Fractal Design gör mobilapp med förstärkt verklighet

Permalänk
Medlem

Testade med nexus 7 2013 och det fungerade om man hade bilden framme på datorskärmen. Skall man skriva ut bilden som A4 eller har det någon skillnad?

Permalänk

Någon som fått den att fungera på ipad?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Håller med dig även om det inte drabbar mig. Börjar bli riktigt trött på att app-utvecklare nästan enbart riktar in sig på en plattform för att efter några månader eller aldrig porta appen till andra OS (t.ex att alla gör iOS-appar men inga Android-appar).

Ja vart är min app till meego?

Permalänk
Medlem

Mogen skitapp.. Nedladdningen i appen stannar på 99%.

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Håller med dig även om det inte drabbar mig. Börjar bli riktigt trött på att app-utvecklare nästan enbart riktar in sig på en plattform för att efter några månader eller aldrig porta appen till andra OS (t.ex att alla gör iOS-appar men inga Android-appar).

Jo, men det måste ju samtidigt finnas en marknad för apparna innan det är värt att porta dem.
Vilket skapar lite av en 'hönan och ägget' situation.

Sedan är det nog även lättare att porta mellan Android och iOS än från/till Windows, för att Android och iOS har liknande kernel.

Permalänk
Skrivet av vompen:

Håller med dig även om det inte drabbar mig. Börjar bli riktigt trött på att app-utvecklare nästan enbart riktar in sig på en plattform för att efter några månader eller aldrig porta appen till andra OS (t.ex att alla gör iOS-appar men inga Android-appar).

I slutändan handlar det om vad kunden är villig att betala för. De flesta jag sett som utvecklar denna typ av appar använder sig av t.ex unity. Detta innebär att man måste köpa en licens för varje plattform utöver grundavgiften. Detta ligger på ca 1o 000 kr. Pengar som någon måste stå för (förslagsvis fractal om de t.ex vill ha stöd till Blackberry) utöver det så tillkommer kostnaden för att anpassa projektet för varje plattform.

Självklart har man en plattform man känner sig mer hemma på men i slutet så bestämmer kunden vad de vill ha, som utvecklare kan man komma med råd men marknaden bestämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ok... och vad är skillnaden mellan detta och att se t.ex. en "flashfilm"? Eller någon annan interaktiv 3d-bild?

Att du kan förflytta dig mer intuitivt runt produkten och ser din egen omgivning i anslutning till produkten.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Fan så här borde alla chassi tillverkare ha ju

Menar inte att vara en besserwisser, tyckte bara det var lite kul när du har den meme:n som profilbild.

Dold text
Permalänk
Medlem

Någon som har APK filen?

Min SGS3 mini är tydligen inte kompatibel med appen, varför? Ingen aning.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Redigt fräckt!

Hoppas det fungerar bättre än Illustrerad Vetenskaps app...

Det enda som är riktigt segt är att man tydligen måste ladda ner allt som finns i appen VARJE gång man startar den

Sen passar den ganska dåligt på min S2'a (Texter och menyer hamnar fel om jag inte håller den i vågrätt)
Kan inte heller lämna appen när den "Laddar ner data".

Grattis. Min s2a är inte kompatibel.

Permalänk

Laddade ner den på min iPad 4 men när jag ska gå in till 3d:et så är det bara svart, vi testade även på min kompis iPad men samma där. Kan det vara problem att det inte är kompatibelt med iOs 7?

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Grattis. Min s2a är inte kompatibel.

wut?

Verkar konstigt...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

http://puu.sh/4Gpv1.jpg

Menar inte att vara en besserwisser, tyckte bara det var lite kul när du har den meme:n som profilbild.

Dold text

Hahahaha klockrent ju

Permalänk
Medlem

och vart laddar man ner appen ? har en iphone 5 och jag hittar inget när jag söker på " fractal design"

Permalänk
Medlem

Först startar den inte, sen vill den uppdatera hela tiden, processing changes, downloading data 0%... När den väl kommer igång dock så funkar det. Frågan är bara ska det vara en A4 sida? ska det vara frameless etc. Modelerna ser för små ut på an A4 sida. På deras demo ser det nästan ut som om de har klistrat ihop 2 sidor. Annars ser det roligt ut, man kan tom titta in i chassit om man är för nära, titta ut genom plexit på sidopanelen (med rätt effect) etc... Modelerna och AR delen är välgorda men inte resten av appen. Har använt galaxy s3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

wut?

Verkar konstigt...

Riktigt Polares s3a funkar inte heller, funkar visst bara med tablets?

-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Riktigt Polares s3a funkar inte heller, funkar visst bara med tablets?

-.-

Då har jag väl den första versionen som fungerar överallt.

Får låta bli att ladda ner uppdateringen som den tjatar om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |