Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

På wow och Aion har jag föredragit melee (warrior/gladiator) men dom där engineers lockar :). Fast jag slutar nog som Guardian om jag känner mig själv.

Engineer har rätt många olika spelstilar, fast det är tråkigt som fan o spela om jag ska vara ärlig. Hade sjukt mycket roligare som Guardian.

Permalänk
Medlem

Funderar på att prova Guild Wars 2. Det som har hållt mig borta från spelet är character movements. Vilken ras har minst "floaty" movements? Med det menar jag den ras som verkar vara fast på marken och röra sig MED marken och inte flyter över den.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Hade problem att köra själv som Warrior vid level 7 (är ny till spelet) men är sugen på att lira Guardian men också att lira med någon som man inte är ensam. Någon som känner desamma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Servers nere igen? Ny Patch?

Fråga...Kan man läsa patch notes någonstans?

https://forum-en.guildwars2.com/forum/info/updates

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av risby:

Engineer har rätt många olika spelstilar, fast det är tråkigt som fan o spela om jag ska vara ärlig. Hade sjukt mycket roligare som Guardian.

Vet inte riktigt om jag håller med dig. Så länge man ser till att spela med kits är engineer en väldigt intressant klass rent mekaniskt. Klart roligare i pvp än pve dock. Men det beror nästan mer på spelet än klassen

Skrivet av Xelithium:

Funderar på att prova Guild Wars 2. Det som har hållt mig borta från spelet är character movements. Vilken ras har minst "floaty" movements? Med det menar jag den ras som verkar vara fast på marken och röra sig MED marken och inte flyter över den.

Spelar själv bara asura, men du kan ganska snabbt fixa en av varje ras och pröva själv. Gissningsvis är upplevelsen av char movements ganska personlig.

Skrivet av Reyintaz:

Hade problem att köra själv som Warrior vid level 7 (är ny till spelet) men är sugen på att lira Guardian men också att lira med någon som man inte är ensam. Någon som känner desamma?

Se till att hoppa mellan startzonerna om du hamnar efter de olika hjärtquesten lvlmässigt, det blir snabbt kämpigt om man är några lvlar under.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Hade problem att köra själv som Warrior vid level 7 (är ny till spelet) men är sugen på att lira Guardian men också att lira med någon som man inte är ensam. Någon som känner desamma?

Byta till Longbow så borde du inte ha några problem alls.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Lirar folk fortfarande? Hade tänkt försöka ta upp spelandet igen, men vet inte vilken server man ska välja! Tips? har Sweclockers nån guild?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Jag kör en hel del. Spelar på servern Gandara med gillet Friskyttarna(http://friskyttarna.eu) och trivs riktigt bra!
Det fanns en Sweclockers guild tidigare, men jag vet inte hur mycket aktivitet den har nu.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Lirar folk fortfarande? Hade tänkt försöka ta upp spelandet igen, men vet inte vilken server man ska välja! Tips? har Sweclockers nån guild?

Det är en hel del svenskar som fortfarande spelar men inte som det var under första 6-9 månaderna från release...

För er som söker Guild så är de största svenska guilderna som jag vet om dessa: (varav jag själv representerar det första av dom)

1. Team Sweden: Seafarers Rest EU ( www.teamsweden.net )
2. Friskyttarna: Gandara EU ( www.friskyttarna.eu )
3. Ruthless: Far Shiverpeaks EU ( www.ruthless.se )

Vet ni fler svenska guilder på andra servrar kan ni ju posta det så folk kan hitta andra gamers att lira med på sin server.

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Medlem
Skrivet av eccentrïc:

Det är en hel del svenskar som fortfarande spelar men inte som det var under första 6-9 månaderna från release...

För er som söker Guild så är de största svenska guilderna som jag vet om dessa: (varav jag själv representerar det första av dom)

1. Team Sweden: Seafarers Rest EU ( www.teamsweden.net )
2. Friskyttarna: Gandara EU ( www.friskyttarna.eu )
3. Ruthless: Far Shiverpeaks EU ( www.ruthless.se )

Vet ni fler svenska guilder på andra servrar kan ni ju posta det så folk kan hitta andra gamers att lira med på sin server.

Skickade in en ansökan till Ruthless då jag spelar på Far shiverpeaks, tack

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Momentum[MTM] finns också som är en liten guild på Far Shiverpeaks EU (www.momentumgw2.guildportal.com )

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Skickade in en ansökan till Ruthless då jag spelar på Far shiverpeaks, tack

Glad att kunna hjälpa till. Hoppas du trivs!

Kul att se att MTM finns kvar också. <3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Och missar man rean så har codesnstuff.se gw2 för 265kr och heroic edition för 289kr.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Medlem

Slog till på rean! ~200kr, ska bli kul att prova på spelet då man har flera hundra timmar nerlagt i GW1

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Just idag kostar det ca 210kr på https://buy.guildwars2.com/en/

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Hej, har letat länge efter ett nytt MMO, ett som jag bara kan spela när det finns tid för det. Är trött på wow och orkar inte spela längre då de helt tappat MMO-genren + betala 100kr månaden för att sedan bara spela 1 vecka max.

Nu har jag bestämt mig, GW2 ser väldigt intressant ut. Nu när jag börjar spela hoppas jag att man kanske får döda lite med någon här från forumet. Ett MMO-spel utan någon att spela med är inget riktigt MMO!

Några basic frågor.

Vilken char/klass är roligast?

Vad ska man tänka på när man ska geara vissa klasser?

Finns det instancer/raids man går till eller väntar på att få samlad grupp?

Quests och liknande, hur funkar det?

Server? Vilken spelar mest svenskar på och där man har chans att få spela med folk?

Tack för mig, hoppas vi ses i spelet. (vet att jag är lite sen, men gör ett försök)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skaffade spelet vid relese men la sedan av och började igen och la av igen med spelet men känner att nu vill jag ta tag i det. Spelar på servern Gandara och är väldigt intresserad utav att börja spela med människor! Skicka PM till mig gärna är 22 år och väldigt social utav mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Hej, har letat länge efter ett nytt MMO, ett som jag bara kan spela när det finns tid för det. Är trött på wow och orkar inte spela längre då de helt tappat MMO-genren + betala 100kr månaden för att sedan bara spela 1 vecka max.

Nu har jag bestämt mig, GW2 ser väldigt intressant ut. Nu när jag börjar spela hoppas jag att man kanske får döda lite med någon här från forumet. Ett MMO-spel utan någon att spela med är inget riktigt MMO!

Några basic frågor.

Vilken char/klass är roligast?

Vad ska man tänka på när man ska geara vissa klasser?

Finns det instancer/raids man går till eller väntar på att få samlad grupp?

Quests och liknande, hur funkar det?

Server? Vilken spelar mest svenskar på och där man har chans att få spela med folk?

Tack för mig, hoppas vi ses i spelet. (vet att jag är lite sen, men gör ett försök)

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att du tänkt hoppa in i GW2!

Vilken klass som är roligast är helt upp till var och en och det varierar. Personligen tycker jag bäst om Elementalist och Warrior.

Under leveling fokuserar jag oftast på Berserkergear(Power, Precision, Critical Damage), skada går att undvika med hjälp av dodge. Man kan även byta ut lite delar mot Soldiergear, Valkyrie, Knights, Cavalier eller liknande för att få lite defensiva stats också.

Det finns flera olika instanser i form av Dungeons och Fractals of the Mists. Dessa går att söka grupp till med hjälp av LFG-verktyget som man kan få fram genom att trycka på Y. Det finns även mängder med open world bossar, varav den tufffaste är Tequatl. Dessa kan man se timers för på exempelvis http://us.gw2stuff.com/en/events/gandara (Den här länken är just för servern Gandara som jag kör på)

Finns inte quests på samma sätt som i traditionella MMORPGs. Fokuset ligger istället på dynamiska events som ploppar upp här och var i världen och får olika utfall beroende på om spelare lyckas eller misslyckas med dem. Dessa är markerade som orangea ringar på kartan. Det finns även tasks markerade som hjärtan, där man fyller en mätare genom att hjälpa till med olika saker. Man får experience från att göra det mesta: döda fiender, utforska, vistas, gathering, crafting, events, tasks, personal story, daily och monthly achievements, etc.

Jag rekommenderar servern Gandara där det finns ett antal svenska guilds och ordentligt med spelare. Jag är själv med i gillet Friskyttarna och trivs riktigt bra. En annan server som har mycket svenska gillen är Far Shiverpeaks.

Lycka till i Guild Wars 2!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Kul att du tänkt hoppa in i GW2!

Vilken klass som är roligast är helt upp till var och en och det varierar. Personligen tycker jag bäst om Elementalist och Warrior.

