dig

Näe var det jag tänkte med för som jag skrev tidigare, det enda dom har på mej är namn, mail och min adress, det kan ju vem som helst skriva in, så det enda jag behöver oroa mej för är ju igentligen spam-mail och brev i brevlådan haha

Permalänk

Har du lämnat ditt riktiga adress så får du nog många trevliga gåvor till högt pris.
Någon var rolig och skrivit mitt adress och jag fick en massa hälso produkter..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Har du lämnat ditt riktiga adress så får du nog många trevliga gåvor till högt pris.
Någon var rolig och skrivit mitt adress och jag fick en massa hälso produkter..

Skickades från m.sweclockers.com

Men det måste ju gå att tvärneka till?

Permalänk
Medlem

surfplatta

Jag betalade in 5kr för en surfplatta 23/6. Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aprillan:

Jag betalade in 5kr för en surfplatta 23/6. Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får den?

DU kan inte mena allvar att du gjort detta på en tydligen uppenbar scamsida? Låter som om de vill ha dina kortuppgifter för att sälja eller använda i framtida scams. Spärra kortet DIREKT om du uppgett detta för dem

Permalänk
Medlem

Säkrast är att alltid spärra kortet om man är osäker man får ju ett nytt inom ett par dagar. Så slipper man huvudbry om dagarna och kallsvett om nätterna.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Yepp, Tar mellan aldrig och tills Gud han själv uppenbarar sig.

Skrivet av aprillan:

Jag betalade in 5kr för en surfplatta 23/6. Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får den?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av aprillan:

Jag betalade in 5kr för en surfplatta 23/6. Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får den?

Breffer är inte nödvändigtviss en bluff sida men det är en sida där du går medlem och kan få erbjudande att köpa produkter på avbetalning, de där 5 kr är alltså bara en öppningsavgift, du kommer börja få fakturor sedan. Vänligen kontakta din bank att spärra kortet och ring och häv ditt köp hos Breffer.

Visa signatur
Permalänk
Sötast
Skrivet av aprillan:

Jag betalade in 5kr för en surfplatta 23/6. Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får den?

Den kommer säkert vilken dag som helst!
Jag brukar också skicka surfplattor till främlingar på nätet för endast 5kr, sen att jag går 1995 kr förlust på varje surfplatta ser jag bara som en rolig sak!

Permalänk
Medlem

Jag fick min surfplatta efter kanske 2-3 veckor.
Den var dock så usel att jag bara testade den och sedan dess ligger den i någon låda.
Knappt värd 5kr den kostar inte i närheten av 2000kr som någon verkar tro.
Köper du den på nätet som kanske du får betala 3-400kr för den. Från Asien är det förmodligen mycket billigare.
Gå till Dx.com och leta upp den billigaste plattan där så är det säkert ungefär samma.
Jag hade lite problem att säga upp mitt abonnemang men efter att jag mejlade dem så löste det sig.
Man måste logga in på sidan men man får aldrig inloggningsuppgifter.
Så de hoppas väl på att någon låter det ticka pengar ett tag innan de tar tag i det.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pake:

Jag fick min surfplatta efter kanske 2-3 veckor.
Den var dock så usel att jag bara testade den och sedan dess ligger den i någon låda.
Knappt värd 5kr den kostar inte i närheten av 2000kr som någon verkar tro.
Köper du den på nätet som kanske du får betala 3-400kr för den. Från Asien är det förmodligen mycket billigare.
Gå till Dx.com och leta upp den billigaste plattan där så är det säkert ungefär samma.
Jag hade lite problem att säga upp mitt abonnemang men efter att jag mejlade dem så löste det sig.
Man måste logga in på sidan men man får aldrig inloggningsuppgifter.
Så de hoppas väl på att någon låter det ticka pengar ett tag innan de tar tag i det.

Låter snarare som att affärsidén är att göra det väldigt krångligt att säga upp sitt abonnemang. Ett sådant företag ska man aldrig ge pengar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

All handel (köpa/sälja) ska göras i marknaden.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord