Art Lebedev tillverkar Optimus Popularis

Permalänk

Vilket trams. Vad är det med dagens låga krav på input devices? Taktilitet, storlek, kvalitet, layout, ergonomi, prestanda är det värden man inte längre är intresserad av?

Permalänk
Skrivet av mrbobbin:

In mother Russia, keyboard buys you!

*soviet Russia

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Är det ryskt skit så kan de behålla det.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

7000 spänn är ju helt sjukt, är ju bara ett plastigt tangentbord med en skärm.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

7000 spänn är ju helt sjukt, är ju bara ett plastigt tangentbord med en skärm.

"[...]En del av förklaringen till det höga priset är att ramen är av ett enda stycke aluminium och tar tre timmar för en maskin att tillverka."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

"[...]En del av förklaringen till det höga priset är att ramen är av ett enda stycke aluminium och tar tre timmar för en maskin att tillverka."

Där har du en poäng, men oavsett hur lång tid det tar att tillverka så är 7000 spänn för mycket.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bakgrund:

Där har du en poäng, men oavsett hur lång tid det tar att tillverka så är 7000 spänn för mycket.

Föregångaren gick på $1536 styck så då är de hur ju billiga, relativt sett...

Hur som helst har de en del intressanta idéer och koncept för hur tangentbord kan fungera.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Nja, ser ut att vara form före funktion. Dessutom en ganska tveksam form. Var inte jättesnyggt imo.
Ska det vara tangentbord med displayer, ska det vara detta:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Nja, ser ut att vara form före funktion. Dessutom en ganska tveksam form. Var inte jättesnyggt imo.
Ska det vara tangentbord med displayer, ska det vara detta:

http://img18.imageshack.us/img18/6392/theboard1.jpg

Vad är det där?? Något slags tradertangentbord?

Permalänk
Medlem

Jag tycker visserligen att det är en kul grej, men hur lyckas de överleva när de producerar så pass dyra tangentbord så att ingen köper de...

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XHI:

Jag tar Tre!

Riktigt tuff liten sak, men ärligt... vem skulle köpa denna?

Jag köper mig ett ex, inte för att använda utan för att lägga till min samling udda datorprylar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

"[...]En del av förklaringen till det höga priset är att ramen är av ett enda stycke aluminium och tar tre timmar för en maskin att tillverka."

3 timmar att vecka den där lilla aluminiumbiten?

Aluminium är ju en billig metall dessutom.

Permalänk
Sötast
Skrivet av OveR-:

CNC... Youtubea "daishin seiki corporation" och kolla videon med tillverkning av en hjälm ur ett aluminiumblock, tar 8 timmar

Precis, en högt detaljerad extremdetaljerad hjälm på 8 timmar, dvs ett tangentbord i denna klassen tar runt 20 min att ploppa ut.

Permalänk
Medlem

Snygg. Men inte imponerande. Jag tror man kanske har blivit vanare med udda saker genom åren att man börjar bli lite avtrubbad. Det är min spekulation av min reaktion till produkten.

Visa signatur

---===<( Phrosen Dream )>===---

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHHAHAHAHA

vilket skämt!

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRandom:

Kanske borde läsa igenom innan du kommenterar?

Ah, doh!
Jag läste bara priset och tänkte på det gamla tangentbordet där varje knapp var en individuell skärm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabrioth:

Vad är det där?? Något slags tradertangentbord?

Vet faktiskt inte vem den tänkta målgruppen var. Det är ett gammalt, mycket ovanligt tangentbord med små individuellt programmerbara LCD-skärmar i de flesta tangenter. Vet inte mycket mer om det än så, hittade det på DT härom månaden. Här är en länk till deras diskussion: http://deskthority.net/marketplace-f11/vintage-keyboard-keyca...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GanX:

HAHAHAHAHHAHAHAHA

vilket skämt!

ja och så asfuuult också *ASG*

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Nja, ser ut att vara form före funktion. Dessutom en ganska tveksam form. Var inte jättesnyggt imo.
Ska det vara tangentbord med displayer, ska det vara detta:

http://img18.imageshack.us/img18/6392/theboard1.jpg

halvtom köksrulle med knappar på

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Vill-ha-faktorn är ju enorm på denna! Fråga mig inte varför bara för jag har inte en enda aning, men jag vill ha en.

Kan dock se nytta när det gäller professionella användare inom t.ex videoredigering (timeline på displayen och custom snabbknappar markerade) osv osv. Smart och vid ett sånt tillfälle inte så värst hög kostnad om det medför högre effektivitet.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Jory89:

Vet faktiskt inte vem den tänkta målgruppen var. Det är ett gammalt, mycket ovanligt tangentbord med små individuellt programmerbara LCD-skärmar i de flesta tangenter. Vet inte mycket mer om det än så, hittade det på DT härom månaden. Här är en länk till deras diskussion: http://deskthority.net/marketplace-f11/vintage-keyboard-keyca...

Troligen samma som Optimus. De som jobbar med program som har många tangentbordskombinationer til exempel. Program innom musikproduktion, videoredigering eller fotomanipulation har enormt månda olika kombinationer. Tänk om alla dessa syntes direkt på knappen.

En annan målgrupp är dom som skriver på två eller fler språk, enormt smidigt att se riktig tangent när man byter språk på datorn.

För mig är det värt 7000 men jag är mer oroad över känsla och hastighet. Helst hadde man ju haft tio olika tangbort som dessa att välja imellan.

Smart med en stor skärm framför 40 små. Att dom inte tänkte på det tidigare!

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Avstängd

Vilken flopp. Hur fan tänker man om man utvecklar en sån produkt?

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Electrix:

Vill-ha-faktorn är ju enorm på denna! Fråga mig inte varför bara för jag har inte en enda aning, men jag vill ha en.

Kan dock se nytta när det gäller professionella användare inom t.ex videoredigering (timeline på displayen och custom snabbknappar markerade) osv osv. Smart och vid ett sånt tillfälle inte så värst hög kostnad om det medför högre effektivitet.

Lite så jag tänkte också. Hade inte haft något emot ett sådant för diverse projekt med bildredigering, filmredigering och musikproduktion. Fast man vill nog ha ett annat bord att spela på. Fanns iof massa profiler för föregångaren med specialknappar för spel. Typ ikoner för alla vapen på siffertangenterna. Det var på den tiden då karaktärerna i FPS inte var fjollor utan faktiskt kunde bära på mer än två vapen samtidigt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det löjligaste jag sett sedan surfplattornas inträde. Ironiskt nog ett mycket bra komplement till dessa.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk

Tragiskt hur majoriteten av medlemmarna på SweC bara dömmer produkter efter dess prestanda i BF3 eller Wow.

Tror väldigt många yrkeskategorier glatt skulle betala det dubbla för ett sådant vid arbetsplatsen.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*