Under leveling fokuserar jag oftast på Berserkergear(Power, Precision, Critical Damage), skada går att undvika med hjälp av dodge. Man kan även byta ut lite delar mot Soldiergear, Valkyrie, Knights, Cavalier eller liknande för att få lite defensiva stats också.

Det finns flera olika instanser i form av Dungeons och Fractals of the Mists. Dessa går att söka grupp till med hjälp av LFG-verktyget som man kan få fram genom att trycka på Y. Det finns även mängder med open world bossar, varav den tufffaste är Tequatl. Dessa kan man se timers för på exempelvis http://us.gw2stuff.com/en/events/gandara (Den här länken är just för servern Gandara som jag kör på)

Finns inte quests på samma sätt som i traditionella MMORPGs. Fokuset ligger istället på dynamiska events som ploppar upp här och var i världen och får olika utfall beroende på om spelare lyckas eller misslyckas med dem. Dessa är markerade som orangea ringar på kartan. Det finns även tasks markerade som hjärtan, där man fyller en mätare genom att hjälpa till med olika saker. Man får experience från att göra det mesta: döda fiender, utforska, vistas, gathering, crafting, events, tasks, personal story, daily och monthly achievements, etc.

Jag rekommenderar servern Gandara där det finns ett antal svenska guilds och ordentligt med spelare. Jag är själv med i gillet Friskyttarna och trivs riktigt bra. En annan server som har mycket svenska gillen är Far Shiverpeaks.

Lycka till i Guild Wars 2!

Tack för ett långt och välskrivet svar!

Har redan hoppat in i GW2, köpte det igår men mest bara testat! Jobbar och tränar rätt mycket. Så tycker GW2 är perfekt att bara logga och spela när tiden finns, och inte behöva betala varje gång nästan!.

Jag har testat mesmer, då jag är en spellcaster-älskare! Sneglade lite på en Elementalist, borde testa en sån också.. Men då jag har hittat min klass ska jag fokusera på levla upp den.

Har kollat en hel del på beginner's guider på tuben. Förstår vad det är du skriver om. Lite speciellt, men kul med förändring!

Något jag stör mig på är lite hur gubbarna "flyter" ovanför marken, var spelmekaniken så i första GW också? Och testat mellan Norn och Asura, och Asura var det mycket mindre, tycker Norn-gubbarna flyter som bara den över marken, man har inte riktigt kontakt.. Kan bli lite problem för mig i PvP känns det som...

Aja, det kanske bara är en vanesak. I WoW kan man ju röra sig lika snabbt som man trycker på WASD-tangenterna. Kanske GW2 är tänkt ut att de ska röra sig såhär, eftersom dodge-tekniken osv. spelar stor roll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För all del!

Håller med dig om att GW2 är ett toppen MMO att bara kunna hoppa in i när man har tid, utan krav på månatliga betalningar. Med nya uppdateringar som kommer varannan vecka finns det nästan alltid något nytt att utforska.

Jag är också en spellcaster-älskare. Jag testade på Mesmer och Necromancer under betan, men fastnade främst för Elementalist, men ser fram emot att levla upp Mesmer och Necromancer också!

Upplever själv inte att karaktärerna flyter ovanför marken direkt, men jag har hört en del andra säga samma sak som du. Asura är ju en klar favorit för mig, dodgeanimationerna är riktigt härliga!

Vilken server valde du?

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Hej!

Finns det nåt aktivt svenskt WvW-guild på Piken Square?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryeshack:

Hej!

Finns det nåt aktivt svenskt WvW-guild på Piken Square?

Tror inte det. Om du vill ha en svensk WvW-guild så är det nog följande du får kika på.

1. Team Sweden: Seafarers Rest EU ( www.teamsweden.net )
2. Friskyttarna: Gandara EU ( www.friskyttarna.eu )
3. Ruthless: Far Shiverpeaks EU ( www.ruthless.se )

(Lånade överstående text av Eccentric)

Permalänk
Medlem

Köpte spelet fär ett år sedan och blev lvl 13. Testade spela lite idag men undrar hur jag ska få bättre armor och vapen i min level och hur jag kan levela upp snabbast?

Permalänk
Skrivet av Dippenzz:

Köpte spelet fär ett år sedan och blev lvl 13. Testade spela lite idag men undrar hur jag ska få bättre armor och vapen i min level och hur jag kan levela upp snabbast?

