Dell presenterar surfplattorna Venue

Permalänk
Melding Plague

Dell presenterar surfplattorna Venue

Modellserien Venue vaknar till liv på nytt när Dell introducerar fyra nya surfplattor, varav en hybrid med många konfigurationsalternativ.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Venue 7 - 8 kan ju vara riktigt intressant att titta på.

Permalänk

Jag kan se förvirringen bland konsumenterna redan. Varför använda namnet Venue till både Windows och Android baserade surfplattor? Annars ser väl de med Android trevliga ut.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Mycket effekt, dimensioner och annat hit & dit. Men vad är batteritiden?

Annars mycket intressant!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av m0rk:

Venue 7 - 8 kan ju vara riktigt intressant att titta på.

Pfft 180Dollar! Take my money?! Just det, 180Dollar är ju inget direkt Ser riktigt trevligt ut, plattor med Atom och en så låg prislapp.

Tycker dock även att instegs varianten på värstingen ser lovande ut för min del. Frågan om det kommer en schysst bundle med tangentbordet eller om det är apa-dyrt.

Skrivet av Swedish Berserk:

Jag kan se förvirringen bland konsumenterna redan. Varför använda namnet Venue till både Windows och Android baserade surfplattor? Annars ser väl de med Android trevliga ut.

Jo det är inte det smartaste tänket från Dells sida.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Snusfri

Venue 8 för 180 dollares ser förbannat intressant ut.
Hel rätt pris på den och med Dell's kvalité kan det bli en riktig storsäljare.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kan man få tangentbord till androidplattorna? Är ingen fan av win8...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Venue 8 hamnade högst upp på min önskelista tror jag Allt som saknas är en full HD-panel

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Undra vad man kan behöva lägga till för att få inbyggt 3G. Känns rätt meningslöst med en surfplatta utan Internet.

Dell Venue 8 Pro eller 11 Pro är favoriterna. Undra vilken som ger bästa avvägningen mellan mobilitet och för att kunna surfa och göra lättare arbeten smidigt.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Androidvarianterna såg trevliga ut. Kanske dags att skaffa platta snart...
Frågan är ju vad priset hamnar på om dom kommer hit.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Venus PRO 8 var klart intressant.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Venue 8 pro ser riktigt lovande ut trots "låg" upplösning, underlig placering av startknappen och ingen hdmi-ut. Men sen december-release var en stor besvikelse, jag hade hoppats på slutet av oktober. Tror det bli nexus 7 2013 ändå. Gällande 3G, i regel brukar tablets kosta runt 1000 kr mer för att få en med 3G- eller LTE-modem inbyggt (källa: prisjakt.nu). Har man smartphone har man wifi-hotspot och då kan jag tycka det är lite onödiga 1000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Venue 8 pro ser riktigt lovande ut trots "låg" upplösning, underlig placering av startknappen och ingen hdmi-ut. Men sen december-release var en stor besvikelse, jag hade hoppats på slutet av oktober. Tror det bli nexus 7 2013 ändå. Gällande 3G, i regel brukar tablets kosta runt 1000 kr mer för att få en med 3G- eller LTE-modem inbyggt (källa: prisjakt.nu). Har man smartphone har man wifi-hotspot och då kan jag tycka det är lite onödiga 1000kr.

Tycker att 800p på 8 tum borde räcka mer än väl. Min smartphone har runt 540p på 4.3 tum och det finns inte en chans att man skulle kunna se en endaste pixel på den.

Syftade mer på att man inte har WIFI-hotspot var man än befinner sig. Ser poängen lite hela poängen med att vara mobil att man har tillgång till nätet vart man än är.

Angående release så står det lite olika. Tablet News skriver 8 Pro i samband med Win 8.1 runt mitten av Oktober och 11 Pro i November. Men det som Sweclockers skriver kanske är dom svenska datumen

Synd att man inte kan se priser och konfigurationsalternativ och vad dom kostar. Fördelen med Dell är ju att dom oftast har en del möjligheter till att skräddarsy sina enheter.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Android-plattorna såg riktigt bra ut. Kan tänkas köpa dom när de dyker upp, om dom inte är sönder-lusade av skräp-applikationer som Dell's övriga sortiment är vid leverans.

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Tycker att 800p på 8 tum borde räcka mer än väl. Min smartphone har runt 540p på 4.3 tum och det finns inte en chans att man skulle kunna se en endaste pixel på den.

Men 8 tum är ju 4 gånger större än 4 tum så det är knappast ett bra argument. Sen räcker det säkert bra iaf, men det känns inte vidare cutting edge så här i slutet av 2013.

Permalänk
Medlem

Plattor med gamla Atom z2000-serien är inte intressant, inte heller z3740D som är single memory channel. Kom igen med rena z3770 och 3740 dual channel. Sen får dom kosta en slant mer, ska inte köpa en ny platta varje år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Men 8 tum är ju 4 gånger större än 4 tum så det är knappast ett bra argument. Sen räcker det säkert bra iaf, men det känns inte vidare cutting edge så här i slutet av 2013.

Dock så mäts pixlarna på höjden, så om du t ex fördubblar pixlarna så måste du göra det på andra sidan också. Så 2*2 = 4 gånger så många pixlar.

Du tycker 800p på 8 tum är dåligt? Då antar jag att du tycker att 1080p på 10.8 tum också är dåligt? Eftersom det är samma pixeldensitet.

Om du nu (vilket du då troligen gör) tycker att 1080p på 10.8 tum är dåligt, vad skall du då tycka om 1080p på 13.3". Blir ca 22% sämre pixeldensitet. Usch!

Bara för att ta ytterligare ett exempel 1440p på 27 tum är grymt och fett eller hur? Dock så är pixeldensiteten hela 88% sämre än 800p på 8 tum. Usch! Usch!

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Undrar ändå om inte 8 tum är lite lite om man skall kunna göra lite ordentligt arbete. 8 tum borde nästan vara för att vara mobil och köra lite slösurf. Då har man ju dock mobilen. Dock måste man nog fan se i affär hur storlekarna ser ut när man kör Windows, svårt att veta annars.

Tycker 10.8 tummarn ser riktigt bra ut. även tillbehören där man i princip ser ut att kunna göra den till en liten bärbar dator med (förhoppningsvis) bra kvalitet. Att priserna startar från 400 dollar låter lovande.

Frågan är dock vad det kommer kosta om man vill uppgradera den lite och vad tillbehören kommer kosta. Skulle önska att Dell kunde lägga upp dom på hemsidan snarast, så man kan kolla vilka alternativ och uppgraderingar som är möjliga och till vilken kostnad

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Plattor med gamla Atom z2000-serien är inte intressant, inte heller z3740D som är single memory channel. Kom igen med rena z3770 och 3740 dual channel. Sen får dom kosta en slant mer, ska inte köpa en ny platta varje år.

Ja en klar besvikelse att 8 tummarn verkar ha Z3740D. Står inget om att det går att välja bättre cpu heller. Dock undrar jag om jag inte skulle vilja ha 4 GB RAM också, 2 GB kanske blir lite tight. Men vad vet jag..

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport