Gigabyte's ersättning väldigt generös!

Permalänk
Medlem

Gigabyte's ersättning väldigt generös!

Tjena!

Ja idag kom brevet som gjorde så jag kunde SLI med mina två 285 gtx(då jag har väntat på en sli brygga för det ej hängde med moderkortet som det stod att det skulle. Mer om det kan du läsa i den andra tråden angående 970a-ds3p)(Länk finns längre ner). Vart hemma en helt vanlig torsdag då jag inte jobbar, hade dygnat och va helt utmattad. Tillslut efter mycket lidande så kom paketet med ersättningen med sakerna som fattades i mitt moderkort. Men... något stämmer fan inte asså titta på detta, fick allt möjligt!

Detta fick jag
4x 2-WAY SLI Bryggor
1x 3-WAY SLI Brygga
1x Front USB3.0
6x Crossfire 2-WAY Bryggor
6x SATA3 Kablar
1x Wifi/Blåtands insticknings kort(Med två externa antenner)

BILD

Jag tackar Gigabyte ännu en gång för den underbara kompensationen, glömde jag nämna att så fort Gigabyte_Rasmus fick reda på detta skickade han det express med posten med brev! Frakten va nog ej billig! Kan inget annat än rekommendera Gigabyte till allmänheten för dessa underbara gåvor och snabb tillrättavisning! Tusen tack återigen Rasmus du är absolut inte dum du

Nyfiken på hela historian, titta på den här!
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1241627-net...

Stavfel och Särskrivning på hög nivå!
Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Gigabyte asså, bästa företaget i datorhistorien ever!

Permalänk

Fyfan vad de är snälla då, sånt fick inte jag hah!

Permalänk
Avstängd

Mycket generöst

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Där ser man! Kan gå i god för Gigabytes mer påkostade kort, de klockar som fan men nu vet man att även deras service kan utmärka sig

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Gigabyte asså, bästa företaget i datorhistorien ever!

Skrivet av MagisterLarsson:

Fyfan vad de är snälla då, sånt fick inte jag hah!

Skrivet av SeF.Typh00n:

Mycket generöst

Kan ju lätt rekommendera gigabyte till var enda jag känner! Helt otrolig Customer Service!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Avstängd

Mitt enda problem med Gigabyte har varit deras 3DBios, som måste varit den dummaste skapelsen på länge bland moderkort

Övrigt är jag supernöjd med deras 7950, klockar som en galning. Klarar att köra 1200Mhz, tyvärr blir VRM lite väl varm då.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Win! \o/

Permalänk

Har alltid haft gigabyte kort i mina datorer, testade evga en snabbis men trvis med både servisen och bra kort till okej priser så går inte ifrån dem.
Sedan när man ser något sådant här blir man ju väldigt glad att veta att de bryr sig om dina kunder!

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Mitt enda problem med Gigabyte har varit deras 3DBios, som måste varit den dummaste skapelsen på länge bland moderkort

Övrigt är jag supernöjd med deras 7950, klockar som en galning. Klarar att köra 1200Mhz, tyvärr blir VRM lite väl varm då.

jo och deras färgscheman på moderkorten som som tur är har de börjat ändra på, ska själv köra på ett gigabyte kort med windforce kylare nästa gång!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Nice! Hade själv en liknande upplevelse från Sony för ett par veckor sedan.

Köpte en 42" TV utav Sony, men så slutade TVn fungera efter 2 veckor. Fick en helt ny och dom gav mig deras top of the line TV med 3D och andra features som min förra inte hade. Riktigt grymt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Nice! Hade själv en liknande upplevelse från Sony för ett par veckor sedan.

Köpte en 42" TV utav Sony, men så slutade TVn fungera efter 2 veckor. Fick en helt ny och dom gav mig deras top of the line TV med 3D och andra features som min förra inte hade. Riktigt grymt!

Underbart! Sverige börjar få fler och fler underbara företag! Blev lite av en fanboy till gigabyte på ungefär sådär 10 sekunder när jag öppnade paketet. Satt och svor för mig själv "Vafan e det här, skojjar du med mig? Rasse vilken kille!" Jo mer gigabyte till allmänheten!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

nästa köp blir verkligen gigabyte!
några personer har tur! oh gud om det där hände mig skulle jag få hjärtattack!
vad ska du göra me alla sli bryggor?

BTW redigera din rubrik på andra tråden om de går, så folk inte tkr att Gigabyte trollar folk ;), hade det hänt mig hade jag blivit rätt så sur men det satt rätt så fint i slutändan

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

nästa köp blir verkligen gigabyte!
några personer har tur! oh gud om det där hände mig skulle jag få hjärtattack!
vad ska du göra me alla sli bryggor?

Blir nog att skänka bort Eller ha som prydnader man vet aldrig man kan ju någon gång i framtiden behöva ha 6x 2-way sli elr xfire

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 007onex:

nästa köp blir verkligen gigabyte!
några personer har tur! oh gud om det där hände mig skulle jag få hjärtattack!
vad ska du göra me alla sli bryggor?

Backup säkerligen. SLI och Crossfirebryggor är väldigt ömtåliga.

Vet inte hur många jag har arbetat mig igenom när jag labbat med mina 580 SLI

Skrivet av Fakkahe:

Blir nog att skänka bort Eller ha som prydnader man vet aldrig man kan ju någon gång i framtiden behöva ha 6x 2-way sli elr xfire

Jag råder dig att behålla dom, enligt ovan

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag köpte i vintras ett CM 310 elite då det stod att det skulle klara CPU kylare på 167 mm. Jag upptäckte direkt att detta inte kunde stämma då min kylare på 160mm stick ut genom fläktgallrey. Men jag tänkte inte mer på det för än för några veckor sen då jag skickade ett mail och frågade hur dem kommit fram till detta. Han jag pratade med kollade upp detta och upptäckte att det var fel i beskrivning och att max höjden var 155 mm. Som ersättning så skickade dem mig ett CM 690III vilket kostar nästan 3 gånger så mycket

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Fakkahe:

Kan ju lätt rekommendera gigabyte till var enda jag känner! Helt otrolig Customer Service!

Kul att du är nöjd med servicen! Det viktiga är att du fick vad du beställde, även om det var fel inmatat

Skrivet av SeF.Typh00n:

Backup säkerligen. SLI och Crossfirebryggor är väldigt ömtåliga.

Vet inte hur många jag har arbetat mig igenom när jag labbat med mina 580 SLI

Jag råder dig att behålla dom, enligt ovan

Exakt. Dessa SLI bryggor är framförallt lite känsliga, gäller alla tillverkare. Crossfire bryggorna ska vara i par, då de är olika långa (3 kit med andra ord), sen la jag till en extra av den modell som används mest. Mest så att man är 100

Skrivet av Oliver91:

jo och deras färgscheman på moderkorten som som tur är har de börjat ändra på, ska själv köra på ett gigabyte kort med windforce kylare nästa gång!

Vad menar du?

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Hah, så du ville ha en sli brygga? och fick typ 5 stycken och massa cf bryggor

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Better safe then sorry! Där har du bryggor för en hel generation(en människas alltså )!

Shyst av gigabyte att bjuda på så många bryggor.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hah, så du ville ha en sli brygga? och fick typ 5 stycken och massa cf bryggor

Läs andra tråden och kommentarer så får du svar på den frågan! Ja i princip va det de allt började i alla fall med dem mystiskt försvunna sli bryggan

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Har hört väldigt mycket gott om Gigabyte, men kan inte handla det längre för att jag köpte Gigabyte GA-X58A-UD3R för 3 år sedan. Har fortfarande kvar det förbannade moderkortet och stör mig varenda gång jag ser en tråd om SSD-diskar (vilket är ganska så frekvent på den här sidan) eller en nyhet för den delen. Det moderkortet påstods ha "Sata 6 Gb/s"-portar, vilket det också hade, men dem fungerar inte och de gjorde ingen fix för det heller.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Kul att du är nöjd med servicen! Det viktiga är att du fick vad du beställde, även om det var fel inmatat

Exakt. Dessa SLI bryggor är framförallt lite känsliga, gäller alla tillverkare. Crossfire bryggorna ska vara i par, då de är olika långa (3 kit med andra ord), sen la jag till en extra av den modell som används mest. Mest så att man är 100

Vad menar du?

http://www.gigabyte.com/fileupload/product/2/2746/877.jpg

http://www.gigabyte.com/fileupload/product/2/4483/8094_big.jp...

Svarta pcb's på amd 200-serien, annars gråter jag.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Backup säkerligen. SLI och Crossfirebryggor är väldigt ömtåliga.

Vet inte hur många jag har arbetat mig igenom när jag labbat med mina 580 SLI

Jag råder dig att behålla dom, enligt ovan

Okej då vet jag då blire att lägga dem på hyllan snygg och prydligt!

Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Kul att du är nöjd med servicen! Det viktiga är att du fick vad du beställde, även om det var fel inmatat

Exakt. Dessa SLI bryggor är framförallt lite känsliga, gäller alla tillverkare. Crossfire bryggorna ska vara i par, då de är olika långa (3 kit med andra ord), sen la jag till en extra av den modell som används mest. Mest så att man är 100

Vad menar du?

http://www.gigabyte.com/fileupload/product/2/2746/877.jpg

http://www.gigabyte.com/fileupload/product/2/4483/8094_big.jp...

Skojar du eller! Sjukt nöjd gjorde min dag! <3

Då sparar jag dem! Ifall något händer

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Svarta pcb's på amd 200-serien, annars gråter jag.

Detta är väldigt snyggt imo! Då de är de jag haver

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Har ett Gigabyte referens men nästa gång det blir grafikkortsköp måste jag testa ett med Windforcekylaren Velat ha den sen jag först såg 7970 Windforce 3x!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Behöver du WI-FI kortet? Vet en som skulle behöva ett nytt
Dock kostar SLI/ CF bryggor ingenting att produsera. Det är bara lite plast och metall egentligen men ändå väldigt generöst att ge dej så många

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Behöver du WI-FI kortet? Vet en som skulle behöva ett nytt
Dock kostar SLI/ CF bryggor ingenting att produsera. Det är bara lite plast och metall egentligen men ändå väldigt generöst att ge dej så många

Japp använder det vid skrivande stund! Tyvärr

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Kul att du är nöjd med servicen! Det viktiga är att du fick vad du beställde, även om det var fel inmatat

Exakt. Dessa SLI bryggor är framförallt lite känsliga, gäller alla tillverkare. Crossfire bryggorna ska vara i par, då de är olika långa (3 kit med andra ord), sen la jag till en extra av den modell som används mest. Mest så att man är 100 :)[/IMG]

rasmus sådanna som dig gör så att man börjar köpa produkter av gigabyte! trevligt och se sånt

Permalänk
Medlem

Undra om detta är något alla med Gigabyte produkter får vid efterfrågan eller om det är för att få lite billig reklam här på Sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Undra om detta är något alla med Gigabyte produkter får vid efterfrågan eller om det är för att få lite billig reklam här på Sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Tro vad du vill, jag gjorde detta för att visa att Gigabyte är ett bra företag överraskningar kan hända alla just denna gången hände de mig! Sluta va avensjuk

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!