Vapen och armor kan du få lättast genom att köpa det på "trading posten", denna hittar du genom att trycka på "O". Om du inte vill köpa sakerna så kommer du även få bra eq när du gör din personal story, grön stjärna på kartan.

För att lvla så snabbt som möjligt finns det vissa event chains som man kan repetera om och om igen vilket inte är något jag rekommenderar då det blir väldigt tråkigt. Istället skulle jag satsa på att se renown hearts som riktlinjer och göra event (orangea cirklar/ikoner på kartan) i närheten av dessa. Plocka även upp waypoints, points of interests samt vistas på vägen, de brukar ge en del xp och sparar in tid om du vill få map completion i lvl 80.

Du får även xp i world vs world om du tycker att det är roligt, följ efter den blåa commander symbolen på kartan så lär du hitta en stor zerg som tar över castles etc vilket kan ge helt okej med xp. För att ta sig till wvw trycker du på "B". Som med många andra spel blir det mycket roligare om man har någon att spela/lvla med.

Om du har fler frågor eller behöver hjälp kan du lägga till mig in-game: epicblobfish.9743

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Vapen och armor kan du få lättast genom att köpa det på "trading posten", denna hittar du genom att trycka på "O". Om du inte vill köpa sakerna så kommer du även få bra eq när du gör din personal story, grön stjärna på kartan.

För att lvla så snabbt som möjligt finns det vissa event chains som man kan repetera om och om igen vilket inte är något jag rekommenderar då det blir väldigt tråkigt. Istället skulle jag satsa på att se renown hearts som riktlinjer och göra event (orangea cirklar/ikoner på kartan) i närheten av dessa. Plocka även upp waypoints, points of interests samt vistas på vägen, de brukar ge en del xp och sparar in tid om du vill få map completion i lvl 80.

Du får även xp i world vs world om du tycker att det är roligt, följ efter den blåa commander symbolen på kartan så lär du hitta en stor zerg som tar över castles etc vilket kan ge helt okej med xp. För att ta sig till wvw trycker du på "B". Som med många andra spel blir det mycket roligare om man har någon att spela/lvla med.

Om du har fler frågor eller behöver hjälp kan du lägga till mig in-game: epicblobfish.9743

Kan ta och adda om man behöver hjälp någonannan gång Vad ska jag köra för vapen på min lvl 13 ( Warrior ) ? Kör shortbow nu , ska man köra range eller melee?

Permalänk
Skrivet av Dippenzz:

Kan ta och adda om man behöver hjälp någonannan gång Vad ska jag köra för vapen på min lvl 13 ( Warrior ) ? Kör shortbow nu , ska man köra range eller melee?

Beror på situation och vad man själv tycker är roligast, prova runt mellan vapen och se vad du tycker om. Själv körde jag axe/axe + longbow mestadels när jag lvlade

Permalänk
Medlem

Friskyttarna WvW 20/11

Här kommer ett litet klipp ifrån WvW-event onsdag 20/11. POV är ifrån guardian, elementalist och necromancer! Vi kör organiserad WvW på onsdagar och fredagar för tillfället men brukar bli oftare än så

http://youtu.be/VYSLafI5gjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Här kommer ett litet klipp ifrån WvW-event onsdag 20/11. POV är ifrån guardian, elementalist och necromancer! Vi kör organiserad WvW på onsdagar och fredagar för tillfället men brukar bli oftare än så

http://youtu.be/VYSLafI5gjo

Lite förvirrad över hur du menar med "Outplayade" oss i slutet där, men det en var kul kväll men många roliga fighter. Ni var mycket bättre än vad jag hade förväntat mig!
ggwp

Permalänk
Medlem

Tycker synd om mig själv att jag är så slagen av de ''gamla'' mmorpg-viset, dvs raids, få bättre gear desto mer raids du gör. Jag väntade ca 1år 4 mån på GW2, förbokade det första degen, tror det var i januari månad, missade betan i feb men sedan efter det var jag med i alla stresstests och betor men när jag väl levlat min gubbe till max, så stod jag där.. jaha vad nu? jag har gear och nu kan jag inte få bättre. Det såg snyggt ut. Jag försökte göra 100% map men det gick inte.... jag bara stod där och till slut så slutade jag efter ca 2 månader.. tycker det är för jävla synd men jag gillar när du har bäst gear när du har lagt ner tid

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP